  • 31. Data: 2009-06-28 19:11:44
    Temat: Re: Poradzcie prosze. Aparat z duzym zoomem.
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > znanym... Alfy tez tak pieknie dzialaja w porownaniu z VR nikona czy
    > systemem Canona ? Inny swiat, Zoom x 20 pstrykam obiekt 4km dalej a on jest
    > ostry ;)
    > Tego jeszcze nie grali.
    > Ideal idioten kamera ;) Tego szukalem. pozdr.

    super .

    ja jestem tez wioelkim zwolennikiem hybrydoidalnych.

    ale sprawiedliwosci nalezy sie czesc.

    ostro to nie znaczy rozdzielczo.

    wprawdzie z 4 km moze byc zdjecie nastawione na ostro , ale
    rozroznialnosc szeczgolu bedzoie ok 2 razy mniejsza niz zdjecie
    zrobione obiektywem do dslr.
    cudow nie ma - rozdzielczosc jest limitowana przez srednice soczewki
    zewnetrzej.

    wlasnie pod tym wzgledem hybrydoidalne maja najwieksza slabosc -
    rozdzielczosc z duzej odleglosci.

    ale poza tym na ogol dorownuja dslr-om , a ze wzgledu na wieksze
    mozliwosci kreracyjne bija je na glowe.

  • 32. Data: 2009-06-28 19:23:07
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > super .
    >
    > ja jestem tez wioelkim zwolennikiem hybrydoidalnych.
    >
    > ale sprawiedliwosci nalezy sie czesc.
    >
    > ostro to nie znaczy rozdzielczo.

    Jakość zdjęcia obiektu odległego o 4km w bardzo dużej mierze zależy też
    od stanu atmosfery, więc jak porównujemy rozdzielczość ultrazoomów, to
    może na dystansach, gdzie zapylenie, wilgotność i ruchy powietrza nie
    mają istotnego wpływu na zdjęcie???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 33. Data: 2009-06-28 19:36:08
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > od stanu atmosfery, więc jak porównujemy rozdzielczość ultrazoomów, to
    > może na dystansach, gdzie zapylenie, wilgotność i ruchy powietrza nie

    jakosc atmosfery nie zalezy od jakosci obiektywu czyli roznych
    obiektywow.

    fotografujac w tej samej atmosferze raz ultrazommem na dlugiej
    ogniskowej o malej srednicy soczewki wejsciowej w hybroidalnym
    raz powaznym tele do dslr

    to w tych samych warunkach rozdzielczosc z powaznego tele bedzie
    wyraznie lepsza.

    na malych odleglosciach mozna mowic o rozdzielczosci praktycznie
    porownywalnej - tzn roznica rozdzielczosci istnieje , ale stopien
    ciaglosci odwzorowania oryginalu jest na mniejszych odleglosciycg w
    obu obiektywach na tyle duzy iz mozna mowic o rozdzielczosci "
    praktycznie porownywalnej"

    na duzych odleglosciach roznica rozdzielczosci obiektywow zaczyna byc
    wyraznie w praktyce widoczna.

    prawdziwym tele z 2 km bez problemu odczytuje np znaki rejestracyjne
    samolotu , hybryda ledwie ze rozpoznaje ksztalt samolotu.
    z odl np 10 - 20 m jakosc obrazow z tych obiektywow jest
    porownywalna.

    co do ostrosci to zgoda - szansa ze hybrodoidlany na det kontrastu
    lepiej trafi ostrosc niz dslr na det fazy jest spora.

  • 34. Data: 2009-06-28 19:41:02
    Temat: Re: [ot] O kryptoreklamie.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > O kurcze, nie dobrze. Ja ciągle kryptoreklamuję Fuji i się narażam, a
    > oni mi za to nawet nie płacą ;)

    Jak nie płacą, to nie jest to uczciwa kryptoreklama... :)

    [mr.]

  • 35. Data: 2009-06-28 19:58:07
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mariusz [mr.] pisze:

    > Jak nie płacą, to nie jest to uczciwa kryptoreklama... :)

    No nieźle. Nie dosyć, że nielegalna, to jeszcze nieuczciwa. Oczekuję, że
    w ramach docenienia moich starań, Fuji sprezentuje mi S6Pro ;)
    Na razie za głęboko siedzę w Pentaksie, żeby kupować puszkę z innego
    systemu :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 36. Data: 2009-06-28 20:01:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > fotografujac w tej samej atmosferze raz ultrazommem na dlugiej
    > ogniskowej o malej srednicy soczewki wejsciowej w hybroidalnym
    > raz powaznym tele do dslr

    Na ten temat nie potrafię się wypowiedzieć. Natomiast jasnym jest, że
    trzeba mieć pod ręką w danych warunkach oba aparaty, żeby zrobić
    porównanie. Porównywanie zdjęć z innego dnia, czy nawet innej godziny
    nie wchodzi w grę ze względu na niepowtarzalność danych warunków.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 37. Data: 2009-06-28 20:08:35
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 28 Jun., 22:01, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Na ten temat nie potrafię się wypowiedzieć. Natomiast jasnym jest, że
    > trzeba mieć pod ręką w danych warunkach oba aparaty, żeby zrobić
    > porównanie.

    roznica jest kolosalna
    dla jasnosci , aby uniknac nieporozumien mowie o rozdzielczosci
    obrazu , nie obiektywu.

    te dlugie zoomy w hybrydach sa szalenie wygodne , gdyz pozwalaja
    przyblizyc jakis nieznacznie oddalony detal - powiedzmy cos z kilku ,
    kilkunastu metrow. na duzych odleglosciach nieciaglosc odwzorowania
    jest na tyle duza iz jest to identyfikowlane golym okiem.

    To najwieksza slabosc chyba ultrazomow w hybrydach stad pogon za
    dlugim zoomem nie bardzo ma tutaj sens.

    w pozostalych okolicznosciach mozna bardzo czesto mowic o jakosci
    praktycznie porownywalnej z wiekszymi dslr.

  • 38. Data: 2009-06-28 20:13:19
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > że w ramach docenienia moich starań, Fuji sprezentuje mi S6Pro ;)
    > Na razie za głęboko siedzę w Pentaksie, żeby kupować puszkę z innego

    Mnie wystarczy Sony a900 (+ jakaś lampka, bo zapomnieli), to
    przestanę ich gnębić za fabrykę budyniu i irytującą kryptoreklamę
    megazoomów. Myślę, że metoda odwrotna jest bardziej skuteczna. ;))

    [mr.]

  • 39. Data: 2009-06-29 06:05:05
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Swist pisze:

    > Zoom x 20 pstrykam obiekt 4km dalej a on jest ostry ;)

    Pokażesz?

  • 40. Data: 2009-06-29 08:04:59
    Od: "J." <j...@i...pl>

    > Wyciąłeś przez to Fuji S100fs - 28-400mm(14,2x), matryca 2/3", bardzo
    > dobra dynamika, dorównująca lustrzankom, dyskusyjne, ale podobno
    > stosunkowo dobre jak na kompakt wysokie czułości. Obiektyw cudem nie
    > jest, ma problemy z aberracją chromatyczną (ale czyż tego problemu także
    > nie będą miały zoomy 20x i większe???), za to ma przyzwoitą rozdzielczość.

    Owszem, na dokładkę świadomie. Owa aberracja chromatyczna wg. recenzji jest b.
    silna i w dodatku na szerokim końcu i pośrodku zakresu ogniskowych. Może się
    za bardzo sugeruję opiniami, ale na dpreview był z tego tytułu prawdziwy
    lament. Gdyby nie to, być może byłbym już użytkownikiem tego aparatu. Nie
    mogli zostać przy sprawdzonym we wcześniejszych hybrydach zakresie 28-300?
    [Fuji 6500 nie kupiłem tylko z powodu braku stabilizacji, ech...] Jasne,że do
    większej matrycy musieli zaprojektować nowy obiektyw, ale tu znow marketing
    sie wtrącił i wygrał z rozsądkiem, a konstruktorom najwyraźniej nie wyszło. W
    tak trywialny sposób spieprzyć jedyną na rynku hybrydę z większą matrycą -tego
    się nie robi ludziom :-((
    Pozdrawiam
    -J.
    P.S. Ale chyba trafna pozostaje Twoja uwaga, że to bedzie potencjalnie i tak
    lepsze od tych wynalazków klasy zoom 20x z matrycą 1/2.5"