    From: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: oszustwo (?!?!)
    Date: Wed, 18 Sep 2002 09:02:33 +0000 (UTC)

    Zbigniew Sikora napisał(a), dnia 2002.09.17 16:43:

    > "dziwne ograniczenia" mają na celu umożliwienie normalnego funkcjonowanie
    > łącz. U mnie zostały wprowadzone po interwencjach klientów mających kłopoty
    > np. z wysyłaniem maili ponieważ ICH łącza dostępowe były w kierunku
    > "upstream" wysycone w 100% ruchem P2P.

    Internet i sposoby jego użytkowania zmieniają się, zresztą zawsze tak
    było. ISP muszą się do tego dostosować. Jeśli nie mogą albo nie chcą, to
    powinni przynajmniej jasno informować, że blokują (nieładnie!) lub
    limitują (już lepiej) pasmo dla takich czy innych usług.

    Tyle że notorycznie nie chce się ludziom konfigurować limitowania, bo
    prościej jest porty wyblokować. I to jest lamerstwo.

    > Jeden z marketów korzystający z łącza dla potrzeb publicznego dostepu do
    > Internetu na stoisku komputerowym zażyczył sobie filtrowania przez nas
    > zawartości pod kątem m.in. pornografii. To też przykład
    > "niepełnowartościowego" dostępu na życzenie klienta.

    Na życzenie klienta - to co innego. Jak klient sobie życzy, to nie ma
    problemu.

    > Baba z wozu - koniom lżej.

    To może w ogóle nie brać tej baby na wóz? Od razu klientom powidzieć "na
    naszym dostępie nie ma P2P"?

    [...]

    > A słyszałeś o pojęciu wartości dodanej (nie w ujęciu marksistowskim ;-) ? To
    > ona właśnie sprawia, że mały/średni provider jest lepszym partnerem niż
    > telekom.
    > Zauważ, że nasza dyskusja dotyczy tylko pewnego segmentu rynku:
    > sfrustrowanych klientów sieci osiedlowych. To ich zdanie jest podstawą
    > wygłaszanych przez Ciebie sądów i prognoz. Biada providerom opierającym na
    > nich swoją egzystencję.
    > Ci, którzy świadczą usługi głównie klientom komercyjnym mogą spać spokojnie.

    Chyba że spróbują traktować tych klientów tak jak indywidualnych...
    wtedy się mogą przejechać.

    --
    I think I'm a clone now /---------------R-E-K-L-A-M-A-----------------
    there's always two of me | Ukulturalnij się! Zaprasza www.filharmonia.pl