  • Data: 2002-09-24 14:02:11
    Temat: Re: oszustwo (?!?!)
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Sep 2002 14:43:42 +0000 (UTC), "Zbigniew Sikora"
    <z...@h...net.pl> wrote:

    > "dziwne ograniczenia" mają na celu umożliwienie normalnego funkcjonowanie
    > łącz.

    czy jak ja odpale sobie Kazeeeeee i ściagam od kogoś całą dyskografie
    zespołu Metallica (nazwa zespołu wybrana CELOWO) z prędkościa równą
    1/3 prędkości maksymalnej dostępnego pasma, to łącza są wykorzystywane
    w sposób nienormalny ???
    Służa do przesyłu danych i do przesyłu danych ja je wykorzystuje.

    > U mnie zostały wprowadzone po interwencjach klientów mających kłopoty
    > np. z wysyłaniem maili ponieważ ICH łącza dostępowe były w kierunku
    > "upstream" wysycone w 100% ruchem P2P.

    A nie można było ustawić priorytetów dla poszczególnych typów usług,
    trzeba było od razu ciąć ???

    > Jeden z marketów korzystający z łącza dla potrzeb publicznego dostepu do
    > Internetu na stoisku komputerowym zażyczył sobie filtrowania przez nas
    > zawartości pod kątem m.in. pornografii. To też przykład
    > "niepełnowartościowego" dostępu na życzenie klienta.

    klient płaci i wymaga, swoją drogą ciekawi mnie jak żeście to zrobili,
    bo mi się to wydaje mało możliwe

    > Baba z wozu - koniom lżej.

    ..tiaaa, tylko ze tych bab jest całkiem sporo i będzie coraz więcej

    > Idąc dalej tym tropem dojdziemy do wniosku, że prawdziwy provider to taki,
    > którego światłowody leżą w ziemi będącej jego hipoteczną własnością ;-).

    nie zrozumiałeś sensu tego co pisze

    nie chodzi tutaj o prawa własności, ale o prawo do decydowania co
    można przez dane medium przepuścić.

    Wlaściciel światłowodu może jednego dnia mieć na zakończeniach PDH
    2Mbps, drugiego STM-1, a trzeciego STM-4, a trzeciego na posiadanych
    ciemnych włóknach zamontuje karty ethernet zeby sobie pograć w Quake,
    czy też tanim kosztem postawić jakiegoś radiowego AccesPoint-a w
    miejscu oddalonym od węzła, bo tam są chętni do korzystania z usług.

    Łoperejter nie posiadający własnej sieci szkieletowej za każdym razem
    musi zabawiać się w zmiane umów na dzierżawioną przepustowość i tym
    podobne pierdoły.
    Nawet jak się porwie na dzierżawienie ciemnego włokna od kogoś to ten
    ktoś może z dnia na dzień (przepraszam, z zachowaniem miesięcznego
    okresu wypowiedzenia) zmienić warunki umowy (podwyższamy cene x10) i
    dzierżawiący ma gówno do gadania, ewentualnie sprawy sporne załatwiać
    na drodze sądowej.

    Kolejna sprawa to skala zjawiska właśnie w odniesieniu do ruchu p2p
    który był, jest i będzie.
    Otórz w dużej sieci (np.TPNet) część ruchu p2p załatwiana jest
    wewnątrzsieciowo, zaś jeśli nawet do innych dużych sieci (na przykład
    TPNet i Pol34) to idzie to przez wspólnie postawione bramki które
    sobie poprostu stoją celem udrożnienia sieci (nikt nikomu nie płaci za
    ruch a nawet za szerokość pasma bramki).
    Koszt bramek to jedynie koszt sprzętu plus ewentualnie obsługi.

    Jak wygląda sprawa u maych operatorów nie musze chyba pisać.

    > Co mogą więcej ? Tylko tyle, że mając dużą sieć szkieletową oferują większą
    > bazę dla ruchu P2P bez angażowania łącz międzyoperatorskich. A takie coś nie
    > jest dla mnie żadnym kryterium klasy operatora.

    dla mnie, jak i dla wielu userów jednak jest

    sam widziałem kablówke w akcji (niby 256kbps) która kasowała
    100PLN/mies a poczta tam schodziła gorzej niż na modemie. pewnie
    nastepnym krokiem bedzie ucięcie p2p i wszystko przynajmiej pozornie
    wróci do normy.

    dziekuje bardzo, już wole SDI, zaplaca niewiele wiecej, ale
    przynajmiej nikt mi nie powie ze nie wolno mi odpalac tego czy
    tamtego.

    > A co do stosunku wielkości sprzedanej przepustowości do przepustowości
    > własnych peeringów, to akurat ten "wielki" wypada całkiem źle.

    mozesz jaśniej ???
    (przyznaje się bez bicia, nie wiem co to peering)

    > A słyszałeś o pojęciu wartości dodanej (nie w ujęciu marksistowskim ;-) ? To
    > ona właśnie sprawia, że mały/średni provider jest lepszym partnerem niż
    > telekom.
    > Zauważ, że nasza dyskusja dotyczy tylko pewnego segmentu rynku:
    > sfrustrowanych klientów sieci osiedlowych. To ich zdanie jest podstawą
    > wygłaszanych przez Ciebie sądów i prognoz. Biada providerom opierającym na
    > nich swoją egzystencję.
    > Ci, którzy świadczą usługi głównie klientom komercyjnym mogą spać spokojnie.

    ...zastanawia mnie tylko o ile spadłby generowany przez klientów
    komercyjnych ruch, gdyby łącza przez nich kupowane nie były
    wykrozstywane do p2p i innych gołych dup.

    Mówiąc inaczej, w wielu przypadkach zapotrzebowanie firm na wielkie
    przepustowości to zwyczajna fikcja.

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018