  • Data: 2009-11-17 16:54:36
    Temat: Re: ostry obiektyw i jego praktyczne granice
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Skoro nie można idealnie ustawić ostrości to GO gra rolę :-)

    nie odgrywa najmniejszej przy wyznaczaniu rozdzieczosci obrazowej
    obiektywu, GO to cos innego - to przedzial , zakres.

    co najwyzej mozesz stwierdzic czy pomierzona rozdzielczosc obrazowa
    obiektywu miesci sie w GO czy nie wg przyjetych kryteriow okreslania
    GO , ale nie ma ona wplywu na wartosc pomierzonej rozdzieczosci.
    Ta GO ktora wyliczasz wg wzorow , tabelek , jest naniesiona na
    obiektywie jest wartoscia teoretyczna wyliczona dla obiektywu
    idealnego , ktory mialby zerowy krazek rozproszenia przy idealnym
    ustawieniu ostrosci.

    dla malego obrazka przyjmuje sie kr rozproszenia =0,025 mm odpowiada
    to rozdzielczoasci 40 l/mm.

    jesli wyznaczysz jakos tam rozdzielczosc obiektywu powiedzmy uzyskasz
    60 l/mm to wcale nie musi to byc maksimum rozdzielczosci obiektywu
    ( ono moze wynosic np 90 l/mm czego nie udalo sie pomierzyc) . ale
    mozesz tylko stwierdzic ze przy 60 l/mm zdjeci bedzie subiektywnie wg
    przyjetego kryterium ostre.

    Ale znajomosc tego kryterium wogole nie jest potrzebna ani pomocna
    przy wyznaczaniu rozdzielczosci obiektywu.
    Znajomosc GO nie ma nic wspolnego z okreslaniem rozdzielczosci
    obiektywu.

    na wykresach ktore robilem nanioslem dwie linie poziome zielona i
    czerwona.
    jesli rozdzilczosc znajduje sie powyzej lini zielonej bedzie taki
    obraz postrzegany subiektywnie w skali 100% ( 15mpx) jako ostry ,
    ponizej lini czerwonej jako nieostry , pomiedzy - obszar przejsciowy
    - lekkie mydlo.

    nie mam teraz czasu na dokladne opisywanie

    przymysl to.