  • Data: 2010-05-15 11:28:24
    Temat: Re: [oph] Prom Kosmiczny Atlantis...[OT]
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-14 08:08, J-L-F pisze:

    > Piękne zdjęcie, gratuluję.
    > A z innej beczki, nie na tą grupę, wahadłowiec zapisał się złotymi
    > zgłoskami w dziejach indolencji ludzkiej - niestety.

    zapominasz o podstawowych rzeczach.
    Po pierwsze wahadłowiec z założenia miał nie tylko wynosić na orbitę
    różne obiekty (do czego jednorazówki w zupełności wystarczą..), ale miał
    też mieć możliwość ich naprawy (po to ten manipulator w ładowni - patrz
    chociażby sprawa teleskopu Hubble'a, który bez wahadłowców byłby od
    samego początku bezuzytecznym złomem, a tak już od n-lat znakomicie
    funkcjonuje) oraz ściągania w całości dużych obiektów z orbity na
    ziemię. Pokaż mi teraz, która z rakiet jednorazowego użytku to umożliwia?
    Po drugie program SpaceShuttle powstał "w nieco innych" realiach
    geopolitycznych (druga połowa lat '70/początek '80) i jak sama nazwa
    mówi planowano jego znacznie częstsze kursy na orbitę, niż to wyszło.
    A to mocno zmienia ekonomię..

    --
    Pozdr.
    Michał