  • 61. Data: 2011-09-06 13:09:35
    Temat: Re: [onet] wałęsa
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-09-06 13:01, Cavallino pisze:

    > Czyli dokładnie to co miałeś napisane na początku.

    Przeczytaj może trochę dalej.
    Zasada ograniczonego zaufania dotyczy wszystkich uczestników ruchu.

    Dlaczego więc motocyklista nie zwolnił ?

    W tym samym orzeczeniu jest też napisane:
    Zasada ograniczonego zaufania nie może przekształcić się w zasadę braku
    zaufania, bo to spowodowałoby sparaliżowanie ruchu pojazdów. Nie można
    przez cały czas zakładać, że kierowca powinien przez cały czas zakładać
    jadąc wieczorem, że wjedzie w nieoświetloną furmankę. Kierujący powinien
    z reguły oczekiwać od innych uczestników ruchu zachowań racjonalnych.

    To dotyczy najechania na nieoświetlona furmankę, ale motocyklistów też
    to dotyczy.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-)

  • 62. Data: 2011-09-06 13:11:22
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-09-06 13:02, Cavallino pisze:

    > Nie - za złą ocenę odpowiada ten który ją źle wykonał.

    A za złamanie prawa, ten który je złamał.

    > Tyle że nie mógł sobie robić takiego założenia.
    > Sam zacytowałeś wyrok sądu który to potwierdza.

    Poczytaj nieco dalej.

  • 63. Data: 2011-09-06 13:14:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Przeczytaj może trochę dalej.
    > Zasada ograniczonego zaufania dotyczy wszystkich uczestników ruchu.

    Oczywiście.
    Więc teraz podaj z jakiego powodu wymuszający pierwszeństwo miałby być z
    niej wyłączony.

  • 64. Data: 2011-09-06 13:14:57
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-09-06 13:03, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nikt nie ma pretensji, każdy odpowie za to co zawinił.
    > Motocyklista za przekroczenie prędkości, wyjeżdżający za nieustąpienie
    > pierwszeństwa.

    Też jestem ciekawy rozstrzygnięcia, który jest bardziej winny.
    Nie ulega jednak wątpliwości, że już srodze ukazany jest motocyklista.

    To mnie właśnie najbardziej zastanawia. Wszak oni chyba wiedzą, że na
    łamaniu prawa, oni wychodzą najgorzej.
    Przecież po wyroku kierowca wróci do domu a motocyklista na wózek.

  • 65. Data: 2011-09-06 13:15:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A za złamanie prawa, ten który je złamał.

    Prawo złamali obaj, więc w ten sposób nic nie zyskasz.

    > Poczytaj nieco dalej.

    Czytałem nie raz.

    > W tym samym orzeczeniu jest też napisane:
    > Zasada ograniczonego zaufania nie może przekształcić się w zasadę braku
    > zaufania, bo to spowodowałoby sparaliżowanie ruchu pojazdów.

    Dokładnie.
    Ale jeśli nie rozumiesz co czytasz i wydaje Ci się, że to uniewinnia tych
    którym się nie chciało oceniać szybkości przeciwnika, to ja na taki brak
    rozumienia tekstu czytanego nic nie poradzę.

  • 66. Data: 2011-09-06 13:16:27
    Temat: Re: wałęsa
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 6 Wrz, 12:42, WW <w...@v...pl> wrote:

    > Czy na pewno ?. KD jest podstaw , tak w a nie okre laj c obowi zuj c
    > wszystkich, a wiec i motocyklist w, pr dko maksymalna w terenie
    > zabudowanym.

    a to:

    Art. 21. 1. Organ zarządzający ruchem na drogach może zmniejszyć lub
    zwiększyć, za pomocą znaków drogowych, prędkość dopuszczalną pojazdów
    obowiązującą na obszarze zabudowanym.

    2. Prędkość dopuszczalna, o której mowa w ust. 1, może być:

    zwiększona - jeżeli warunki ruchu na drodze lub jej odcinku
    zapewniają zachowanie bezpieczeństwa ruchu.

    rozumiem, ze ten na podporzadkowanej jest jasnowidzem i wie jaki tam
    jest limit? ;)

    WS

  • 67. Data: 2011-09-06 13:17:56
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-09-06 13:04, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > A teraz oceń w jakiej odległości był motocykl od samochodu kiedy ten
    > ruszył, skoro trafił go lewy błotnik.
    > Nawet przyjmując to 100 km/h.

    Trzeba by wziąć wymiary Toyoty.
    Kierowca ruszał z przed Tira i aby cokolwiek zobaczyć, musiał wysunąć
    maskę zza ciężarówki.
    Nic nie wiemy o kącie uderzenia, a to też ważne.

  • 68. Data: 2011-09-06 13:18:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości news:

    >każdy odpowie za to co zawinił.
    >
    > Też jestem ciekawy rozstrzygnięcia, który jest bardziej winny.

    Jakie bardziej?
    Gość się włączał do ruchu, jego wina jest bezsporna.
    Tylko on odpowiada za spowodowanie tej kolizji.

    A gdyby motocykl jechał jakoś drastycznie szybko, to żaden kask by nie
    pomógł.

  • 69. Data: 2011-09-06 13:19:01
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-09-06 13:06, Cavallino pisze:

    > Oczywiście, gdyby którykolwiek z nich ją zastosował, to wypadku by nie
    > było i generalnie do tego to zmierza.

    Tu się zgadzamy.

    > Ale jak był, to zawsze pozostaje wina tego, który nie ustąpił
    > pierwszeństwa.

    A tu nie.

  • 70. Data: 2011-09-06 13:21:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Trzeba by wziąć wymiary Toyoty.

    Bierz, ma z grubsza 4,5 metra.

    > Kierowca ruszał z przed Tira i aby cokolwiek zobaczyć, musiał wysunąć
    > maskę zza ciężarówki.

    Nic nie musiał, mógł wyjść i spojrzeć, jeśli inaczej nie potrafił.

    BTW: Ktoś wie, czy motocykl jechał w tym samym kierunku, czy w przeciwnym?