  • Data: 2011-09-07 18:47:48
    Temat: Re: [onet] wałęsa
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 07 Sep 2011 11:00:47 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Sygnaturę i uzasadnienie poproszę.

    II W 174/10, Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.

    Uzasadnienie banalne - zgodnie z art. 4 PoRD kierujący ma prawo liczyć na
    to, że inni kierujący zachowają się zgodnie z przepisami. Aby z tego prawa
    kierujący nie mógł skorzystać musi wystąpić czynnik opisany w drugiej
    części tegoż artykułu. Aby uznać kogoś winnym należy ową winę udowodnić, a
    zatem należy dowieść, że kierujący widział okoliczności wyłączające prawo
    wynikające z art. 4 PoRD.
    Ponieważ dowodu w trakcie procesu nie znaleziono, zatem należy przyjąć, że
    kierujący miał prawo do założenia, iż pas na który wyjeżdża pozostanie
    wolny. Tym samym sąd uznał, że kierujący wypełnił wszystkie nałożone nań
    przez PoRD obowiązki i nie można zatem przypisać mu winy. W związku z tym
    na mocy Art 2 KW nie popełnił on wykroczenia.

    A teraz pod ławę i szczekaj durniu.

    Nikt nie ma obowiązku oceniać prędkości odległego pojazdu. Ba, biegli piszą
    wprost, że takowe jest obarczone tak dużym błędem, że nie można na tej
    podstawie niczego ustalać. I wtedy właśnie wchodzi art. 4 PoRD. Wbrew temu,
    co takie tępaki jak Ty lubiące popierdalać na dwóch kółkach twierdzą -
    kierujący ma prawo liczyć, że nie jedziesz więcej, niż ustawa zezwala.
    Żeby to prawo wykluczyć musisz DOWIEŚĆ, tępy ćwoku, że kierujący widział,
    że popierdalasz. Nie, że 'mógł widzieć', tylko że WIDZIAŁ.
    A skoro biegli przyznają, że dla przeciętnego człowieka taka ocena nie jest
    wykonalna, to pozostaje Ci teraz tylko spieprzać do kąta, wleźć pod ławę i
    cichutko zająć się lizaniem jajeczek.

    --