  • Data: 2019-08-16 14:34:38
    Temat: Re: olej a spalanie
    Od: pueblo <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj Marek S, 16 sie 2019 w news:qj64hu$nhg$1@news.icm.edu.pl
    napisałeś/aś:

    > Mam podobne doświadczenie, które tu kiedyś opisałem, a które też
    > przez grupowiczów zostało potraktowane jako bajka. Różnice mam
    > również rzędu 1.5l. Wyglądało to tak, że po zmianie oryginalnego
    > oleju zalecanego przez producenta auta, na prawdziwy syntetyk (a nie
    > taki z napisem "syntetyk"), na zimnym silniku, przez pierwsze parę
    > kilometrów, przepał spadł z 12l na 10.2l.

    Nie wątpię, że różnice mogą być, a nawet powinny w przypadku zmiany klasy
    lepkości. Pewnie też zależy od samego modelu silnika, pojemności itp. U
    ciebie to wyszło 15% różnicy - bardzo dużo, tak na oko.
    Ciekawi mnie z jakiego na jaki konkretnie zmieniałeś. No chyba, że
    napisałeś to wtedy, to poszukam.