  • Data: 2019-08-16 22:56:20
    Temat: Re: olej a spalanie
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-16 o 14:34, pueblo pisze:

    > Nie wątpię, że różnice mogą być, a nawet powinny w przypadku zmiany klasy
    > lepkości. Pewnie też zależy od samego modelu silnika, pojemności itp. U
    > ciebie to wyszło 15% różnicy - bardzo dużo, tak na oko.
    > Ciekawi mnie z jakiego na jaki konkretnie zmieniałeś. No chyba, że
    > napisałeś to wtedy, to poszukam.

    Zmieniłem oryginalny mercedesowski olej 5W40 Synthetic, na Millers Oils
    XF Longlife 5W40 Fully Synthetic. Przypuszczam, że słowo "fully" ma
    znaczenie ... ale "longlife" może mieć kluczowe znaczenie. Zapewne
    dodają coś do niego, co powoduje lepsze warunki smarowania. To moja
    hipoteza.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek