  • Data: 2013-01-25 20:27:55
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania IR
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.01.2013 12:13, DJ pisze:
    (...)
    > Jakie macie zdanie w tym temacie, a może ktoś z Was miał do czynienia z
    > eksploatacją takiego cuda?
    > Szczerze mówiąc poszukuję argumentów przeciw temu rozwiązaniu IR.

    Witam

    Do tej pory mamy na grupie ze 20 postów. zastanawiam się czy któryś z
    piszących widział taki promiennik IR w działaniu?

    Ja znam kościół (budynek) w krórym chyba są takie promienniki. Wygląda
    to jak niedorobiona lampa uliczna w aluminiowej obudowie. W działaniu
    "świeci" kolorem marchewkowym. ale pomimo że ludzie są jakieś 10 metrów
    od promiennika spokojnie, z zamkniętymi oczami można stwierdzić z której
    strony "pada" ciepło. Efekt jest taki że "piździ jak w Kielcach na
    dworcu" a z lamp "bije" ciepełko.

    Nie mam pojęcia ile taki promiennik zużywa enegii, ale tej cieplnej,
    czysto rezystancyjnej mało, bo grzejąc same siebie, poruszając
    powietrze, brudziłby ściany, a tak nie jest. (wokół starych kaloryferów
    wyraźnie widać smugi)

    Moje spostrzeżenia możesz wykorzystać jako argument przeciw - bo w
    ciuchach słabo odczuwamy to ciepło, za zimno będzie żeby latać w
    majtkach, a ewentualne plusy IR, przeważają w ekstremalnie wysokich
    pomieszczeniach.
    Możesz też poprosić sprzedawce o demonstracje w Twoim/Klienta domu tych
    promienników.

    ToMasz