  • Data: 2013-01-25 21:44:03
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania IR
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan BartekK napisał:

    > Teściowa się na to połakomiła, bo energooszczędne! Fakt, brało jakieś
    > 400/800W a stojąc 1m od niego - wydawało się ciepło. Szkoda tylko, że
    > nagrzewało się tylko to co przed nim, i tylko na czas oświetlenia IR, po
    > chwili wszystko zimne. W łazience się wcale cieplej od tego nie robiło,
    > no może na tą chwilę gdy akurat człowiek wylazł z wanny i stanął zadkiem
    > do promiennika - to przyjemnie grzało nerki. Ale jak była łazienka cała
    > zaparowana i zimna - tak nadal została.

    Ale przecież to właśnie do tego jest! Kominek (taki oldskulowy) nie służył
    do grzania pomieszczeń, tylko do ogrzewania się przy. Drzewiej ludzie
    zdawali sobie z tego sprawę. Tak samo jest z IR -- to nie jest do zmiany
    temperatury, tylko do zmodyfikowania środowiska w mieszkaniu.

    > W sumie chyba równie dobrze było powiesić z 2-3 halogeny 1500W połączone
    > w szereg, by nie swieciły mocno a grzały. Efekt podobny a cena .. też ;)

    A nie lepiej po prostu jak Pan Bóg przykazał świecić w łazience lampami
    żarowymi? Ja mam koło 250W halogenów -- jest jasno, jest antydepresyjnie,
    a jak człowiek z wanny wyjdzie, to mu w zadek miło grzeje.

    --
    Jarek