  • 71. Data: 2017-01-09 13:31:55
    Temat: Re: odkręcam gaz...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Pojawily sie tez czajniki z gwizdkiem.

    W sklepach zoologicznych dostępne są gwizdki na psa. Nie,
    nie o takim automacie zawsze marzyłem.

    > Tylko ... trzeba ten gwizdek zalozyc/zamknac :-)

    Od tego zakładania/zamykania przestają się palić czajniki?

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2017-01-09 13:44:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Manipujacja jaka popelniles polega na tym ze podales gola cene gazu
    >bez abonamentu, oplat za przesyl.

    Ty bys sie wreszcie nauczyl cytowac.

    To juz bylo z oplata za przesyl (owe 0.04518 ... plus VAT).

    Do tego sa oplaty stale - znikome. No i w pradzie tez sa.

    >Jak zejdziesz w gospodarstwie domowym uzywajacym gazu do gotowania
    >ponizej 25 groszy za kilowatogodzine to bedziesz wielki.
    >Jak bys cos chcial jeszcze macic to podesle link ze zdjeciem rachunku
    >za gaz z konca zeszlego roku.
    >Wystarczy w nim podzielic kwote do zaplaty przez ilosc kilowatogodzin
    >i wyjdzie cena kilowatogodziny.

    Podeslij.

    Hm, a moze i mi sie wydawalo
    http://www.se.pl/wiadomosci/polska/jak-latwo-czytac-
    faktura-za-gaz_478765.html

    2.00zl to znikome ... ale to nie jest 2.00 zl, tylko 2.00 mc.
    Jedna oplata 6.97, to jeszcze "znikoma", druga 38.76 zl. Plus VAT.
    2.00 pamietam ... ale moze to faktycznie miesiace byly

    Razem niby jak piszesz - 206 zl zl/538 kWh = 0.388, a te kWh jak bylo
    widac ~1/3 uzytecznosci. Wieczorem sprawdze.

    Tylko co tu zrobic ... wypowiedziec umowe i niech sobie te rure
    zabieraja ?

    Czy zmienic operatora lub np skorzystac z rabatu ? :-)

    Jak ktos gazu wiecej zuzywa, to jednak wplyw tych oplat mniejszy, a i
    sprawnosc np piecyka wieksza.

    Czyli co - jak ma byc oszczednie, to rure z gazem zamowic, postawic
    silnik spalinowy i napedzac pompe ciepla ?

    W Japonii popularne budynkowe elektrocieplownie, i az sie
    zastanawialem o co chodzi - miejsc na kable nie maja, a rury z gazem
    sa ?
    Czy po prostu prad drogi, miejskiej sieci cieplowniczej nie ma, a gaz
    tani ?

    J.

  • 73. Data: 2017-01-09 13:55:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > z gazem sa ?
    > Czy po prostu prad drogi, miejskiej sieci cieplowniczej nie

    W Japonii takich nie widziałem, ale w Europie kogeneracja jest
    jak najbardziej sensowna i opłacalna ekonomicznie. Proporcje
    są mniej więcej takie, że 30% prąd, 60% ciepło a 10% lub mniej
    idzie na rozkurz. A ceny gazowej kilowatogodziny wiadomo jakie
    są. Generatory robi się równiez małe, po kilk kWh. Jedynym
    warunkiem jest stałe zapotrzebowanie na ciepło, by ten prąd
    robiony przy okazji się opłacał. Jak kto ma na przykład kuchnię
    w knajpie, co wciąż używa sporo ciepłej wody, to śmiało może
    zasilić knajpę również w prąd.

    --
    Jarek

  • 74. Data: 2017-01-09 14:07:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >W Japonii takich nie widziałem,

    https://en.wikipedia.org/wiki/Micro_combined_heat_an
    d_power#Japan
    http://world.honda.com/power/cogenerator/

    Ale kiedys widzialem (na www) i wieksze urzadzenia ... tez japonskie.

    P.S. Japonia nie ma paliw kopalnych. Zdaje sie, ze sprowadza coraz
    wiecej gazu gazociagami i LNG.
    A atomowe elektrownie sa ostatnio w nielasce.

    J.

  • 75. Data: 2017-01-09 14:09:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >W sklepach zoologicznych dostępne są gwizdki na psa. Nie,
    >nie o takim automacie zawsze marzyłem.

    Kiedys tak mowiono o telefonie.
    U nas w domu, to dzwoni sie na sluzbe :-)

    >Od tego zakładania/zamykania przestają się palić czajniki?

    Jesli nie jestes gluchy to tak.
    No jeszcze mozna byc dobrze spiacym lub mocno wypitym :-)

    Ale RoMana spytaj co sadzi o elektrycznych czajnikach ... czy moze
    ekspresach :-)

    J.

  • 76. Data: 2017-01-09 14:40:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Kiedys tak mowiono o telefonie.
    > U nas w domu, to dzwoni sie na sluzbe :-)

    W sumie dobrze mówiono. Ja na przykład nie zawsze zrywam się na
    dźwięk dzwonka telefonu. A już zwłaszcza odkąd porobiono tak,
    że wiadomo kto dzwoni. Nikt nie ma mi za złe, że oddzwaniam za
    krótszą bądź dłuższą chwilę.

    > Jesli nie jestes gluchy to tak.

    Jak to było z tym uczonym radzickim, co to badał kiedy mucha
    głuchnie?

    > No jeszcze mozna byc dobrze spiacym lub mocno wypitym :-)

    Można też zwyczajnie nie mieć ochoty by wszystko robić na
    komendę lub na gwizdek. Zauważę też, że akurat na zużycie
    energii taki gwizdek nie ma radykalnego wpływu. Gwizdek
    wyje, człowiek klnąc człapie z wolna do kuchni, a gaz cały
    czas się pali.

    > Ale RoMana spytaj co sadzi o elektrycznych czajnikach ...
    > czy moze ekspresach :-)

    Jeśli będę zaproszony do RoMana na kawę, to podporządkuję
    się lokalnym obyczajom gotowania wody.

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2017-01-09 14:47:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jeśli będę zaproszony do RoMana na kawę, to podporządkuję
    > się lokalnym obyczajom gotowania wody.
    Jak RoMan to jedynie indukcyjnie. :-)

    Robert

  • 78. Data: 2017-01-09 17:09:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]

    >energii taki gwizdek nie ma radykalnego wpływu. Gwizdek
    >wyje, człowiek klnąc człapie z wolna do kuchni, a gaz cały

    wyszlo 6 gr w 7 minut - dodatkowa minuta wiele rachunku nie nabije.

    Ale jak sie nie ma dobrego sluchu, to to ciche "klik" mozna przeoczyc,
    idziesz bez pospiechu do kuchni - a tam woda juz zimna.
    I pstryk w wylacznik i licznik liczy.

    No ale ... skoro pic ci sie chcialo, to chyba nie ma pretensji, ze
    czajnik gwizdze "juz gotowe" ?

    W sumie, to najbardziej bym narzekal na te 7 minut - dlugo choroba.

    >Jeśli będę zaproszony do RoMana na kawę, to podporządkuję
    >się lokalnym obyczajom gotowania wody.

    Wystarcza fotki - mysz mu sie zalegla, dobrze, ze nieszczescia duzego
    nie spowodowala ...

    J.

  • 79. Data: 2017-01-09 17:41:21
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-01-08 o 22:20, J.F. pisze:

    > Zasilanie z 3 faz, czy jak typowe - z 2 dwoch, ale moga zasilac 1
    > cewke ?

    Z dwóch.

    > Czy pradu moze 22A brac z 1 fazy ?

    A dlaczego nie? Druty i bezpieczniki odpowiednio dobrane.

    P.P.

  • 80. Data: 2017-01-09 18:31:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Z dwóch.

    I zasilaja jedna przetwornice ?

    >A dlaczego nie? Druty i bezpieczniki odpowiednio dobrane.

    Oczywiscie, ale producenci jakby unikaja.
    Moze nie chca przekraczac typowych domowych instalacji.

    J.