  • Data: 2017-01-26 03:55:31
    Temat: Re: odbior AM
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:705331670.20170126001917@pik-net.pl.invalid...

    > Fantazjował.

    Podpisuję się pod powyższym.
    Kurde, już jako dzieciak deliberowałem nad wieloma rzeczami, bo nie chciały
    mi się kleić do kupy.

    > Ale to miał być wzmacniacz mocy 5W 4? a nie słuchawkowy.

    I gdyby to było ze stratami w wysokości teoretycznej, to może by nawet
    przeszło, coś-za-coś. Ale wiemy, jaka jest sprawność praktyczna klasy A, to
    aby do głośnika wycisnąć 5W i przy okazji nie ujarać go prądem zasilającym,
    skoro klasa A..., to zasilacz przynajmniej pewnie tak 30-50W, nie... głośnik
    by mi odparował, albo dał taki spadek napięcia, że ch.j by się złamał pod
    ciężarem.

    > Co to znaczy ,,duże"? Stary MV2 był już przeciwsobny. A to ledwie
    > jakieś 10W miało.
    >
    > Świat się nie kończył na Bambino i ECL82...

    Moja Meluzyna, przecież to już konstrukcja mocno wiekowa, taki klajniak
    byłem, jak u kogoś widziałem działającą, a proszę, bez transformatora w
    sterowaniu i na wyjściu, a radzi sobie, mimo, że tranzystory w końcówce
    wcale nie są przeciwstawne i jest to klasa (A)B. Normalnie, stroi się na 30
    mV między emiterami (oporniki wyrónawcze 0.22, czy 0.33 omów) i połowa
    zasilania na punkcie wspólnym. I już, ustawione. Tylko tranzystor sterujący
    dobrze wymienić na BD285, bo BD135 tamże lubi się padaczyć.

    > W 1976 roku Bogusław Dubiel opublikował schemat wzmacniacza 100W. A
    > Wojciechowski wydawał kolejne wydania swoich Nowoczesnych zabawek ze
    > schematami na ASY3x i TG7x.

    Sam J.W. przecież zamieścił kilka schematów z NPN, a nawet są układy
    cyfrowe, więc ja nadal widzę jego niechęć do układów w klasie B, przecież
    nie są jakieś straszliwie skomplikowane i założę się, że na tranzystory do
    jakiegoś prostego wzmacniaczyka o sensownych parametrach, nie wydało by się
    fortuny, nawet wtedy.

    > Chyba nie. Nie mam już mojego egzemplarza ale pamiętam, że wyrzucałem

    W Elektronice dla wszystkich jest schemat odbiornika refleksowego.

    > bez żalu. Z jednej strony książka mi dużo dała a z drugiej okazała się
    > strasznym gniotem.

    Poznaniacy pewnie by to określili, że nababulone kocopołów tam jest... A
    szkoda, bo potencjał był niezły.
    Na szczęście, nie przyjąłem tej pozycji za prawdę objawioną, bo już jako
    10-letni dzieciak widziałem bezsens w miektóych miejscach.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.