  • Data: 2017-01-26 03:41:01
    Temat: Re: odbior AM
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrno8i9ob.e12.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Mam wrażenie, że facet fantazjował, bo musiał fantazjować. W końcu pisał
    > o rzeczach nowych, mało komu znanych. Nijak było sprawdzić w praktyce.

    Ale, błędy w książce nieraz są niemal szkolne.
    Nowoczesne zabawki, wydanie chyba szóste... Data w przedmowie 1976 rok,
    niestety, wykonanie książki mizerne, klej na zszyciu popuszczał i kilka
    zewnętrznych kartek poodfruwało.
    rys. 11.13.c, str.251, od lat próbuję sobie wyobrazić, jak by to wyglądało
    "nieskrócone" i jak to działa, ale może ja wyobraźni nie mam...
    rys. 8.42.a, str.204... No, co się stanie po włączeniu zasilania? "P
    rys. 18.3 str 471... no paczpan, a jemu się nie zrobił brzęczyk...
    rys. 17.27 str.464 - a. po *.* jest ten tyrystor z kondziołemk w bramce...
    b. czy w miejsce opornika nie lepiej zadać żarówkę halogenową 500W? :PP
    rys. 16.5.b str 421 schemat z płynięciem prądu zasilającegto przez głośnik,
    a w poprzednich wydaniach był schemat, z trafo na wyjściu, gdzie wystarczyło
    na kawałku rdzenia nawinąć naprędce trafo i to działało, osobiście
    sprawdziłem. Tu mam wrqazenie... ale może dlatego, że jestem juz śpiący,
    wydaje mi się, iż czegoś brakuje, coś jest nie tak. BTW. Jest tu tranzystor
    NPN...

    > Co złego w klasie A? Wyjątkiem jest tylko ostatni stopień mocy. I to
    > tylko dużej mocy, bo w przypadku słuchawek wciąż klasa A jest OK.

    Nie ma nic złego w klasie A! Tylko jest ona cholernie nieekonomiczna. I tak,
    jak dziś łatwo i tanio zdobyć jest sensowny zasilacz, to wówczas to nie było
    takie oczywiste, więc jechało się na bateriach, które, jak wiadomo, raczej
    nie były zbyt pojemne jak obecnie i klasa A po prostu szybko je pustoszyła.
    O wydajności prądowej z litości nie wspomnę.

    > Wzmacniacze lampowe rzadko konstruowano w układach przeciwsobnych,
    > tylko te naprawdę duże.

    Widywałem jednakże. Przy lampach jednak mniejsze prądy... i tak żarzenie
    sporo brało, a przy małych napięciach łatwo o grzanie i straty.

    > Wojciechowski pisał o tym wcześniej. Wtedy bardzo powszechne były
    > wzmacniacze przeciwsobne, które miały transformatorowe sprzężenie
    > w obwodzie zasilającym bazy tranzystorów końcówki mocy. Bo nie było
    > komplementarnych par tranzystorów.

    > Znano wyłącznie w teorii. Może bym gdzieś wygrzebał jeszcze jakieś
    > radyjko z takim transformatorem. To był standard przemysłowy w czasach
    > tranzystorów germanowych.

    Wiem o co chodzi, prosty, działający układ.

    > Jak cholera były drogie! Znane były przemyślne konstrukcje, w których

    Ja rozumiem, że nie taniocha, ale, AŻ TAK BARDZO? Żebym nie mógł kupić 2
    TG72 alias ADP672? 3xTG5... przecież kupowałem takowe i jakoś nie poszło na
    to pół pensji! Ceny za TG5 pamiętam wręcz groszowe prawie.

    > jeden tranzystor był jedocześnie wzmacniaczem w.cz., a potem m.cz.
    > Nie wiem, czy Wojciechowski też takich nie opisywał.

    Układ refleksowy, odmiana odbioru z reakcją, jest w Elektronice dla
    wszystkich J.W. Nie pomnę strony. Myślę, wykonać podobny układ, może na
    jakimś scalaku m.cz. z przedwzmacniaczem, który bym wykorzystał refleksowo
    właśnie, do tego dorobienie ARW, wystarczy mi jedna częstotliwość, chciałbym
    nią pędzić zegar na ścianie. A przy okazji grało by mi...

    (C) Kabaret Neo-Nówka.