  • Data: 2017-01-23 16:10:32
    Temat: Re: odbior AM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > W tym przypadku radyjko bylo na srednie i o tym zakresie mowimy ...
    > ale ... a moze silny nadajnik KF przez lozko polowe potrafi sie
    > przebic przez zle nastrojony uklad LC ?

    Krótkofalowe nadajniki Głosu Ameryki i Wolnej Europy nie mały na
    tyle wybitnej mocy, by przebijać się przez otoczenie. Sporo różnych
    stacji wtedy nadawało. Za to nadawali na kilku pasmach, w zależności
    od pory dnia wybierało się najlepiej słyszalne. Najkrótszego (19m)
    nawet nie zakłócali, bo nie mieli czym. Ale też nie każde radio
    miało ten zakres. Za to Głos Ameryki na średnich miał całkiem dobry
    nadajnik, faktycznie potrafił się przebić w najmniej oczekiwanych
    momentach. Pamiętam szkolną akademię ku czci -- 1 Maja, Rewolucja
    Październikowa czy jeszcze jakaś inna cholera. Sala gimnastyczna
    nagłośniona lampowym sprzętem z koszmarnymi nieliniowościami.
    I gdzieś na tych nieliniowościach zrobiła się detekcja sygnału
    radiowego. Akurat Głosu Ameryki.

    --
    Jarek