  • Data: 2017-01-22 03:26:50
    Temat: Re: odbior AM
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Patrząc na to, co z brzegu po lewej, to rzeczywiście, wygląda mi to
    > nieco osobliwie, praktycznie bez specjalnego ofiltrowania, a antena
    > ferrytowa (AMANT na schemacie) z reakcją? Hmm...

    Bo to tanizna jest. Chciałem coś, co odbierze mi KF, ale bez wydawania 3k
    PLN na jakieś Yaesu, bo nie byłem pewien, czy się wciągnę. Za tego Degena
    dałem siedem lat temu 300 zł.

    Teraz wiem już, że nie wciągnąłem się na tyle, żeby kupować transceiver :)
    Co najwyżej podłubałbym coś samemu - dorobił jakieś filtry, może zrobił
    nadajnik... ale to jest gdzieś daleko na liście rzeczy do zrobienia, na
    pewno dalej niż odbiornik na VLF.

    > Może... choć nie bardzo mi na to wygląda,

    Zastanawiam się, ile trzeba poświęcić czasu na naukę, żeby rozumieć ten
    schemat, w sensie wiedzieć, jaka jest funkcja każdego obwodu. Ja się
    zajmuję elektroniką od lat, a radiówka nadal jest dla mnie czarną magią.
    Może minąłem się z powołaniem :)

    > Niestrojone obwody aktywne na wejściu? Trochę się boję, że przy większym
    > "badziewiu" w otoczeniu, mogą pojawić się problemy, powiedzmy, z
    > liniowością tych układów... I zrobi się śliczny mieszacz. A radyjko
    > ładne jest.

    W sumie bardziej problemem jest to, że przez brak strojonych obwodów lub
    chociażby przełączanych filtrów on się często zatyka. Ale to taka baza do
    własnych konstrukcji, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby samemu zrobić
    strojony filtr (i w sumie mam jakiś do anteny pętlowej DE31, ale nie
    używam jej, słabo się sprawdzała).

    Inna sprawa, że ja go już kiedyś zacząłem przerabiać do podłączenia do
    komputera (i strojenia z komputera), więc jeśli kiedyś wrócę do tej
    przeróbki (na razie ma wyprowadzone niezbędne sygnały), to równie dobrze
    będzie można pomyśleć nad strojonym cyfrowo bankiem filtrów.

    Tyle że to już się zacznie robić konkretna konstrukcja, a z g...na bałwana
    nie ulepię, jest tyle innych, droższych, ale lepszych odbiorników, że nie
    wiem, czy chce mi się w to bawić. Chyba tylko w celach edukacyjnych.

    Tak czy inaczej radyjko z takim pokryciem za 300 zł to dobry deal, nie
    żałuję zakupu.

    > Powszechny parametr.

    uV to wiadomo, że czułość odbiornika - przy takim napięciu na wejściu, na
    wyjściu pojawi się sygnał o jakimś określonym poziomie (tak?), a może to
    próg detekcji? No w każdym razie napięcie. Ale tego, dlaczego podają też
    mV/m, nie rozumiem... tzn. wiem że jedno to napięcie, a drugie to gęstość
    pola (zgadza się?), ale czemu tu jest tak, a tu tak?

    --
    http://www.chmurka.net/