    From: jeo stancey <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: obróbka nowego netbuka ;)
    Date: Mon, 18 Oct 2010 06:07:54 -0700 (PDT)

    On 17 Paź, 17:19, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > Mając bezlik partycji mogę rekowerować do woli -- choć nie wiem,
    > po co, skoro po rekoweracji ;) trzeba apdejtować wszystko przez
    > ,,dwa dni''. :) Sama rekoweracja trwa i trwa... Nie łatwiej:
    >
    >  postawić op.system;
    >  zapdejtować;
    >  doinstalować to, co potrzebne;
    >  zrobić bakap takiego kompletu na sąsiedniej partycji,
    >     czy nawet na kilku sąsiednich -- w razie czego
    >     (wirusa choćby) można zbutować z innej partycji
    >     i nie martwić się -- ,,starą'' można po prostu
    >     ciachnąć i wrzucić w jej miejsce kopię?

    TAK! Twoja metoda wydaje się najbardziej sensowna!
    W przypadku desktopu gdzie możemy np. wymienić płytę główną to
    istnienie instalki wydaje się być potrzebne - ale w przypadku netbuka/
    laptopa kiedy NIGDY sprzęt się nie zmieni to trudno się chyba
    dopatrzeć takiej sytuacji kiedy by przywrócenie wcześniej sklonowanej
    kompletnej partycji ze świeżo zainstalowanym WINDOWS - mogło nie
    wystarczyć?

    > Taką metodą można postawić całą masę różnych (lub identycznych) op.systemów
    > obok siebie, dorzucając do nich jakiegoś (najlepiej jak najbardziej
    > standardowego) butmenadżera (z tradycyjnym embeerem -- kod MBRu
    > z W7 chyba nieco różni się do tradycyjnego na samym końcu -- może ja
    > nie mam w pełni tradycyjnego?) współpracujący z butlołderami
    > wszystkich op.systemów znajdujących się na dysku.

    Tylko WŁAŚNIE z butmendżerem jest chyba problem!
    Podobno GRUB 2 wszystko zbutuje ale w przypadku w7 trzeba mu wskazać
    partycję gdzie siedzi BCD, czyli tę 400MBajtową partycję pt.: 'SYSTEM'
    którą sobie ponoć zawsze instalacja w7 stawia.
    Czyli dla samego w7 trzeba utrzymywac 2 partycje: 'SYSTEM' (z BCD i
    Boot) oraz 'WINDOWS'.
    Które z nich można dowolnie przesuwać i zmieniać rozmiar oraz
    ewentualnie konwertować na dysk logiczny - przy pomocy takiego 'PARTED
    Magic'?
    Bo jak wiadomo, jak przesuniemy bartycjkę 'boot' w Linuksie gdzie
    siedzi GRUB to potem musimy reinstalowac tego GRUBa... :(

    > BCD jest (jak widzę) świetny, choć wraz z p.rekowerną daje smutne
    > efekty, gdyż zabawa z modyfikowaniem BCD wymaga widzenia partycji
    > z BCD. :) Wywalenie p.rekowernej i postawienie BCD na p.systemowych
    > (ważna jest p.aktywna -- BCD można też zwielokrotnić) jest chyba
    > lepszym rozwiązaniem.

    ALE JAK przenieść BCD na partycję 'WINDOWS' - tak żeby POTEM można
    było się pozbyć owej 400MBajtowej partycji rozruchowej z BCD?

    A w ogóle to CO możemy zrobić z tą partycją z BCD? To chyba się
    zachowuje inaczej niż ntldr? Czy np. moglibyśmy te partycję z BCD
    powiększyć do 1GB, przekonwertować na FAT32 i postawić tam jeszcze
    równolegle DOSa? Po to aby potem umieścić tam np. GRUB4DOS oraz różne
    potrzebne pliki iso, np. pmagic.iso? To strasznie wygodne, zwłaszcza w
    przypadku kiedy nie mamy napędu CD/DVD - ntldr świetnie z tym
    współpracował w takim układzie, czy da się to tak zrobić z BCD (żeby
    siedział na partycji FAT32 wraz z DOSem?)