  • Data: 2010-10-18 21:44:24
    Temat: Re: obróbka nowego netbuka ;)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "jeo stancey" c...@2...goog
    legroups.com

    : że ktoś już przerabiał identyczny problem (z tym przerzuceniem
    : BCD z BOOT-partycji "SYSTEM" na partycję z WINDOWS).

    Ja kiedyś stosowałem oddzielną partycję z winzgroźnym lołderem WXP.
    (nawet nazywałem ją starterem)
    Była prymitywnie prosta, więc nieczuła na wirusy. Później odstąpiłem
    od tej metody i ładowałem WXP z normalnej partycji zawierającej ,,pełny''
    WXP. Między innymi był tam wspólny SWAP dla wszystkich partycji Wcoś;
    niestety nie znalazłem prostego sposobu na to, aby w całym komputerze
    był tylko jeden plik z hibernacją -- nie twierdzę, że tego sposobu
    szukałem zawzięcie. Z tej partycji startowałem komputer, aby porządkować
    pozostałe partycje systemowe. ?Oczywiście? wywalenie tej partycji (w razie
    padu -- niestety :) jak na razie nigdy nie nastąpił) i skopiowanie w jej
    miejsce którejś z logicznych (partycyjnerem uruchomionym spod flaszki)
    i ustawienie tak powstałej kopii jako aktywnej dawało dobry efekt.
    (raczej --> dawałoby, bo nigdy nie było takiej potrzeby)

    : Czy to możliwe, że to takie pięknie łatwe?

    Nie wiem, ale na forumach w ogóle wszystko jest proste.
    (nie tylko WinZgroźne czy Linuksy -- nawet bramka VoIpowa
    wołająca o pomoc SOSem jest w Usenecie trudna do reanimacji
    a na forumach -- łatwa)

    GRUB do ładowania WinZgroźnego nie jest typowym rozwiązaniem,
    ale na tyle popularnym że można je uznać za proste? Ja wolę
    jeszcze prostsze. :)

    Typowy kod MBR znajdziesz wszędzie. Podobnie z lołderami WinZgrozy.
    Inne rozwiązania mogą być trudniejsze do naprawienie. :)

    --
    ^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440
    . 438
    | 740 . 06 08 . .17 739 F|l 430 25 . .
    . . .09 . . 425
    | 730 26 29 październik 07 09 1112 16 729 E|i 420 2627 29 .
    02 05 0708 10 1213 .1617 418
    P|l 720 28 30 02 1314 719 V|t 410 28
    01 04 06 11 1415 411
    E|/ 710 01 03 05 15 709 |r 400 wrzesień