    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: o autostradach po raz kolejny
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <1122467863$20190831143228@squadack.com>
    <5d6a792c$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <4895164855$20190831191856@squadack.com>
    <5d6abcd8$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <qkeejh$5f7$1@news.icm.edu.pl>
    <5d6ac920$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <qkejog$ea4$1@news.icm.edu.pl>
    <5d6b5fdd$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <1qoed3dnf8yl8$.1fg1tq4b3agt6.dlg@40tude.net>
    <5d6d4aeb$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 2 Sep 2019 20:23:18 +0200

    Dnia Mon, 2 Sep 2019 19:01:29 +0200, Kviat napisał(a):

    > Skąd pomysł, że nie jeżdżę prawym pasem?
    > Jak jest wolny, to jadę prawym. Bezsensowna uwaga.

    Jesli jedzies prawym, to nie ma tematu :-)

    > Ale nie będę też jak idiota hamował ze 140 do 90 żeby się wpasować w
    > lukę pomiędzy tirami na prawym, tylko dlatego, że jakiś kretyn za mną ma
    > chęć zapierdalać 200, siada mi metr na dupie i miga światłami... jeszcze

    A to sie niestety zdarza.
    Ale zdarza sie tez, ze luka miedzy tirami dluga.

    > mi w dupę wjedzie (swoją drogą, zadziwia mnie ta ich chęć bliskości do
    > tyłu innego kierowcy...)

    Z niecierpliwosci. Albo z lagoddnego hamowania
    Ale ... jak sa blisko, to szybciej cie wyprzedza jesli jednak
    zjedziesz.

    > No i?
    > http://www.swietochlowice.slaska.policja.gov.pl/k25/
    ruch-drogowy/czesto-zadawane-pytani/62903,Czy-40-kmh
    -to-minimalna-predkosc-na-autostradzie.html

    > Nigdzie nie jest napisane, że na autostradzie prędkość obowiązkowa to
    > 140. Jeżeli ktoś ocenia, że dla niego bezpieczną prędkością jest 120
    > km/h i z taką prędkością właśnie wyprzeda tira, to jego prawo.

    Ale juz nie mozesz pisac, ze nikogo nie blokuje, bo nikt nie ma prawa
    szybciej jechac.

    I znow sie robi problem co po wyprzedzeniu - bo ty mowisz, ze
    wyprzedzasz nastepnego, a ten z tylu ze masz obowiazek prawym pasem
    :-)

    > Jest
    > takim samym użytkownikiem drogi jak ja. Musiałbym na głowę upaść żeby mu
    > migać światłami. Od zdjęcia nogi z gazu korona mi nie spadnie.
    > Za to nie wolno szybciej niż 140.

    Na tirmanow co sie wyprzedzaja przez 5 km tez nie narzekasz :-P

    > I co jeszcze dziwniejsze, zachowują odstęp.

    To nie az takie dziwne, bo kierowca instynktownie zachowuje odstep.
    Polakow tylko jakos mniej dotyczy :-)

    No i u nich sa za to mandaty i punty, wiec chetniej utrzymuja.
    Ale widac nie wszyscy, skoro sa mandaty :-)

    > Przecież napisałem, że patrzy....

    Ale tak niewyraznie napisales.

    A jak bedzie 10m ?

    > Przyśpiesza do okolic 130 (a
    > może, bo zachowuje odstęp do poprzedzającego tira) i normalnie zjeżdża.

    Ale przeciez nie musi przyspieszac. Wiec zjezdza ze 120.
    I to moze byc 120 na liczniku, naprawde 110.

    > Dlatego tam ruch jest płynny, bo nikt nie zakłada, że ten za nim na
    > lewym pasie popyla 200. Tacy to wyjątki, a nie reguła.

    No widzisz - a w Niemczech zaklada ... i tez jest w miare plynnie.

    > Jest odwrotnie niż w Polsce, tu na wszelki wypadek ludzie boją się
    > zmienić pas na lewy, nawet jak widzą samochód kilometr z tyłu. Bo a nuż
    > jedzie 200 i za parę sekund będzie siedział na dupie i mrugał światłami.
    > I czołgają się prawym 90tką za tirem wypatrując, czy lewy będzie pusty
    > aż po horyzont z tyłu.

    No i bardzo dobrze, bo jak jada 130, to niech wlasnie tak jezdza :-)

    > I tak skaczą z 90 na prawym, na 130-140 na lewy i
    > z powrotem na prawy pomiędzy tiry 90, bo zapierdalacz z tyłu już mruga.
    > To jedna z przyczyn, dlaczego w Niemczech czy we Francji łatwiej jest
    > komuś wjechać na autostradę rozbiegówką. Bo łatwiej jest zmienić pas na
    > lewy, żeby komuś umożliwić wjazd.

    U nas mniejszy ruch, u nas latwiej.
    A Niemcy przed wezlami maja czesto ograniczenie do 130 ..

    > Ci na lewym używają mózgu i nawet
    > zwalniają, żeby jadący prawym pasem mógł spokojnie zwolnić prawy dla
    > wjeżdżającego. U nas nie do pomyślenia, żeby jadąc lewym pasem na chwilę
    > zdjąć nogę z gazu.

    No, jak jedziesz 130 na tempomacie, to tez nie tak latwo :-P

    > Na drodze różne rzeczy się zdarzają. Wszędzie. Ale to zdarzenia, a nie
    > norma.

    Dawniej zdarzalo sie czesciej.

    > U nas zwyczajem jest (jak ktoś na grupie zauważył), że lewy pas
    > autostrady, to dla tych powyżej 140 km/h. I to grubo powyżej.

    Zalezy kiedy.

    Czasem jest tak, ze 120 lewy pas jedzie, czy nawet wolniej.

    > Kolizyjne sytuacje nie są zależne od prędkości, lecz od "szarpanej" i
    > nerwowej jazdy, uciekania z pasa na pas przed mrugającymi
    > zapierdalaczami nietrzymającymi odstępu.

    A takze od tego, ze jeden jedzie prawym pasem 125, a drugi lewym 135,
    a przed nimi na prawy tir.

    > Autostrady jakościowo mamy lepsze od niemieckich (a nawet od niektórych
    > francuskich, oczywiście nie mam tu na myśli ilości pasów), ale kultura
    > jazdy leży.
    > Jak się wyprzedzają z prędkością 130 km/h, to co mi za różnica ile się
    > wyprzedzają, skoro i tak ja też mogę jechać co najwyżej 130...

    Ale gdybysmy mieli niemieckie przepisy, to nie moglbys pisac ile
    mozesz jechac :-)

    J.