-
Data: 2019-09-02 20:23:18
Temat: Re: o autostradach po raz kolejny
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 2 Sep 2019 19:01:29 +0200, Kviat napisał(a):
> W dniu 02.09.2019 o 17:02, J.F. pisze:
>> Dnia Sun, 1 Sep 2019 08:06:20 +0200, Kviat napisał(a):
>>> W dniu 31.08.2019 o 22:02, kk pisze:
>>>> Nie, zależy od zachowania poganianego. Jak poganiany tamuje ruch to w
>>>> pełni usporawiedliwione jest pogonienie go.
>>>
>>> W Polsce na autostradzie dozwoloną maksymalną prędkością jest 140 km/h.
>>> Nie ma fizycznej możliwości żeby ktoś jadący 140 km/h tamował ruch.
>>> A nawet jak ktoś wyprzedza tira z prędkością 110-130 km/h, to jaki sens
>>> jest w poganianiu takiego kierowcy gdy samemu jedzie się 140 km/h? Po
>>> pierwsze, wystarczy na chwilę zdjąć nogę z gazu. Po drugie, ten
>>> wyprzedzający z prędkością 110-130 nadal jedzie z prędkością dozwoloną.
>>> To samo dotyczy dróg ekspresowych dwujezdniowych, gdzie ograniczenie
>>> jest do 120 km/h. Nie ma fizycznej możliwości żeby ktoś
>>> jadący/wyprzedzający 120 km/h tamował ruch.
>>
>> Teoretycznie masz racje, ale teoretycznie powinienes tez jechac prawym
>> pasem
>
> Skąd pomysł, że nie jeżdżę prawym pasem?
> Jak jest wolny, to jadę prawym. Bezsensowna uwaga.
Jesli jedzies prawym, to nie ma tematu :-)
> Ale nie będę też jak idiota hamował ze 140 do 90 żeby się wpasować w
> lukę pomiędzy tirami na prawym, tylko dlatego, że jakiś kretyn za mną ma
> chęć zapierdalać 200, siada mi metr na dupie i miga światłami... jeszcze
A to sie niestety zdarza.
Ale zdarza sie tez, ze luka miedzy tirami dluga.
> mi w dupę wjedzie (swoją drogą, zadziwia mnie ta ich chęć bliskości do
> tyłu innego kierowcy...)
Z niecierpliwosci. Albo z lagoddnego hamowania
Ale ... jak sa blisko, to szybciej cie wyprzedza jesli jednak
zjedziesz.
>> no i jeszcze sa ci, co jada 120 na autostradzie ...
>
> No i?
> http://www.swietochlowice.slaska.policja.gov.pl/k25/
ruch-drogowy/czesto-zadawane-pytani/62903,Czy-40-kmh
-to-minimalna-predkosc-na-autostradzie.html
>
> Nigdzie nie jest napisane, że na autostradzie prędkość obowiązkowa to
> 140. Jeżeli ktoś ocenia, że dla niego bezpieczną prędkością jest 120
> km/h i z taką prędkością właśnie wyprzeda tira, to jego prawo.
Ale juz nie mozesz pisac, ze nikogo nie blokuje, bo nikt nie ma prawa
szybciej jechac.
I znow sie robi problem co po wyprzedzeniu - bo ty mowisz, ze
wyprzedzasz nastepnego, a ten z tylu ze masz obowiazek prawym pasem
:-)
> Jest
> takim samym użytkownikiem drogi jak ja. Musiałbym na głowę upaść żeby mu
> migać światłami. Od zdjęcia nogi z gazu korona mi nie spadnie.
> Za to nie wolno szybciej niż 140.
Na tirmanow co sie wyprzedzaja przez 5 km tez nie narzekasz :-P
>>> We Francji ograniczenie na autostradach jest do 130 km/h. Jazda jest
>>> płynna, bo zdecydowana większość jedzie w miarę równo. Nie ma
>>> poganiaczy, nikt na dupie nie siada i nie miga światłami. Nawet jak ktoś
>>> zapierdala 200 km/h, bo i tacy się zdarzają, to grzecznie zwalnia i
>>> zachowuje odstęp, gdy widzi, że zapakowana rowerami osobówka wyprzedza z
>>> prędkością 110-120 km/h trzecim pasem autobus, który drugim pasem
>>> wyprzedza tira.
>>
>> W Niemczech tez sie jezdzi plynnie, o ile te cagle zmiany predkosci
>> mozna tak nazwac.
>> A nie blyskaja, bo karalne .. :-)
>
> I co jeszcze dziwniejsze, zachowują odstęp.
To nie az takie dziwne, bo kierowca instynktownie zachowuje odstep.
Polakow tylko jakos mniej dotyczy :-)
No i u nich sa za to mandaty i punty, wiec chetniej utrzymuja.
Ale widac nie wszyscy, skoro sa mandaty :-)
>>> Powiem więcej, jak ktoś jedzie 120-130 i zamierza wyprzedzić, nie
>>> pierdoli się, tylko wrzuca kierunkowskaz, patrzy czy z lewej ma wolne i
>>> zmienia pas na lewy. Jak ktoś na lewym zapierdala powyżej 130, to ten
>>> zapierdalacz ma problem, a nie ten, który wyprzedza, bo gdyby jechał 130
>>> km/h, to nawet nie musiałby zdejmować nogi z gazu.
>>> Da się.
>>
>> No ale o to chodzi, zeby popatrzyl.
>
> Przecież napisałem, że patrzy....
Ale tak niewyraznie napisales.
>>> No i zeby sie wstrzymal jak blisko.
>
>> Co to znaczy "jak blisko"?
>> Jak ten za nim jedzie 130 km/h, to choćby był za nim kilkadziesiąt
>> metrów, to spokojnie może zjechać na lewy.
A jak bedzie 10m ?
> Przyśpiesza do okolic 130 (a
> może, bo zachowuje odstęp do poprzedzającego tira) i normalnie zjeżdża.
Ale przeciez nie musi przyspieszac. Wiec zjezdza ze 120.
I to moze byc 120 na liczniku, naprawde 110.
> Dlatego tam ruch jest płynny, bo nikt nie zakłada, że ten za nim na
> lewym pasie popyla 200. Tacy to wyjątki, a nie reguła.
No widzisz - a w Niemczech zaklada ... i tez jest w miare plynnie.
> Jest odwrotnie niż w Polsce, tu na wszelki wypadek ludzie boją się
> zmienić pas na lewy, nawet jak widzą samochód kilometr z tyłu. Bo a nuż
> jedzie 200 i za parę sekund będzie siedział na dupie i mrugał światłami.
> I czołgają się prawym 90tką za tirem wypatrując, czy lewy będzie pusty
> aż po horyzont z tyłu.
No i bardzo dobrze, bo jak jada 130, to niech wlasnie tak jezdza :-)
> I tak skaczą z 90 na prawym, na 130-140 na lewy i
> z powrotem na prawy pomiędzy tiry 90, bo zapierdalacz z tyłu już mruga.
> To jedna z przyczyn, dlaczego w Niemczech czy we Francji łatwiej jest
> komuś wjechać na autostradę rozbiegówką. Bo łatwiej jest zmienić pas na
> lewy, żeby komuś umożliwić wjazd.
U nas mniejszy ruch, u nas latwiej.
A Niemcy przed wezlami maja czesto ograniczenie do 130 ..
> Ci na lewym używają mózgu i nawet
> zwalniają, żeby jadący prawym pasem mógł spokojnie zwolnić prawy dla
> wjeżdżającego. U nas nie do pomyślenia, żeby jadąc lewym pasem na chwilę
> zdjąć nogę z gazu.
No, jak jedziesz 130 na tempomacie, to tez nie tak latwo :-P
>> U nas sie zdarza, ze nie patrzy.
> Na drodze różne rzeczy się zdarzają. Wszędzie. Ale to zdarzenia, a nie
> norma.
Dawniej zdarzalo sie czesciej.
> U nas zwyczajem jest (jak ktoś na grupie zauważył), że lewy pas
> autostrady, to dla tych powyżej 140 km/h. I to grubo powyżej.
Zalezy kiedy.
Czasem jest tak, ze 120 lewy pas jedzie, czy nawet wolniej.
>> I powiem, ze nawet wole Niemcy (i Polske) niz te inne kraje,
>> bo jak wszyscy jada ~130, to potem kolizyjne sytuacje powstaja, a
>> wyprzeda sie kilometrami :-)
>
> Kolizyjne sytuacje nie są zależne od prędkości, lecz od "szarpanej" i
> nerwowej jazdy, uciekania z pasa na pas przed mrugającymi
> zapierdalaczami nietrzymającymi odstępu.
A takze od tego, ze jeden jedzie prawym pasem 125, a drugi lewym 135,
a przed nimi na prawy tir.
> Autostrady jakościowo mamy lepsze od niemieckich (a nawet od niektórych
> francuskich, oczywiście nie mam tu na myśli ilości pasów), ale kultura
> jazdy leży.
> Jak się wyprzedzają z prędkością 130 km/h, to co mi za różnica ile się
> wyprzedzają, skoro i tak ja też mogę jechać co najwyżej 130...
Ale gdybysmy mieli niemieckie przepisy, to nie moglbys pisac ile
mozesz jechac :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.19 20:29 Mateusz Viste
- 02.09.19 21:36 Jacek Maciejewski
- 02.09.19 21:55 Kviat
- 02.09.19 22:00 Kviat
- 02.09.19 22:06 Kviat
- 02.09.19 22:10 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.19 22:15 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.19 22:26 Mateusz Viste
- 02.09.19 22:32 Kviat
- 02.09.19 22:44 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.19 22:44 kk
- 02.09.19 23:56 Mateusz Viste
- 03.09.19 07:38 p...@g...com
- 03.09.19 07:56 Mateusz Viste
- 03.09.19 08:07 p...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=