-
Data: 2019-09-02 22:44:27
Temat: Re: o autostradach po raz kolejny
Od: kk <k...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2019-09-02 19:01, Kviat wrote:
>
> Za to nie wolno szybciej niż 140.
Należy zdjąć te wszystkie ograniczenia prędkości i jeździć odpowiednio
do możliwości.
>
>>> We Francji ograniczenie na autostradach jest do 130 km/h. Jazda jest
>>> płynna, bo zdecydowana większość jedzie w miarę równo. Nie ma
>>> poganiaczy, nikt na dupie nie siada i nie miga światłami. Nawet jak ktoś
>>> zapierdala 200 km/h, bo i tacy się zdarzają, to grzecznie zwalnia i
>>> zachowuje odstęp, gdy widzi, że zapakowana rowerami osobówka wyprzedza z
>>> prędkością 110-120 km/h trzecim pasem autobus, który drugim pasem
>>> wyprzedza tira.
>>
>> W Niemczech tez sie jezdzi plynnie, o ile te cagle zmiany predkosci
>> mozna tak nazwac.
>> A nie blyskaja, bo karalne .. :-)
>
> I co jeszcze dziwniejsze, zachowują odstęp.
Niczego nie zachowują. Jadą jak dupy wołowe lewym pasem jeden za drugim
wyprzedzając tylko TIRy a siebie wzajemnie blokując. Jak są dwa pasy.
>
>> No i zeby sie wstrzymal jak
>> blisko.
>
> Co to znaczy "jak blisko"?
> Jak ten za nim jedzie 130 km/h, to choćby był za nim kilkadziesiąt
> metrów, to spokojnie może zjechać na lewy. Przyśpiesza do okolic 130 (a
> może, bo zachowuje odstęp do poprzedzającego tira) i normalnie zjeżdża.
> Dlatego tam ruch jest płynny, bo nikt nie zakłada, że ten za nim na
> lewym pasie popyla 200. Tacy to wyjątki, a nie reguła.
> Jest odwrotnie niż w Polsce, tu na wszelki wypadek ludzie boją się
> zmienić pas na lewy, nawet jak widzą samochód kilometr z tyłu. Bo a nuż
> jedzie 200 i za parę sekund będzie siedział na dupie i mrugał światłami.
> I czołgają się prawym 90tką za tirem wypatrując, czy lewy będzie pusty
> aż po horyzont z tyłu. I tak skaczą z 90 na prawym, na 130-140 na lewy i
> z powrotem na prawy pomiędzy tiry 90, bo zapierdalacz z tyłu już mruga.
Nie, nie wygląda to tak. Ludzie jadą powoli bo tak lubią.
> To jedna z przyczyn, dlaczego w Niemczech czy we Francji łatwiej jest
> komuś wjechać na autostradę rozbiegówką. Bo łatwiej jest zmienić pas na
> lewy, żeby komuś umożliwić wjazd. Ci na lewym używają mózgu i nawet
> zwalniają, żeby jadący prawym pasem mógł spokojnie zwolnić prawy dla
> wjeżdżającego. U nas nie do pomyślenia, żeby jadąc lewym pasem na chwilę
> zdjąć nogę z gazu.
Nonsens. Ludzie normalnie zwalniają by wpuścić albo by sobie ktoś
dokończył wyprzedzanie. Tylko jak ktoś uparcie ciągnie lewym to
niektórzy użyją świateł. Nic wielkiego. Bardzo rzadko zdarza się by ktoś
używał tych świateł bez powodu.
>
>> U nas sie zdarza, ze nie patrzy.
>
> Na drodze różne rzeczy się zdarzają. Wszędzie. Ale to zdarzenia, a nie
> norma.
> U nas zwyczajem jest (jak ktoś na grupie zauważył), że lewy pas
> autostrady, to dla tych powyżej 140 km/h. I to grubo powyżej.
No i dobrze. Jadący wolno nie tamują ruchu.
>
>> I powiem, ze nawet wole Niemcy (i Polske) niz te inne kraje,
>> bo jak wszyscy jada ~130, to potem kolizyjne sytuacje powstaja, a
>> wyprzeda sie kilometrami :-)
>
> Kolizyjne sytuacje nie są zależne od prędkości, lecz od "szarpanej" i
> nerwowej jazdy, uciekania z pasa na pas przed mrugającymi
> zapierdalaczami nietrzymającymi odstępu.
Zjeżdżanie jest podstawą ruchu. Na pasie zostaje się tylko gdy jedzie
się odpowiednio od innych większą prędkością.
> Autostrady jakościowo mamy lepsze od niemieckich (a nawet od niektórych
> francuskich, oczywiście nie mam tu na myśli ilości pasów), ale kultura
> jazdy leży.
Które niby? Tam droga jest gładka jak stół. Polska nie jest.
Generalnie, skończ pieprzyć bzdury. Nie wszyscy tutaj potrzebują by ich
po drogach prowadziły znaki ograniczeń prędkości. I ludzie jeżdżą po
innych krajach, wiedzą jakie są drogi tam a jakie tu i jak ludzie jeżdżą
tam i tu.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.19 23:56 Mateusz Viste
- 03.09.19 07:38 p...@g...com
- 03.09.19 07:56 Mateusz Viste
- 03.09.19 08:07 p...@g...com
- 03.09.19 09:11 RoMan Mandziejewicz
- 03.09.19 10:17 Mateusz Viste
- 03.09.19 10:24 Bolko
- 03.09.19 10:34 p...@g...com
- 03.09.19 10:37 p...@g...com
- 03.09.19 13:19 ToMasz
- 03.09.19 17:42 Cavallino
- 03.09.19 18:09 TomN
- 03.09.19 18:33 Kviat
- 03.09.19 19:08 Kris
- 03.09.19 22:22 Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=