-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeder.news-service.com!postnews.google.com!l14g2000yql.googlegroups.com!
not-for-mail
From: JAM <j...@y...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: nowy polski samochód osobowy
Date: Mon, 19 Jul 2010 16:56:02 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 66
Message-ID: <1...@l...googlegroups.com>
References: <9...@s...googlegroups.com>
<4...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 76.112.1.230
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1279583762 28237 127.0.0.1 (19 Jul 2010 23:56:02 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Jul 2010 23:56:02 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: l14g2000yql.googlegroups.com; posting-host=76.112.1.230;
posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/533.4
(KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.99 Safari/533.4,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2298296
[ ukryj nagłówki ]On Jul 19, 7:06 am, "Heniek" <g...@o...pl> wrote:
> przez projekt wzorniczy rozumiem na początku design, tzn. pojazdu wg zamieżeń
> autora.
> Najlepiej wersja 3D
Chyba nie najlepiej zapytalem.
Jezeli masz na mysli produkcje masowa to czy chodzi wylacznie o
projekt stylistyczny czy tez potrzebujesz projektu inzynierskiego ?
Projekt stylistyczny mozesz dostac relatywnie tanio. Zrobi ci to
artysta specjalizujacy sie w nadwoziach samochodowych czy nawet
student szkoly specjalizujacej sie tematyka artystyczna motoryzacji.
Oczywiscie prawdziwie fachowy projekt z wloskiego studia to juz
miliony dolarow ale na to stac jedynie znane koncerny. Zaczyna sie od
projektow "studenckich" za male pieniadze. Tak zaczynali na przyklad
Koreanczycy ktorych pocztkowa stylistyka ewidentnie byla robiona
"tanio".
Projekt inzynierski to kilkadziesiat milionow USD i kilka lat pracy
dosyc duzego zespolu ludzi. Nadwozie musi przejsc proby zderzeniowe i
inne wymogi homologacyjne. Tego nie zrobi pojedynczy czlowiek. Takie
nadwozia projektuja dziesiatki specjalistow od zwyklych kreslazy po
inzynierow specjalizujacyh sie a modelowaniu i symulacji zderzeniowej,
wibracji, sztywnosci itp. Sam sprzet komputerowy i software aby
obsluzyc ta grupe ludzi kosztuje kilka milionow USD nie mowiac o
wynajeciu oi oplaceniu im budynku, wynajeciu specjalistow, ktorzy taki
zespol beda musieli umiec poprowadzic. Jeden inzynier ze stazem w
branzy motoryzacyjnej kosztuje firme okolo $100,000 rocznie a manager
$150,000. Jego stanowisko pracy kosztuje dodatkowe $50,000. Do
niedawna w USA, Niemczech czy Wielkiej Brytanii istnialy firmy
spoecjalizujace sie w projektowaniu pojazdow na zamowienie dla
koncernow ale od kilku lat kryzys ekonomiczny spowodowal, ze koncerny
przeniosly design do wlasnych zespolow a firmy uslugowe zmienily
profil. Dzis juz raczej nie kupisz projektu z zewnatrz, chyba ze u
bardzo drogich stylistow wloskich.
Mozesz to ominac jedynie w produkcji jednostkowej, ktora jest
zwolniona z wiekszosci wymogow homologacyjnych i na podstawie projektu
artystycznego zrobi ci projekt inzynierski kilku kreslarzy pracujacych
a AutoCAD na "tanio". Tyle tylko, ze nie wolno ci bedzie wyprodukowac
wiecej niz kilkadziesiat sztuk takiego pojazdu no i bledy konstukcyjne
bedziesz musial wykrywac i reperowac juz w gotowym prototypie.
Ogolnie biorac kompletny projekt nowej platformy motoryzacyjnej to w
dzisiejszych czasach okolo miliarda dolarow. Jest to jedna z glownym
przyczyn, dla ktorej nie istnieja juz mali producenci samochodow a
jedynie wielkie i srednie koncerny a nawet pomimo to wiele podzespolow
jest opracowywane wspolnie. Nowe firmy motoryzacyjne maja dzisiaj
jedynie szanse zaistniec gdy za nimi stoja pieniadze rzadowe tak jak
to sie stalo kilka dekad temu w Korei Poludniowej i jak to obecnie sie
dzieje w Chinach.
>
>
> > A co rozumiesz pod pojeciem "projekt wzorniczy" ? O jaki zakres
> > projektu chodzi ?
>
> > JAM
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
- 20.07.10 09:08 Mirek Ptak
- 20.07.10 12:33 J.F.
- 20.07.10 16:00 JAM
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi