    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Date: Mon, 06 Apr 2009 02:06:49 +0200
    <gqclrh$up$1@inews.gazeta.pl> <gqcktr$ord$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@1...0.0.1> <gr46tg$3ob$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@1...0.0.1>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <9...@1...0.0.1> <gr79ah$i8g$1@news.wp.pl>
    <9...@1...0.0.1>
    <8...@4...com>
    <9...@1...0.0.1>
    <s...@4...com>
    <9...@1...0.0.1> <gr7s53$8ul$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@1...0.0.1> <gragbn$l5j$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@1...0.0.1>

    Dariusz W. pisze:
    > Bez urazy ;)
    > Poczytaj o budowie matrycy i doszkol sie w kwestii obrobki
    > sygnalu wizyjnego.

    Liczę na Ciebie :)

    > Echh... Rece opadaja.

    No nie? :)

    > Matryca 12 Mpix zapisuje 12 Mpix informacji o szczegolach obrazu
    > (od bieli do czerni) (luminancja)

    Tak?! :)
    Dobra, to w takim razie krótki i rzeczowe pytanie:
    Zakładam na obiektyw filtr IR - taki który nie wpuszcza światła
    widzialnego - według Ciebie dostaniemy obraz B&W?

    > Widziales kiedys zdjecie czarno-biale ??? Pewnie wiele razy ;)

    Widziałem, ale Twoja teoria jakkolwiek się nie trzyma faktów.

    > Przyjmij... ze obraz z aparatu ma wszystkie szczegoly w najdrobniejszych
    > detalach to jest 12 Mpix informacji...

    Wiesz... ciężko mi przyjąć bzdury za prawdę.
    Patrz jakie gupki: http://tiny.pl/zhvg - zrobili cyfrówkę b&w! Przecież
    wystarczyło tylko dołożyć bayera i by było kolorowo :)
    hyhyhy :)

    > Pozniej podstawia sie pod to kolor ;)
    > Kolor jest zapisywany na okolo 30% mniejszej rozdzielczosci ;)
    > Brakujace kolory sa wyliczane na podstawie sasiednich.
    > Jest to zabawa i tutaj sie podciaga algorytmami pod 12 Mpix.
    > Czaisz teraz ?

    No dobrze. Co zapisuje ten kolor? :)
    Matryca składa się z dwóch typów celek czy jak? :)

    > Porownaj to do FULL-HD (usun kolor) to
    > ile masz informacji od czerni do bieli ?
    > Max... 6 Mpix i NIC WIECEJ ani pixela ;)

    Może zacznij uzupełnianie swojej wiedzy od tego co to jest filtr AA to
    zrozumiesz jak głupie porównanie stosujesz ;)

    > To wlasnie jest ta roznica o ktorej Ci pisze i
    > jak przeskalujesz obraz FULL-HD do 12 Mpix to
    > masz BRAKI 1/2 w luminancji. TOOO DUUUZZZOOO ;)
    > Po prostu Ci zmydli FULL-HD do rozdzielczosci matrycy aparatu
    > 12 Mpix.

    Czekam na zdjęcie :) wiesz jakie :)
    Tak łatwo udowodnić, że 12Mpix wygrywa absolutnie :)

    > Oko ludzkie zobaczy ze obraz z aparatu bedzie
    > bardziej szczegolowy niz klatka z FULL-HD.

    Poka :)

    > Nawet jak stracisz przy BAYERA i AA to i tak nie
    > bedziesz mial w aparacie 1/2 utraty informacji w stosunku do
    > FULL-HD.

    j/w - masz prostą metodę do udowodnienia tego :)

    > Zoom ???

    Zum, zum.
    na f/8.
    50/1.4 to niby lepszy by był?

    > Lepsza bylaby jasna stalka.

    Na f/8? :)

    > Do reprodukcji uzywam jasnej stalki.

    Zreprodukuj więc ten panel używając tej jasnej stałki.
    Ciągle czekam na zdjęcie.

    > F8 ???

    Tak.

    > Nie wiesz, ze przymykanie szkla to utrata rozdzielczosci ?

    Czyżby?

    > Jasna stalka 50/1.4 i focisz na f1.8
    > i dzieki temu podajesz max. informacji na matryce.

    ROTFL :)

    > dcraw - bardzo ok...

    Wszystkie inne - zło :)

    > Teraz rozumiem dlaczego nie mogles tej lini zarejestrowac.
    > Uzyles zooma i go przymknales.

    W takim razie czekam, aż mnie wyręczysz i zaprezentujesz odpowiednie
    zdjęcie.
    Nie wiem jak duży masz ekran, ale na f/1.8 to ciężko będzie się zmieścić
    w GO. Czekam jednak na Twoje zdjęcie :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \