  • Data: 2009-04-07 10:02:00
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Apr 2009, dominik wrote:

    > Tak, ekranu. Full-HD to określenie rozdzielczości w TV. Nie ma filtra AA, nie
    > ma bayera, jest konkretna rozdzielczość i "pełne piksele".

    No, nie ma tak dobrze.
    To że piksele są "pełne" (RGB) nie zmienia tego, że są w większości
    rozwiązań rozłożone na płaszczyźnie, a niekoniecznie prezentowane
    jak pojedyncze 3-kolorowe punkty.
    Propozycja sfotografowania "kawałka ekranu" jest w takim układzie
    mało użyteczna - przy porównywalnej rozdzielczości, a ze względu na
    "powierzchniowość" danych nieporównywalność wymaga kwadratowego
    odstępu, nijak nie będzie można dojść, które szkody w obrazie wynikają
    z błędów prezentacji a które z błędów fotografowania.

    > Pisałem, że kolega
    > porównuje urządzenie do pobierania obrazu z takim które je wyświetla.

    Jak chodzi o tęczowe obwódki, to "zasługi" mamy po obu stronach,
    właśnie z powodu stosowania tu i tam jednokolorowych pikseli
    (w trzech kolorach) :]

    pzdr, Gotfryd