  • Data: 2009-04-06 12:58:02
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Apr 2009, dominik wrote:

    > Zaczarowana luminancja :)
    > Rzeczywiście ciężko sobie ją wyobrazić.

    Ano. Bo "prosty model" nie działa.

    > Chciałbym wiedzieć jak aparat rejestruje tylko ją dla każdego piksela jak to
    > twierdzisz :)

    I w tym cały pic - w szukaniu założenia że "aparat rejestruje".
    Żeby było śmieszniej, aparat rejestruje luminancję w tym co nazywa się
    potocznie "kanałem zielonym" (filtr z grubsza pokrywa się z ch-ką
    luminancji!).
    Wywiedzenie, że z pozostałych kanałow da się *również* wyciągnąć
    informację o szczegółach wymaga przyjęcia pewnego założenia.
    I po nim cała reszta jest już naprawdę prosta :)
    Tak samo jak to, że powinny wystąpić artefakty w miejscach istotnej
    zmiany koloru (i one tam są).

    *Zakładając*, że wycinek (mały) obrazu statystycznie zawiera małe
    zmiany koloru, czyli że można potraktować go (wycinek) jako
    "pokolorowany obraz cz-b" mamy odpowiedź skąd informacja o luminancji.

    I oczywiście prawda - bardzo kiepsko to założenie sprawdza się na
    końcach widma (skrajnie czerwony i skrajnie niebieski, bez
    "szarości").

    > Ziew :)
    > Zrób zdjęcie :)

    To niech przedpiśca robi, bo nie mam aparatu 12 Mpix pod ręką ;)

    pzdr, Gotfryd