  • Data: 2009-04-04 11:14:14
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04.04.2009 Dariusz W. <d...@2...pl> napisał/a:
    > Witaj !

    > Po co TERAZ... sRAW jak pamieci coraz bardziej tanieja.
    >
    > Kiedys 512 Mb bylo drogie a teraz 8 Gb czy 16 Gb nie
    > stanowi problemu.

    Tzn nadal mam kupować coraz większe pamięci bo są tanie?
    Wybacz chcę mieć raw ale do pocztówek ew 20x30 to po co
    mi 15Mpix? Chcę mieć braketing rawem, czemu mam go mieć
    w 2 sekundy jak mogę w jedną?

    > Dlaczego wtedy tego nie zrobili a teraz wpadli
    > na to ze potrzebny jest sRaw ? Dla mnie to ewidentna akcja na zasadzie
    > "Jeden bajer wiecej" i nic wiecej ;)

    Ktoś dopiero teraz wpadł na fajny pomysł w nowym digic i go wdrożył ot.

    > Po co mi podrecanie sloikow ef do kamery ? Zwariowales ?

    Ile masz w tej swojej kamerce na krótkim końcu? Masz eq 16mm?
    Nie? Szkoda. Wybacz kamery o jakich piszesz zaczynają się od
    48mm, albo lepiej.

    > Moja kamera to male i lekkie urzadzenie zrobione glownie do celow
    > filmowania i stad jej ergonomia jest calkiem inna od
    > lustrzanki z mozliwoscia filmowania.
    >
    > Do obslugi kamery wystraczy mi 1 dlon i latwo moge robic
    > najazdy i odjazdy zooma.

    Transfokator jest w ef nie dostępny, trudno, za to za ujęcie
    szkłem 50mm/1.4 będziesz miał ochotę swoje maleństwo ciepnąć
    w kąt.

    > Bez komentarza ;)

    Ja też uważam że kadrowanie lustrem jest w 90% niezastąpione, ale
    jest tych 10% ujęć gdzie po prostu do wizjera okiem nie sięgniesz
    (z poziomu gruntu czy ponad głową). Dobre LV z uchylnym wyświetlaczem
    hires jest tu dobrym rozwiązaniem.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***