-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: nowy egzamin
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <63xpeokurqx9$.1104i4vsi202p$.dlg@40tude.net>
<z9bgpbxod0uh$.1ia8yqe92kxp7$.dlg@40tude.net>
<c1.01.3TBbTq$0jc@mike.oldfield.org.pl>
<8...@4...net>
<r...@4...net>
Date: Mon, 26 Dec 2011 21:49:57 +0100
Message-ID: <acwrufv3tqeu$.wu9o75px19x5$.dlg@40tude.net>
Lines: 49
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.55.4
X-Trace: 1324932596 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1442 83.11.55.4:10769
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2422600
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 26 Dec 2011 14:27:02 +0100, J.F. wrote:
> Dnia Mon, 26 Dec 2011 13:40:51 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> No jeżeli program kursu będzie miał w sobie awaryjne hamowanie na zakręcie
>> i utratę panowania nad kierownicą przy >100km/h to jestem za.
>> Tyle że szkoły jazdy nie mają infrastruktury żeby coś takiego
>> przeprowadzić.
>> Bo to niestety, ale przy M/WORD-ach musiałaby powstać infrastruktura gdzie
>> każdy mógłby sobie obejrzeć jak to jest fajnie jak kogoś w aucie wyobraca.
>> Bo w "realu" takie eksperymenty kończą się na drzewie, albo czołówką.
>
> W sumie ... czemu nie, w koncu kraj chyba stac na tych kilkadziesiat placy
> szkoleniowych.
>
> Pytanie tylko co tam ma byc - nauka hamowania i opanowywania poslizgu ?
Nauczyć można awaryjnego hamowania z ABS, bo to jest do zrobienia szybko i
w zasadzie to jest najszybsza z tych bardzo istotnych umiejętności których
bardzo wielu (myślę że znakomitej większości) kierowców brakuje.
Nauka opanowania poślizgu to trochę za duże zagadnienie.
Chodzi tylko o to żeby poślizg pokazać i uzmysłowić kierowcy że opanować go
nie potrafi.
> To jeden na WORD chyba nie starczy. to jednak pare godzin na kursanta
> wymaga.
Można się przyjżeć temu rozwiązaniu ze Szwecji i skopiować je tak jak jest.
Tu nie mam danych ile osób rocznie robi prawo jazdy i jakie byłoby to
obłożenie.
> Hamowanie awaryjne zreszta na egzaminie jest (bylo ?), tyle ze z
> predkosci 50.
Powinno być z wyższej prędkości.
Przy okazji warto pokazać że różne zabobony które można usłyszeć od wielu
kierowców są nieprawdą.
> A jesli chodzi o "sprowadzenie na ziemie", to imo wystarczy kawal placu z
> deszczownia. Rozpedz do 80, zahamuj, rozpedz do 80, skrec. Punkt
> obowiazkowy na egzaminie - ale nieoceniany.
Na egzaminie to jest za wcześniej.
Kierowca tuż po kursie zazwyczaj jest pełen respektu do jazdy i swoich
umiejętności.
Sprowadzić na ziemię trzeba kierowcę który już trochę pojeździł i już czuje
że juz zdobywa wyżyny umiejętności.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.12.11 21:52 Tomasz Pyra
- 26.12.11 21:53 J.F.
- 26.12.11 21:59 Tomasz Pyra
- 26.12.11 22:00 J.F.
- 26.12.11 22:11 Tomasz Pyra
- 26.12.11 22:21 Tomasz Pyra
- 26.12.11 22:22 dremka
- 26.12.11 22:23 J.F.
- 26.12.11 22:27 Cavallino
- 26.12.11 22:39 John Kołalsky
- 26.12.11 22:41 Tomasz Pyra
- 26.12.11 22:46 Tomasz Pyra
- 26.12.11 22:51 Tomasz Pyra
- 26.12.11 23:19 Adam Płaszczyca
- 26.12.11 23:48 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
- wpadłem w siodło
Najnowsze wątki
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-09-13 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-09-13 Zabrze => Projektant/Expert PHP Laravel (e-commerce) <=
- 2024-09-13 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-09-13 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-09-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-09-13 Warszawa => Senior IT Project Manager <=