eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynowy egzaminRe: nowy egzamin
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: nowy egzamin
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <63xpeokurqx9$.1104i4vsi202p$.dlg@40tude.net>
    <z9bgpbxod0uh$.1ia8yqe92kxp7$.dlg@40tude.net>
    <c1.01.3TBbTq$0jc@mike.oldfield.org.pl>
    <8...@4...net>
    <r...@4...net>
    Date: Mon, 26 Dec 2011 21:49:57 +0100
    Message-ID: <acwrufv3tqeu$.wu9o75px19x5$.dlg@40tude.net>
    Lines: 49
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.55.4
    X-Trace: 1324932596 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1442 83.11.55.4:10769
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2422600
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 26 Dec 2011 14:27:02 +0100, J.F. wrote:

    > Dnia Mon, 26 Dec 2011 13:40:51 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> No jeżeli program kursu będzie miał w sobie awaryjne hamowanie na zakręcie
    >> i utratę panowania nad kierownicą przy >100km/h to jestem za.
    >> Tyle że szkoły jazdy nie mają infrastruktury żeby coś takiego
    >> przeprowadzić.
    >> Bo to niestety, ale przy M/WORD-ach musiałaby powstać infrastruktura gdzie
    >> każdy mógłby sobie obejrzeć jak to jest fajnie jak kogoś w aucie wyobraca.
    >> Bo w "realu" takie eksperymenty kończą się na drzewie, albo czołówką.
    >
    > W sumie ... czemu nie, w koncu kraj chyba stac na tych kilkadziesiat placy
    > szkoleniowych.
    >
    > Pytanie tylko co tam ma byc - nauka hamowania i opanowywania poslizgu ?


    Nauczyć można awaryjnego hamowania z ABS, bo to jest do zrobienia szybko i
    w zasadzie to jest najszybsza z tych bardzo istotnych umiejętności których
    bardzo wielu (myślę że znakomitej większości) kierowców brakuje.

    Nauka opanowania poślizgu to trochę za duże zagadnienie.
    Chodzi tylko o to żeby poślizg pokazać i uzmysłowić kierowcy że opanować go
    nie potrafi.

    > To jeden na WORD chyba nie starczy. to jednak pare godzin na kursanta
    > wymaga.

    Można się przyjżeć temu rozwiązaniu ze Szwecji i skopiować je tak jak jest.
    Tu nie mam danych ile osób rocznie robi prawo jazdy i jakie byłoby to
    obłożenie.

    > Hamowanie awaryjne zreszta na egzaminie jest (bylo ?), tyle ze z
    > predkosci 50.

    Powinno być z wyższej prędkości.
    Przy okazji warto pokazać że różne zabobony które można usłyszeć od wielu
    kierowców są nieprawdą.

    > A jesli chodzi o "sprowadzenie na ziemie", to imo wystarczy kawal placu z
    > deszczownia. Rozpedz do 80, zahamuj, rozpedz do 80, skrec. Punkt
    > obowiazkowy na egzaminie - ale nieoceniany.

    Na egzaminie to jest za wcześniej.
    Kierowca tuż po kursie zazwyczaj jest pełen respektu do jazdy i swoich
    umiejętności.

    Sprowadzić na ziemię trzeba kierowcę który już trochę pojeździł i już czuje
    że juz zdobywa wyżyny umiejętności.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: