  • Data: 2011-01-04 19:59:10
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kuba (aka cita)"

    > Zeby była jasność w samochodach z ABSem i podczas hamowania awaryjnego
    > wciskamy pedał hamulca z całych sił nie po do, zeby była większa siła
    > hamowania samego koła (bo do samego zablokowania koła siła na pedale
    > hamulca wcale nie jest potrzeba aż taka wielka), ale zeby ABS działał
    > szybciej. Jak rozumiem do tej pory myslales, ze chodzi o to, zeby
    > mocniej "trzymać koło"

    Hehe, trochę nie tak, to znaczy znam zasadę działania ABS, różnimy się
    jedynie w poglądach na temat asystenta, a właściwie nawet nie jego
    samego, co przyczyn które powodują jego wprowadzenie - od czasu gdy
    wprowadzono wspomaganie układu hamulcowego siła "wytworzona" przez nogę
    kierowcy jest aż nadto wystarczająca do całkowitego zablokowania
    wszystkich kół pojazdu, nawet na najbardziej przyczepnej jezdni - w
    jakim więc celu wprowadza się wspomaganie wspomagania? Słyszałem
    sensowne wytłumaczenie i podziele się nin z Tobą, choć pewnie żadnych
    prawd tajemnych nie odkryję. Wszystkiemu winny jest...ABS, który jak
    słusznie napisałeś do działania potrzebuje wysokiego ciśnienia, niestety
    musi się również gdzieś pozbyć znacznej części siły w chwili gdy
    "odpuszcza" koła - skutek pedał hamulca "kopie" kierowce w noge, który
    odruchowo_zmniejsza_nacisk na dzwignię hamulca, temu odruchowi ma
    właśnie zapobiegać asystent. Tyle, że nadal będę się dopytywał jak to
    zadziała na śliskim skoro nawet niewielka siła nacisku wyzwala ochoczo
    ABS, dodatkowe "pierdolnięcie" w hamulec wydaje mi się pozbawione sensu,
    niestety nie mogę stwierdzić tego organoleptycznie, nie mam asystenta
    więc sobie gdybam, być może opowiadając pierdoły :)

    Pozdrówki