-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.internet
ia.pl!not-for-mail
From: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
Date: Tue, 4 Jan 2011 19:59:10 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 31
Message-ID: <ifvr1d$ba2$1@mx1.internetia.pl>
References: <ifv0oe$9q5$1@news.onet.pl>
<5...@f...googlegroups.com>
<4d230ccd$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@k...googlegroups.com>
<4d231457$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
<ifv71j$tde$1@mx1.internetia.pl> <ifvcrt$76b$1@inews.gazeta.pl>
<ifvj73$1l5$1@mx1.internetia.pl> <ifvlm5$43b$1@inews.gazeta.pl>
<ifvltl$4pd$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: as7-195.poleczki.dialup.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1294167917 11586 195.114.168.195 (4 Jan 2011 19:05:17 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Jan 2011 19:05:17 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
In-Reply-To: <ifvltl$4pd$1@inews.gazeta.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2339771
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Kuba (aka cita)"
> Zeby była jasność w samochodach z ABSem i podczas hamowania awaryjnego
> wciskamy pedał hamulca z całych sił nie po do, zeby była większa siła
> hamowania samego koła (bo do samego zablokowania koła siła na pedale
> hamulca wcale nie jest potrzeba aż taka wielka), ale zeby ABS działał
> szybciej. Jak rozumiem do tej pory myslales, ze chodzi o to, zeby
> mocniej "trzymać koło"
Hehe, trochę nie tak, to znaczy znam zasadę działania ABS, różnimy się
jedynie w poglądach na temat asystenta, a właściwie nawet nie jego
samego, co przyczyn które powodują jego wprowadzenie - od czasu gdy
wprowadzono wspomaganie układu hamulcowego siła "wytworzona" przez nogę
kierowcy jest aż nadto wystarczająca do całkowitego zablokowania
wszystkich kół pojazdu, nawet na najbardziej przyczepnej jezdni - w
jakim więc celu wprowadza się wspomaganie wspomagania? Słyszałem
sensowne wytłumaczenie i podziele się nin z Tobą, choć pewnie żadnych
prawd tajemnych nie odkryję. Wszystkiemu winny jest...ABS, który jak
słusznie napisałeś do działania potrzebuje wysokiego ciśnienia, niestety
musi się również gdzieś pozbyć znacznej części siły w chwili gdy
"odpuszcza" koła - skutek pedał hamulca "kopie" kierowce w noge, który
odruchowo_zmniejsza_nacisk na dzwignię hamulca, temu odruchowi ma
właśnie zapobiegać asystent. Tyle, że nadal będę się dopytywał jak to
zadziała na śliskim skoro nawet niewielka siła nacisku wyzwala ochoczo
ABS, dodatkowe "pierdolnięcie" w hamulec wydaje mi się pozbawione sensu,
niestety nie mogę stwierdzić tego organoleptycznie, nie mam asystenta
więc sobie gdybam, być może opowiadając pierdoły :)
Pozdrówki
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.11 20:52 Rafał Grzelak
- 04.01.11 21:13 xs
- 05.01.11 08:09 szymo
- 05.01.11 08:12 szymo
- 05.01.11 08:14 szymo
- 05.01.11 08:18 szymo
- 05.01.11 09:12 Kuba \(aka cita\)
- 05.01.11 09:24 Kuba \(aka cita\)
- 05.01.11 09:49 MiKhau
- 05.01.11 09:55 Kuba \(aka cita\)
- 05.01.11 14:20 MiKhau
- 05.01.11 14:39 J.F.
- 05.01.11 15:53 Piotr Czyż
- 05.01.11 18:42 Przemysław Czaja
- 05.01.11 20:23 Przemysław Czaja
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML