eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynierianowe drogiRe: nowe drogi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!n
    ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.ne
    ws.xs4all.nl!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer02.ams1!pee
    r.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.h
    ighwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a
    -01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: nowe drogi
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1...@4...net>
    <a...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Tue, 21 Sep 2021 22:32:04 +0200
    Message-ID: <atp4hftzs5gq$.h5ofplftbdxy$.dlg@40tude.net>
    Lines: 60
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.151.50
    X-Trace: 1632256324 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 516 83.30.151.50:64678
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4119
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:46130
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 21 Sep 2021 20:18:10 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Pan Konrad Anikiel napisał:
    >
    >>>> Nie wiem czy dłużej świeży beton jest ciepły czy miękki, bo jak
    >>>> stygnące pręty zaczną go ciągnąć a on jeszcze słaby, to weźmie
    >>>> i popęka. Jakoś nie pęka, znaczy trzyma to ciepło dość długo.
    >>> Ciepły. Ciepło właściwe ma duże, a wznosi się takie budynki bardzo
    >>> szybko, z dodatkami powodującymi wiązanie w kilka godzin. (Nie że się
    >>> na tym jakoś szczególnie znam, ale mam miłego sąsiada, speca od takich
    >>> preparatów, jak już przy płocie o czymś gwarzymy, to prędzej o tych
    >>> jego betonach, bo on moją dziedzinę ogarnia słabo).
    >>
    >> Ja nie mam sąsiadów z którymi dam radę się dogadać, ale mieszkam
    >> w Gwangpyeong dong, dość intensywnie budującej się dzielnicy.
    >> W telefonie mam kamerkę termowizyjną, więc przyglądam się czasem
    >> jak taki budynek wygląda w podczerwieni. Nie mogą go za szybko
    >> betonować, bo niższe piętra muszą wytrzymać ciężar betonu lanego
    >> wyżej, trzeba dać im ileś czasu żeby stwardniały. Kilka najwyższych
    >> pięter jest ogaconych izolującymi plandekami, tam jest ciepło, nawet
    >> kiepska kamerka widzi to z daleka. Betoniarki przyjeżdżają zawsze
    >> tego samego dnia w tygodniu, pompuje się ileś tam betonu w szalunki
    >> na samej górze, zdjęte 7 pięter niżej. 50-piętrowy blok betonują
    >> parę miesięcy, takie super szybkie to nie jest. Tylko najwyższych
    >> parę pięter jest ciepłych, reszta zdąży wystygnąć.
    >
    > We Warszawie też się sporo buduje. Obserowałem kiedyś dzień w dzień
    > taką robotę. Betoniary jeździły non stop przez wiele dni, a nie że
    > raz na tydzień. No i widać było jak rośnie. Za Bieruta mówiło się
    > "warszawskie tempo", choć wtedy MDM stawiali trójkami murarskimi.

    Do niedawna ... IMO - nie oplacalo sie wolno budowac.
    Po co placic odsetki za czas budowy?
    Teraz odsetki takie, ze nie ma sie co spieszyc :-)
    Za to inflacja moze poganiac.

    Ale Konrad ma racje - taki budynek ma swoje tempo.
    Trzeba szalunki zrobic, zbrojenie polozyc, zalanie idzie szybko,
    ale potem trzeba poczekac az zwiaze. Tydzien na pietro?

    A jak tak stale betonowali ... moze mieli 7 budynkow do budowy?
    Albo termin przegapili :-)


    > Ale wrócę do opowieści sąsiada. Pan Rysio dostarczał te swoje
    > zajzajery do budowy mostu Świętokrzyskiego. To taki co wisi na
    > sznurkach zaczepionych o wysoki pylon zakotwiony w dnie Wisły,
    > więc fundamenty muszą tam być srogie. Też lali dzień i noc, bez
    > żadnej przerwy. Na dno kesonu szedł beton z opóźniaczem wiązania,
    > potem tego dodatku w każdej warstwie mniej, a na samej górze to
    > już przyśpieszacze. Wszystko po to, by wiązało w jednym czasie,
    > bez spękań i naprężeń.

    moj kontakt z kolei mowil, ze teraz sa takie srodki, ze mozna
    betonowac kawalkami.
    I faktycznie przesla jednego mostu tak robili - po pare metrow, bez
    pospiechu.
    Ale ... przetarg pewnie mial terminarz, i urzad wczesniej nie zaplaci,
    bo pieniedzy nie bedzie mial :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: