    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Date: Fri, 1 Sep 2017 15:32:58 +0200

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości
    On Fri, 01 Sep 2017 13:49:16 +0200, J.F. wrote:

    >Nie wiem jak to w PL wygląda, ale u nas na zachodzie takie rzeczy już
    >mają miejsce - facet chodzi po metrze (bo tam bliskość z drugim
    >człowiekiem nie budzi podejrzeń) i "kasuje" ludziom euro po
    >kieszeniach
    >jakimś wynalazkiem zbliżeniowym - domniemywam że jakąś niby-kasą.

    Tylko wiesz, wydaje mi sie, ze to jest pol prawdy.
    "skasowac" czlowieka latwo, ale gdzie pieniadze ? Ciagle ich nie ma.

    Trzeba by zalozyc jakas firme, z bankiem sie dogadac, terminal dostac
    ... i wydaje mi sie, ze to ma krotkie nogi.
    Jakis klient zauwazy, ze zostal skasowany, sprawe zglosi, przy trzecim
    czy piatym razie ktos zauwazy, ze ta jedna firemka ma za duzo takich
    spraw i delikwenta aresztuja.
    Trzeba by to jakos sprytniej rozegrac.
    A moze nie trzeba, bo te komputery wcale podejrzliwe nie sa i mozna
    tak latami krasc ? :-)

    >Doszło do tego, że jak chce się włączyć na swojej karcie płatniczej
    >"zbliżeniowość", to bank wymaga oświadczenia że karta noszona jest w
    >metalowym puzderku (ja sam właśnie w takim noszę, razem z innymi
    >kartami
    >podobnego formatu - zamiast portfela).

    A jednoczenie wydaja klientom tylko karty zblizeniowe ? :-)

    Ech, zmobilizowaliscie mnie, ide poszukac folii aluminiowej :-)

    J.