  • Data: 2017-09-01 15:35:25
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem jak to w PL wygląda, ale u nas na zachodzie takie rzeczy już
    > mają miejsce - facet chodzi po metrze (bo tam bliskość z drugim
    > człowiekiem nie budzi podejrzeń) i "kasuje" ludziom euro po kieszeniach
    > jakimś wynalazkiem zbliżeniowym - domniemywam że jakąś niby-kasą.

    Jak pojawiły się zbliżeniówki to pisałem o przejściu się z kasą
    zbliżeniową po zatłoczonym tramwaju, ale mi wytłumaczyli (na p.b.b) że
    kasy muszą być rejestrowane i jak ktoś w ten sposób zciągnie pieniądze
    to bardzo szybko zostanie namierzony.
    W każdym razie jak mi przysłali zbliżeniówkę (o którą się nie prosiłem)
    to na szczęście już była możliwość zablokowania zbliżeniowości i to
    zrobiłem choć poza telefonem wymagało latania do bankomatu. Jak po
    skończeniu ważności karty przysłali następną to już nie chciało mi się
    tego robić i mam działającą zbliżeniowo.

    Połączenie on-line moja karta - jakiś link - kasa gdzieś tam wydawało mi
    się praktycznie niemożliwe bo sądziłem, że czytnik narzuca bardzo
    rygorystyczny reżim momentu w którym karta musi odpowiedzieć i wydawało
    mi się, że nieuniknione opóźnienia w "jakiś link" rozłożą to. Nie jestem
    zadowolony, że jest jednak możliwe.

    > Doszło do tego, że jak chce się włączyć na swojej karcie płatniczej
    > "zbliżeniowość",

    Macie fajnie. U nas włączają na siłę, a wyłączyć to się trzeba
    fatygować. Podobno Polska to podstawowy poligon doświadczalny zbliżeniówek.
    P.G.