  • 61. Data: 2010-06-12 17:05:41
    Temat: Re: no more WD! [narzekanie]
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Hades <w...@v...pl> wrote:

    > No wlasnie. Prad kosztuje. Wspolczesnie produkowane procesory sa zas tak
    > energooszczedne ze zasilacz o mocy 600 - 700 watt to czasem i malo.

    Bredzisz - generalnie weź sobie kalkulatorek i policz po prostu bo najwyraźniej
    nigdy tego nie robiłeś... a no i przemnóż sobie to razy 2-2,5 (tyle się
    przyjmuje na UPS, klimy itd.).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 62. Data: 2010-06-12 17:23:18
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.06.2010 Hades <w...@v...pl> napisał/a:

    > Alez ja sie wcale nie chwale swoimi dyskami SCSI 18 GB. Ja go po prostu
    > uzywam bo nic innego nie jest mi potrzebne. Dla ciebie byc moze 2 x 500 GB
    > to za malo pojemnosci, dla mnie 18 GB to az nadto.

    16GB to taka 1 karta CF co ją potrafię zapełnić aparatem w kilka dni, a jak
    jest jakiś event to w popołudnie, więc propozycja takiego odyskowania domowego
    kompa jest lekko mówiąc śmieszna. Co do serwerów to np wal-backup pgsql za
    kilka h pracy ma 18GB, no ale on nie wymaga speeda więc go trzymam na talerzach
    w przeciwieństwie do db co ma niemierzalną liczbę obrotów, bo się nie kręci :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 63. Data: 2010-06-12 17:23:59
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]

    > najwyraźniej
    > nigdy tego nie robiłeś... a no i przemnóż sobie to razy 2-2,5 (tyle się

    Czyli projektowanie i budowa nowych serwerowni twoim zdaniem nie ma zadnego
    sensu. Czy tak? Czemu wiec nadal korzysta sie z tego typu rozwiazan?
    AM

  • 64. Data: 2010-06-12 17:27:12
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 11.06.2010 Szymon Machel <m...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Wstawiłem nowy dysk 500GB WD/Caviar.
    > System na nim postawiłem.
    > S..syn padł po trzech tygodniach.
    > Pokornie wracam do Seageta.
    > NO MORE WD

    no more OCZ, szczególnie lubią padać 13 dnia miesiąca o 13:13:13 :)
    jak to mój ostatnio trafiony dysk. Serwis sie spisał, obecnie czekam
    na 13-stego czerwca, a zatrudniłem ten flash do mniej ważnej służby.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 65. Data: 2010-06-12 17:30:58
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.06.2010 aaaa <a...@a...com> napisał/a:
    > Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości

    > U mnie to taki obraz po 3 miechach byłby przestarzały, więc szkoda na to
    > tracić czasu.

    Mi się tam obraz sam robi to tydzień, a co dzień przyrostówka, restore to
    kilka minut na nowy dysk.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 66. Data: 2010-06-12 17:41:33
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    > Czyli projektowanie i budowa nowych serwerowni twoim zdaniem nie ma zadnego
    > sensu. Czy tak? Czemu wiec nadal korzysta sie z tego typu rozwiazan?

    Chodzi o to że te kilka zabytów zastąpisz nowoczesnym porównywalnym obliczeniowo,
    chłodzonym pasywnie energooszczędnym cpu.

    Te xseony co wymagają takiego chłodzenia jak te zabytki to ww obliczają w czasie
    niemierzalnym :) ale serwerowni nadal wymagają, tylko że liczą milion razy szybciej.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 67. Data: 2010-06-12 17:44:30
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]

    > talerzach
    > w przeciwieństwie do db co ma niemierzalną liczbę obrotów, bo się nie kręci :)

    Po tym co napisales mam rozumiec ze nie korzystasz juz z komputera w
    tradycyjnym znaczeniu tego slowa. Nie masz wiec obudowy z zasilaczem,
    plyty glwnej i procesora, pamieci operacyjnej i oczywiscie dysku w znanej
    dotad obudowie. Masz za to jakies urzadzenie do ktorego podlaczony jest
    monitor i do ktorego wkladasz karte CF z systemem operacyjnym i to jest
    twoj "komputer" Czy tak? Jesli nie, to zupelnie nie wiem po co twoj wywod
    jak wyzej. Co do tego ze ja korzystam z dysku 18 GB ma to ze ty zapisujesz
    18 GB informacji w 10 / 26 / 60 godzin? Zupelnie nie rozumiem. Napisz mi
    jeszcze ze masz telefon w techologi 5G bo taki jest ci niezbedny i nie masz
    pojecia jak moga na tym swiecie funcjonowac jeszcze ludzie korzystajacy
    z Noki 3100 ktora nie ma aparatu i radia. A tak w ogole to co to za ludzie
    ktorzy np. w ogole nie maja telefonu komorkowego.
    AM

  • 68. Data: 2010-06-12 17:54:38
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski"
    [ciach]

> [...]
    > czasie
    > niemierzalnym :) ale serwerowni nadal wymagają, tylko że liczą milion razy

    Pozostaje do policzenia chyba jeszcze jedno zagadnienie a mianowicie jakiego
    oprogramowania potrzeba do tego aby te nowe serwery pracowaly. Jesli bowiem
    z jakichs wzgledow nie moze to byc bezplatna dystrybucja jakiegos Linuxa to
    system trzeba bedzie jednak kupic i za niego zaplacic. Moze sie wtedy okazac
    ze dalasza eksploatacja zabytkow i korzystanie z np. Novela bedzie tansze niz
    nowy serwer i nowy system operacyjny.
    AM

  • 69. Data: 2010-06-12 17:59:21
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    > dotad obudowie. Masz za to jakies urzadzenie do ktorego podlaczony jest
    > monitor i do ktorego wkladasz karte CF z systemem operacyjnym i to jest

    Nie, mam typowy komputer, przy czym oferowana przez Ciebie pojemność hdd jest
    że tak powiem na poziomie tego co miałem kilka lat temu, produkcja GB jest
    u mnie obecnie tak duża że nie widzę się na 18GB dysku - to wszystko.

    ciach wywód telefoniczny, aparatu foto w telefonie też nie używam.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 70. Data: 2010-06-12 18:07:44
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    > ze dalasza eksploatacja zabytkow i korzystanie z np. Novela bedzie tansze niz

    Tylko że sprzętu pod np Novella możesz juz nie uświadczyć, bo co on np na takie
    usb dla klawiatury i sata dla dysku i 1gb eth, dostaniesz pod to w ogóle
    sterowniki.
    A nie będziesz chyba kolekcjonowął złomu na wypadek awarii. Lepiej sobie takiego
    novella jak już musi się kręcić zwirtualizować na kawałku jakiegoś atoma ;P
    co chlapie 3W gdy poza loadem tego novela dasz mu do roboty coś _naprawdę_
    wymagajacego.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".