  • 1. Data: 2010-07-07 09:27:10
    Temat: nissan primera 2002 rok 2.0SE pali olej i pytania o nawigację
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Witam wszystkich.

    Nissan Primera 2002 rok 2.0 SE benzyna oczywiście :-)

    Czy ktoś ma doświadczenia z tymi autami?
    Auto chodzi świetnie.
    Silnik pracuje bardzo ładnie i równo.
    Ma moc. Śmiga pięknie.

    Ale pali olej :-(
    Wycieków nie ma.
    Stwierdzono , że pali olej.
    Czy w tych silnikach i autach są jakieś znane słabe punkty?
    Na coś szczególnie warto zwrócić uwagę?
    W ogóle proszę o wszelkie uwagi eksploatacyjne, linki, namiary na pliki,
    instrukje, manuale i service manuale itp :-))))))

    Czy ktoś może oszacować jaki może być orientacyjny koszt wymiany pierścieni
    tłokowych i uszczelniaczy trzonków zaworowych w tym silniku?

    Tzn jaki koszt robocizny i jaki koszt materiałów?
    Pewnie trzeba zakupić kpl pierścieni, uszczelek w tym uszczelka pod głowicę
    i uszczelniaczy trzonków zaworów .
    Czy trzeba wyciągać silnik do tej operacji?
    Nie znam tego auta i nie wiem, czy jest belka pod silnikiem.

    Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach trójmiasta ew do 100km od?

    Co jeszcze należałoby ew przy takiej operacji wymienić/ zrobić???

    I jeszcze pytanie o nawigację?

    Jest tam taki duży ekran z info z radia, klimy, termometrów, obraz z kamery
    cofania itp.
    Jest też guzik MAP.

    Czy nawigacja jest tam opcją?
    Można ją wgrać,?
    Jak rozpoznać czy NAVIGACJA jest w tym aucie czy nie?

    Z góry serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.
    Auto nie jest moje lecz bliskiej osoby - stąd może nie do końca ścisłe
    informacje gdyż ja tego nie widziałem. BAzuję na rozmowach telefonicznych.

    Pozdrawiam serdecznie, Dawid

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 100706-1, 2010-07-06
    Przetestowano na: 2010-07-07 09:27:11

  • 2. Data: 2010-07-07 15:46:47
    Od: b <b...@g...com>

    silniki 2.0 w primerach P10/11 SR20Di czy SR20DE
    uchodza zaniezniszczalne.... mialem p10 z takim silnikiem i mimo
    przebiegu ponad 300 tys nie bral ani grama oleju

    natomiast P12 nie ma juz nic wspolnego z niezawodnoscia nissana... to
    taka laguna w innej budzie.
    silnik tez zdaje sie bazuje na starych jednostkach ale cos tam
    zmodyfikowali
    widac jakies "oszczenosci" poczynione zostały kosztem trwalości..

    ad nawigacji - to taka pewnie była w opcji,
    i nawet jezeli mozna ja "wgrac" to z tego co wiem nie ma map polski do
    niej..

  • 3. Data: 2010-07-08 07:21:59
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

> [...]
    > Czy ktoś może oszacować jaki może być orientacyjny koszt wymiany
    > pierścieni tłokowych i uszczelniaczy trzonków zaworowych w tym silniku?

    miałem podobnie w almerze 1,8. Nie wiem czy Primiera ma tak samo ale moja
    almera łapała się w wadę fabryczną w silniku (miękkie i zapiekające się
    pierścienie + kiepskie uszczelniacze)

    Ja autko sprzedałem bo akurat tak się złożyło ale chciałem zacząć od
    zrobienia samych uszczelniaczy. W 1,8 da się to zrobić bez zdejmowania
    głowicy (trzeba tylko znaleźć mechanika który się tego podejmie) więc koszt
    niewielki a może zaradzić. Koszt roboty uszczelniaczy to 200-400zł
    robocinzna + uszczelniacze (grosze)

> [...]
    > Czy trzeba wyciągać silnik do tej operacji?
    > Nie znam tego auta i nie wiem, czy jest belka pod silnikiem.

    przy pierścionkach to już jest grubsza robota dlatego ja bym to zrobł w
    drugiej kolejności. Jak się orientowałem u swojego mechanika to komplet z
    robocizną uwzględniając wszystkie potrzebne częsci, uszczelki itd zamykał
    się ok 1,5-2kzł.

    Pozdr
    Scyzoryk