  • Data: 2014-05-04 12:40:14
    Temat: Re: nikon p330? a może coś innego?
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-05-04 05:06, Mariusz [mr.] wrote:
    > Khm... Czuję się w obowiązku wtrącić w dyskusję... :)

    A ja czuję się ciekawski.

    > W wariancie "Dla oszczędnych" wagi przedstawiały się następująco:
    >
    > a). Jakość obrazu: 20%
    > b). Cena PL: 65%
    > c). Masa: 15%

    Wszystko spoko, ale skąd bierzesz dane. Czy je aktualizujesz?

    Fajnie sobie zrobić taki projekt i uporządkować pod jakimś względem
    aparaty. Na pewno miałeś (i masz) z tego powodu dużo radochy.

    Co to jest "jakość obrazu"?
    Jak często aktualizujesz ceny i skąd bierzesz dane?

    Dziwi mnie też kryterium "masy". Aparat może być lekki, ale duży. Może
    też mieć kształt wymuszający większy (cięższy) pokrowiec. Właśnie
    dlatego na portalach o sprzęcie foto używa się szerszych pojęć typu
    "poręczność".

    Pewnie robiąc ten ranking miałeś takie poczucie, że nikt na to wcześniej
    nie wpadł. Że duże portale oceniają zazwyczaj w 10 lub 20-punktowych
    skalach. Trick polega na tym, że oni naprawdę wiedzą, co robią...

    Robiłeś jakieś testy wrażliwości na zmianę wag? W sensie: zmieniasz
    trochę przydział punktów i sprawdzasz, czy jest dużo zmian. Moim zdaniem
    te wagi są przynajmniej podejrzane.
    Robisz ranking aparatów i jakość zdjęć nie stanowi nawet połowy oceny.
    Nie bierzesz w ogóle pod uwagę funkcjonalności (liczby bajerów).

    Powiem inaczej. Gdybyś robił ranking "parówek dla oszczędnych", to
    czy dałbyś 20% smakowi i wartościom odżywczym?

    BTW: testy sensowności: gdzie w tym rankingu znalazłby się najtańszy
    telefon z aparatem?

    Jakość obrazu: 0.
    Cena: 100 zł.
    Masa: 100g.