    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: nieśmiertelne diody?
    Date: Thu, 3 Nov 2016 11:28:39 +0100

    dyskusyjnych:nvdio2$40l$...@d...me...
    >bawię się taśmami led. od kilku lat całe mieszkanie mam oświetlone
    >ledami i ktoś mnie poprosił o parę takich lampek. zamówiłem najtańsze
    >zdawałoby się badziewie, ale model 2835 (uważam je za najlepsze).
    >taśma

    Ja tego nie rozumiem - przeciez to nie jest zaden typ, tylko rozmiar
    obudowy.
    Pod tym numerkiem sie kryje multum typow, lepsze, gorsze ... a czesto
    no-name.

    >obiecałem mu że coś na koniec wybuchniemy albo przeprądzimy
    >widowiskowo.

    To sie do 220 podlacza, tylko najpierw latarke sprawdza :-)

    >Więc sekcje która znamionowo w idealnych warunkach pobiera 17 mA
    >podłączyłem pod 14.4V, licząc na powolną śmierć. przy 35mA nic
    >ciekawego się nie stało. 200% normy nie zrobiło wrażenia. no to
    >lecimy dalej.

    Diody sa dosc odporne.

    >zasilacz z laptopa 18V - diody świecą jak dzikie, w oczach nam się
    >mieni, miernik wskazuje okolice 50mA. po kilku minutach diody dość
    >ciepłe, rezystor (150ohm) gorący jak diabli. syn machnął ręką,
    >zdegustowany, poszedł sobie. no to się zastanawiam co jest nieteges,
    >że żyją. Znaczny przyrost prądu, powoduje już nieznaczny wzrost
    >jasności - to oczywiste. ale ile to się widuje migających sekcji w
    >taśmach led?

    Moje doswiadczenie z 5mm mowi, ze po przekroczeniu pewnego pradu
    jasnosc spada.
    Byc moze kwestia tak naprawde przekroczenia temperatury.
    Uwaga dla tych, co mysla, ze na rezystorze zaoszczedza, bo to tylko
    prototyp, na chwile itp - slabo swieca, to sie podkreca, a one swieca
    jeszcze gorzej, to sie podkreca bardziej, klnie na zasilacz, a za
    chwile dym leci.

    Albo nie leci, a zaczynaja migac. Gdzies tam w miedzyczasie plastik
    (epoksyd ?) mieknie ..

    J.