  • 21. Data: 2016-07-10 23:26:03
    Temat: Re: niedawno temu w Ameryce
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-10 o 23:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > A jeżeli jest ponad 2x różnicy?
    >
    > Ale masz racje - to nie te liczby sa miara sensu.
    > Sens jest taki, ze spozycie nie wzrosło 2,5x jak twierdzi kogutek.
    > Ale on juz kiedys powiedział, ze w dupie ma być wiarygodnym na newsach
    > wiec...

    Myslałem, że chcesz się spierać o jakiś litr :)
    Więc kliknij sobie właściwą frazę w googlach.
    Wyskakuje wystarczająco dużo artykułów,
    z różnych portali, gazet itd.
    Może nie jest to bezpośrednio z GUS, ale ilość oscyluje w
    granicach 10-12 litrów.
    Czyli kogutek jest tu wiarygodny akurat.

  • 22. Data: 2016-07-11 01:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > Może nie jest to bezpośrednio z GUS, ale ilość oscyluje w
    > granicach 10-12 litrów.
    > Czyli kogutek jest tu wiarygodny akurat.

    10-12 litrów wódki...
    A kogutek pisał o spirytusie...

    Poza tym ono wcale nie było duzo mniejsze w latach o ktorych pisał a mozemy
    mowic tylko o oficjalnym spozyciu.
    A ile sie pedziło samemu? Drugie tyle?
    Reasumujac - kogutku, naprawde chcesz wmowic, ze w latach 70 czy 80 piło
    się mniej niz dzis? Czyzbys pracował w jakims wyjątkowym miejscu gdzie nie
    piło się nawet w pracy?

  • 23. Data: 2016-07-11 09:29:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-11 o 01:00, Budzik pisze:

    > 10-12 litrów wódki...
    > A kogutek pisał o spirytusie...

    W artykułach jest o czystym alkoholu 100%.
    czyli raczej jednak spirytus.
    Samego piwa wypito w 2015 ok 100litrów/głowę
    To tylko piwo daje ok 5 litrów czystego spirytusu.
    A ile pijemy wódki i wina?
    Wódki ok 7 litrów - czyli ze 3 litry spirytu i wina też kilka litrów
    czyli razem bedzie ok 10-12 litrów spirytusu.
    Dane na pewno da się wykopać na stat.gov.pl, ale ja podałem to co jest
    w tych artykułach. Chyba, że jeden dziennikarz zrzynał od drugiego
    podając te dane,
    ale zakłądam, że ktoś tam jednak do rocznika zajrzał.
    Jak Ci się chce to szukaj.

    > Poza tym ono wcale nie było duzo mniejsze w latach o ktorych pisał a mozemy
    > mowic tylko o oficjalnym spozyciu.
    > A ile sie pedziło samemu? Drugie tyle?

    Statystyki dokładnie tyle podają.
    Połowę pędziliśmy sami.

    > Reasumujac - kogutku, naprawde chcesz wmowic, ze w latach 70 czy 80 piło
    > się mniej niz dzis? Czyzbys pracował w jakims wyjątkowym miejscu gdzie nie
    > piło się nawet w pracy?

    Nadal się pije, tylko proporcje się zmieniają.
    W latach 80. piliśmy mniej niż 30 litrów piwa na łeb.

  • 24. Data: 2016-07-11 09:32:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-11 o 09:29, cef pisze:

> [...]
    > podając te dane,
    > ale zakłądam, że ktoś tam jednak do rocznika zajrzał.

    Może ktoś znajdzie wczesniej,
    ja będę miał dzis wieczorem dopiero,
    to znajdę.

  • 25. Data: 2016-07-11 10:38:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-07-10 o 22:00, Budzik pisze:

    > Szukałem i nie znalazłem.
    > Dlatego proszę ciebie.

    Szukałeś słabo lub nie tam gdzie trzeba.
    Pierwszy link z googla:
    http://www.newsweek.pl/swiat/spozycie-alkoholu-w-pol
    sce-ile-pije-statystyczny-polak-,artykuly,363316,1.h
    tml
    trzeci link z googla:
    http://www.parpa.pl/index.php/badania-i-informacje-s
    tatystyczne/statystyki
    Pytanie brzmiało "zużycie alkoholu".

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2016-07-11 11:06:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z tym pedzeniem za komuny to byla prawda jedynie z praca. Wszyscy pedzili do pracy.
    Zylem wtedy i juz bylem dorosly. Praktycznie nikt nie pedzil. To ze w stanie wojennym
    WSZYSCY pedzili to klamstwo. Jesli juz wszyscy to kazdy raz sprobowal i 0,0000001% to
    powtorzylo. Nie bylo domowej technologii uzyskania plynu nadajacego sie do picia.
    Zreszta potrzeby pedzenia nie bylo bo wodka o dzisiaj nieosiagalnych parametrach
    zawsze byla w Pewexie w cenie troche nizszej niz ta sama w sklepie za zlotowki.
    Technologia domowego pedzenia pojawila sie po 1990 jak dostepna stala sie stal
    kwasoodporna i powstaly konstrukcje umozliwiajace uzyskanie w domu nie bimbru a
    spirytusu o parametrach porownywalnych ze spirytusem monopolowym. Z ciekawosci
    popatrzylem jak to wyglada na allegro. Kilkunastu producentow kolumn
    rektyfikacyjnych. I co ciekawe szacuje ze na allegro sprzedaje sie miesiecznie z pol
    tony wypelnien o kosmicznych parametrach. Pol tony miesiecznie to jakies 6000 nowych
    kolumn rocznie. Kazda taka kolumna jest w stanie zrobic z dwa litry spirytusu
    dziennie. Tak wyprodukowany spirytus nie wchodzi do statystyk bo jak go policzyc.
    Przemyt pewno da sie jakos oszacowac i moze wchodzic do statystyk. Za komuny przemyt
    praktycznie nie istnial. A jesli ktos przywozil alkohol z za granicy to nie byla to
    czysciocha a bardziej wyrafinowane trunki typu winiaki i koniaki.

  • 27. Data: 2016-07-11 11:24:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    powtorzylo. Nie bylo domowej technologii uzyskania plynu nadajacego sie do picia.

    żartujesz. To nie jest rocket science

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2016-07-11 11:27:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
> [...]
    >powtorzylo.
    >Nie bylo domowej technologii uzyskania plynu nadajacego sie do picia.

    No coz, na bimber domowej roboty lub prawie domowej pilismy poprzednie
    kilkaset lat.

    >Zreszta potrzeby pedzenia nie bylo bo wodka o dzisiaj nieosiagalnych
    >parametrach zawsze byla w Pewexie w cenie troche nizszej niz ta sama
    >w sklepie za zlotowki.

    Ale nie kazdy mial Pewex blisko.
    I nie kazdy wiedzial, jak kupic tych pare bonow.

    W sklepie zas byla na kartki ... no i w efekcie w domu bylo tej wodki
    sporo, bo rodzice niemal nie pili, ale przydzial trzeba bylo wykupic
    :-)

    W miastach bimbrownictwo bylo raczej male, ale na wsiach ?

    J.

  • 29. Data: 2016-07-11 11:46:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    PRL byl troche dluzej niz kartki na wodke, kilka razy dluzej. Dane ktore podalem byly
    z okresu bezkartkowego. Z tego co napisales o pewexach i dolarach smiac mi sie chce.
    Kazdemu 50+ taki tekst poprawi chumor. Jak juz sliska teza wali sie w gruz to
    dopisujesz nowe bzdury ze na wsiach. Moze kilka lat po wojnie. Za moich czasow
    monopolowa rolnicy pili. Na melinach tez tylko monopolowa byla. Obejrzyj sobie
    Ballade o Januszki. Matka Januszka nie handluje bimbrem tylko kapslowana wodka ze
    sklepu. To ze bierzesz wiedze z Samych Swoich i Wiosny Panie Sierzancie nie moj
    problem. Bimber wystepowal czasami na weselach ale raczej jako ciekawostka kulinarna
    dla miastowych.

  • 30. Data: 2016-07-11 11:55:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W czasach o ktorych mowa skakales ojcu z jajka na jajko. Co najwyzej srales w
    pieluchy. Co mozesz wiedziec o tamtych czasach, mniej wiecej tyle co ja o II Wojnie
    Swiatowej albo i mniej.