  • Data: 2010-10-17 12:44:47
    Temat: Re: niebezpieczne dopalacze, cacy alkohol
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Uwazaj, bo tu policja i media znow dzielnie na strazy spoleczestwa :-)
    > 13% _uczestniczylo_. Ale spowodowali 4979 wypadkow z 603 zmarlymi.
    > Z czego w roli kierowcow juz 3529/427. W tym pijani rowerzysci 262/20.
    >
    > Tylko badzmy realistami - jak alkohol zastapia dopalacze, to trzeba
    > bedzie dopisac nowy rozdzial do tych statystyk. I nawet nie bardzo
    > wiadomo czy bedzie mozna delikwenta skazac, skoro na opakowaniu nie
    > bylo ostrzezenia ze "substancja dziala podobnie do alkoholu".

    A ja słyszałem kilka miesięcy temu w radiu, że policja twierdzi,
    że teraz więcej ludzi jeździ po narkotykach niż po alkoholu. Jak
    te statystyki zrobili, tego już nie zapamiętałem -- czy chodzi
    o sprawców wypadków, uczestników, czy o skontrolowanych na drodze.
    Ale tak czy inaczej, to ciekawa informacja. Zaznaczam, że rachunki
    odnosiły się *tylko* do narkotyków, czyli substancji za takie uznanych
    i takich, które wykrywane są przez dostępne testy.

    > Czy ona taka restrykcyjna to nie wiem - problem bedzie jak wycofaja np
    > rozpuszczalniki. Albo kogos skaza bo sie okaze ze chlorkiem zelaza czy
    > kalafonia tez daje sie odurzyc.

    Problem będzie jak napiszą ustawę na kolanie. Jeśli ustawa zauważy
    zjawisko ale nie będzie "restrykcyjna" (w sesie dopuszczenia obrotu),
    to trzeba będzie na przykład wprowadzić obowiązek okazywania przy
    zakupie prawa jazdy. Ale takiego, którego właściciel wcześniej zgłosił
    sie do urzędu, a tam wydrukowali u adnotacje "ćpun -- niniejsze prawo
    jazdy nie uprawnia do prowadzenia pojazdów" (znajomy miał taki dokument
    w USA -- w sensie prawa jazdy nieuprawniającego, a nie potwierdzenia
    ćpuństwa).

    Jarek

    PS
    Wspomniałem już, że czytam czasem komentarze pod atrykułami. Ludzie
    bronią, krytykują i protestują. Ale z reguły nie jest to krytyka
    "zabierają nam państwo prawa, koniec Polski niepodległej". Częściej
    po prostu "zabierają nam fajne rzeczy". A ja wcześniej długo głowiłem
    się nad tym, dlaczego przeciętny komentarz wygląda tak jak wygląda
    i kto to wszystko pisze. Teraz juz chyba wiem, wszystko zaczyna mi
    sie układać w jedną całość.

    --
    Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem,
    że na świecie jest tylu idiotów.