  • Data: 2012-09-02 14:19:38
    Temat: Re: nie wiem gdzie pytać- serwery grup dyskusyjnych
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2012-09-02 13:38, Użytkownik PK napisał:

    > Nie widzę tej "oporności". Interes kręci się bardzo dobrze. Nie twórz
    > sobie opinii na podstawie skarg i płaczu w komentarzach na forach :).

    Akurat ta opinia powstała po przeczytaniu artykułu w normalnej
    papierowej gazecie.
    A płacz to bardziej kojarzę w wypowiedziach przedstawicieli
    korporacji zdziwionych że klienci mają zdecydowanie inne zdanie
    na temat ich płatnej oferty.

    > Większość dużej (tzn. nie niszowej) prasy na świecie utrzymuje
    > równolegle stronę w internecie, której główną rolą jest zachęcanie
    > do kupienia wydania płatnego (oraz przychód z reklam).
    > Świat się zmienia i ludzie wolą czytać na monitorze niż na papierze,
    > więc ta treść musi być płatna.

    Tyle że teraz ta prasa próbuje zamienić te darmowe próbki
    na ofertę płatną, efekt jest dużo słabszy od zakładanego
    (efekt finansowy).

    > Poza tym po kilku latach doświadczeń wiadomo już, że ludzie chętnie
    > wydają małe sumy na takie internetowe zakupy. Dowodów jest pełno:
    > aplikacje na komórki, muzyka, książki, filmy, gry itp.

    Aplikacje czy gry płatne były od zawsze, teksty w sieci
    nie, ale z ciekawością obserwuje co z tego wyniknie.

    > Bo Internet wciąż jest synonimem "za darmo". Ot - wpisujesz jakiś
    > adres albo szukasz czegoś w google i wyskakuje samo, nie? :]
    > To się zmieni. Pewnie nawet wyszukiwarki będą kiedyś w jakiś sposób
    > płatne (np. będzie to usuwało reklamy i linki sponsorowane).

    To się akurat nie zmieni, zawsze będzie dostępna wyszukiwarka
    konkurencyjna i nie wymagająca opłaty bezpośredniej.

    > Rzecz w tym, że tworzenie tych dóbr kosztuje, więc skądś musi pochodzić
    > kasa. Może być zatem tak, że firma oferuje jakąś jedną rzecz drogo
    > i utrzymuje z niej wiele darmowych usług, ale w innym podejściu każda
    > z tych usług ma jakąś niewiel?ą cenę. Ostatecznie dochód firmy jest
    > podobny, ale drugi wariant jest dużo stabilniejszy i pewniejszy.

    Dotychczas tworzenie dóbr takich jak publikowanie tekstów
    z własnego wydawnictwa na stronie pokrywane było z budżetu
    na marketing. Co się stanie jak marketing (jego budżet)się
    zmniejszy wie każdy.

    > Wyobraź sobie podobną sytuację w branży spożywczej. Dziś wchodzisz
    > do sklepu i musisz wszystko kupić. Gdyby sklepy działały tak jak media,
    > to np. mięso byłoby bardzo drogie, a ziemniaki i nabiał byłyby
    > za darmo. Jak długo według Ciebie działałby taki system? :P

    Nie rozmawiamy o wyrobach materialnych i dodatkowo potrzebnych
    każdemu do egzystencji jak żywność, ubrania i mieszkanie.
    Rozmawiamy o dobrach i wartościach intelektualnych jakimi
    są artykuły w prasie.

    > Ja jestem zdziwiony, że zasoby w sieci były bezpłatne tak długo.

    Ja jestem zdziwiony z jaką łatwością firmy wydają spore
    pieniądze na projekty które z założenia nie wywołają
    zainteresowania masowego klienta.