  • 11. Data: 2009-10-21 20:48:03
    Temat: Re: nie umiem go ochlodzic
    Od: wZrokowiec <w...@g...com>

    stylu), ktory w 100% wykorzystuje procesor.>>

    Monituje to na biezaco. W chwili pisania tych slow obciazenie
    procesora waha sie w granicach: 9-11%. (wskazania: Menedzer Zadań
    Windows)

    wZ

  • 12. Data: 2009-10-21 20:55:49
    Od: wZrokowiec <w...@g...com>

    Opieram sie na wskazaniach programu do mierzenia. Faktycznie moze tak
    byc, ze program Asus PC Probe II wskazuje zle, ale kiedy go nie
    mialem, to BIOS wskazywal podobne przedzialy temperatur. Oczywiscie po
    tym, jak komputer szybko wlaczylem po samoistnym wylaczeniu.

    Jak dotykam palcem gornej blaszki radiatora, to jest (tuz po
    wylaczeniu) dosc mocno goraca. Nie mam doswiadczenia z innymi
    komputerami i radiatorami, zatem nie mam tez porownania i wyczucia.

    Nie. Nic takiego nie zaobserwowalem. Dopoki dziala wielki wentylator
    biurowy postawiony na ziemi przy komputerze wszystko jest ok i temp to
    32-35 st. C.

    > wiele płyt na których się procesory przegrzewały, grafiki gotowały itp, bo zasilacz
    dawał zbyt wysokie i źle odfiltrowane napięcie>>

    Kupilem chyba przyzwoity, bo Tagana. Slyszlem, ze to dobra marka i nie
    powinno byc problemu. Chyba, ze wadliwy egzemplarz zasilacza.

    wZ

  • 13. Data: 2009-10-21 21:03:24
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Na radiatorach Scythe Mugen 2 wiatraczki zaklada sie na
    > boku. Moj zalozony jest pomiedzy tylnym panelem a radiatorem.

    Jeśli masz dodatkowy wentylator z tyłu obudowy wyciągający ciepłe
    powietrze, to sugeruję przełożyć wiatrak CPU na przeciwległą ściankę
    radiatora, zachowując kierunek dmuchania do wnętrza radiatora.

    niech dmucha tak:

    ---------------------------
    | --------
    |-- | |
    <==== | | <==== | | <========
    <==== | | <==== | CPU | <========
    | | | |
    |-- ---------

  • 14. Data: 2009-10-21 21:06:52
    Od: wZrokowiec <w...@g...com>

    > jaka płyta główna ?>>

    Asus A8N-E.
    BIOS i wszystkie drivery na biezaco.

    wZ

  • 15. Data: 2009-10-21 21:14:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    wZrokowiec pisze:
    > Jak dotykam palcem gornej blaszki radiatora, to jest (tuz po
    > wylaczeniu) dosc mocno goraca. Nie mam doswiadczenia z innymi
    > komputerami i radiatorami, zatem nie mam tez porownania i wyczucia.
    Zdefiniuj "mocno gorąca" - da się dotknąć i trzymać palec, czy parzy?
    Tak czy inaczej raczej to nie jest dobry objaw, ten procesor może być
    letni, ciepły na oryginalnym malutkim radiatorku boxowym, ale bez
    przesady. Albo procesor uszkodzony, albo płyta (co nie wyklucza
    uszkodzenia obu)

    > Nie. Nic takiego nie zaobserwowalem. Dopoki dziala wielki wentylator
    > biurowy postawiony na ziemi przy komputerze wszystko jest ok i temp to
    > 32-35 st. C.
    Ale to leczenie syfa pudrem, problemu nie rozwiązuje, a jedynie powoduje
    że się nie ujawnia.

    > Kupilem chyba przyzwoity, bo Tagana. Slyszlem, ze to dobra marka i nie
    > powinno byc problemu. Chyba, ze wadliwy egzemplarz zasilacza.
    Raczej podejrzewałbym w takim wypadku płytę główną lub sam procesor. Bez
    organoleptycznego zbadania i sprawdzenia metodą zamiany jednego z
    elementów - nie dowiesz się chyba więcej...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 16. Data: 2009-10-21 21:29:36
    Od: wZrokowiec <w...@g...com>

    procek przed zmianą na gorsze.>>

    Dopoki wszystko nalezycie dzialalo, nie interesowalem sie tym i nie
    dokonywalem wlasciwych pomiarow.

    > Także jakie zmiany w biosie, hardware i oprogramowaniu poczyniłeś tuż przed
    zmianą>>

    Sek w tym, ze zadnych.

    alarm.>>

    W "Specyfikacji Elektrycznej oraz Terminczej dla Procesorów AMD" na
    stronie www.amd.pl wyszukalem swoj model i jest podany przedzial
    temperatur 49-71 st. C. Ja sie na tym nie znam, dlatego zostawilem
    ustawienie domyslne zarowno w BIOSIE jak i Asus Pc Probe II.

    wZ

  • 17. Data: 2009-10-21 21:30:38
    Od: wZrokowiec <w...@g...com>

    Dziekuje wszystkim za porady.

    wZ

  • 18. Data: 2009-10-21 22:22:29
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    wZrokowiec pisze:
    > Dziekuje wszystkim za porady.
    >
    > wZ

    To jest temperatura CPU, czy CHIPSETu? U mnie w PC Probe są dwie i
    zazwyczaj to chipset ma największą i przy nim krzyczy mi o alarmie, ale
    przy 45 stopniach.

  • 19. Data: 2009-10-22 08:15:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 14:29:36 -0700 (PDT), wZrokowiec napisał(a):

> [...]
    > temperatur 49-71 st. C. Ja sie na tym nie znam, dlatego zostawilem
    > ustawienie domyslne zarowno w BIOSIE jak i Asus Pc Probe II.

    Podaj jaką temp. pokazuje sekcja pomiarowa w biosie oraz jakie są wskazania
    programu do pomiaru temperatury używanego przez ciebie pod windowsem
    (nawiasem mówiąc, jaki to program? jak asus probe to nie znam :). Ta druga
    temp. oczywiście dla tak dalece spokojnego kompa jak to tylko możliwe. Obie
    temp. mają być zmierzone po jakichś 20 min. od włączenia kompa. Jeśli będą
    mniej więcej jednakowe (róznica w granicach 3st) to przynajmniej wzrośnie
    szansa że oba pomiary są prawidłowe. Wtedy wykonasz opróbę palca :). Jak
    palec w najgorętszym miejscu radiatora da się trzymać dowolnie długo to
    wszystko jest najprawdopodobniej OK. Niestety, trzeba to robić w czasie
    działania kompa a nie po wyłączeniu. Potrzebna jest też pewna wprawa.
    Przestawisz wtedy nieco poziom alarmu w biosie i będzie ok. Jeśli temp.
    pokazywane w biosie i w windzie będą różne, to coś jest nie tak z twoim
    programem do pomiaru. Moze obserwujesz nie ten czujnik, może sam program
    coś mąci. Ja do Speedfana np. mam bardzo ograniczone zaufanie :) Także do
    jakości czujników. Ale jedyny sposób zaradzenia pozostaje ten sam -
    usprawnić chłodzenie i podnieść próg alarmu.
    A skoro nie wykonałeś żadnych pomiarów przed pierwszym uruchomieniem alarmu
    to raczej się nie dowiemy nigdy dlaczego teraz się on uaktywnił.
    --
    Jacek

  • 20. Data: 2009-10-22 17:41:15
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

> [...]
    > na radiator, to wreszcie temp. spadla do ok. 33-35 st. C. (wskazania
    > Asus PC Probe II). Problem niby w jakis tam sposob zazegnany, ale ...
    > jak wlaczam cala te machinerie (2 wielkie wentylatory + 1 glosny z
    > karty graf. GeForce 8800 GTS + 1 na chipsecie), to mi sasiedzi w nocy
    > pukaja w sufit, bo spac nie moga ;-)
    > Czy ktos zna wyjasnienie, czy np. procesor moze sie nienaturalnie
    > przegrzewac tak sam ze starosci? Chociaz stoi pod biurkiem to ma po
    > ok. 35 cm - 25 cm i 82 cm odleglosci od scian i brzegu lozka. Moze to
    ------------------------------
    Kolega niedawno miał podobny problem. Procesor Athlon X2 2,3 GHz
    kupiony na Allegro wraz z płytą główną. Na pudełkowym radiatorze
    nie dało się nic zrobić, czasem nawet system nie zdążył się załadować
    a płyta sygnalizowała przegrzanie i wyłączała kompa. Na miedzianym
    radiatorze z rurkami cieplnymi było lepiej, nawet działał do póki nie
    włączyło się jakiegoś programu bardziej obciążającego procesor.
    Sprawdzałem oczywiście radiator na palec i był gorący, nie dało się
    utrzymać na nim palucha. Trochę próbowaliśmy kombinować z chłodzeniem
    tego potworka i w końcu odesłaliśmy procesor do sprzedawcy. Drugi przysłany
    egzemplarz na miedzianym radiatorze trzyma temperatury średnio ok. 30 st.,
    a w stresie, np. po pół godzinie pracy Prime95 temperatura doszła ledwo
    do 50 st. C.
    Radzę wymienić ten procesor na sprawny egzemplarz, a jeśli masz na niego
    jeszcze gwarancję - odeślij do sprzedawcy.

    Pozdrawiam serdecznie!

    Arkadiusz Stopa
    <s...@p...pl> tel. 0897633408, 0502218138
    www.stopa.cso.pl