  • 21. Data: 2009-10-22 17:48:42
    Temat: Re: nie umiem go ochlodzic
    Od: Brodi <m...@i...pl>

    wZrokowiec pisze:
    > Od kilku miesiecy zaczal mi sie strasznie grzac procesor (DualCore AMD
    > Athlon 64 X2, 2200 MHz (11 x 200) 4200+). Nie jest podkrecany,
    sprawdzałeś napięcia ?
    proponuje miernikiem oraz w biosie sprawdzić wszystkie napięcia
    jeśli zasilacz podaje dobre napięcia to może płyta jest uszkodzona i
    daje zbyt wysokie napięcia stąd zbyt duża temperatura

    płyta ma wgrany najnowszy bios ?
    miałem kilka płyt MSI na których te same procki miały 10 stopni więcej
    niż na innych płytach np asus gb, serwis nic nie stwierdził, temperature
    mierzyłem profesjonalnym miernikiem i realnie była taka sama jak podaje
    bios więc na 100 % to była wina wadliwych płyt.

  • 22. Data: 2009-10-25 11:11:22
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Tak czy inaczej raczej to nie jest dobry objaw, ten procesor może być
    > letni, ciepły na oryginalnym malutkim radiatorku boxowym, ale bez
    > przesady. Albo procesor uszkodzony, albo płyta (co nie wyklucza
    > uszkodzenia obu)

    Kolega mial starego athlona z ukruszonym rdzeniem.
    Mimo niezlego radiatora, dobrze nalozonej pasty i wiejacego wiatraka w stressie
    temperatura szybko dochodzila do 80 czy 90 stopni, bo czym nastepowal efektowny
    power-off.
    Po wymianie procesora na taki z nieukruszonym rdzeniem temperatury spadly o
    ponad 30 stopni i nagle stare (choc nieseryjne) chlodzenie zaczelo 100%
    wystarczac (stress do chyba 55 stopni).

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327