  • 1. Data: 2009-10-21 17:03:09
    Temat: upgrade kompa Amd X2/radeon
    Od: "e-wrobel" <w...@e...com>

    Witam,

    Moja konfiguracja:
    MSI K9N Ultra (AM2)
    Amd dualCore x2 3800+ 1MB cache l2
    RAM: 3x1GB Kingston DDR2/667
    HDD: 500GB +200GB (sata2)
    Grafika: Radeon 1650 silent pipe
    + SB Audigy, karta TV itd....dobry chieftec 400W...

    Otóż, całość działa pod 32 bitową vistą i przyznam się, że do pracy nic
    lepszego nie potrzebuję, ale...ostatnio zakupiłem grę Prey i działa to
    przyzwoicie w w natywnej rozdzielczości mojego 22 monitora, natomiast na
    otwarych terenach trochę tnie. Zastanawiam się nad rozsądnym upgradem kompa,
    zaczynając od procesora.
    Wyczytałem, że najszybszy dwurdzeniowiedz jaki "pójdzie" to x2 6400+ 2MB
    cache l2 niestety całkowicie nieosiągalny, dlatego też myslę nad modelem x2
    6000+ 2MB cache l2 (Athlony II, Phenomy nie działają z ta płytą).
    Czy sądzicie, że zmiana procesora na powyższy znacząco przyspieszy kompa
    jako konsolę do gier? Kompa zawodowo używam do zastosowań administracyjnych
    (Virtualbox i dwa trzy systemy odpalone jednocześnie) oraz czasem coś koduję
    (ale głównie bash + python).

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2009-10-22 07:48:52
    Temat: Re: upgrade kompa Amd X2/radeon
    Od: fv <f...@c...com>

    e-wrobel wrote:
> [...]

    > przyzwoicie w w natywnej rozdzielczości mojego 22 monitora, natomiast na
    > otwarych terenach trochę tnie. Zastanawiam się nad rozsądnym upgradem

    Najroządniej jeśli chodzi o gry -> Xbox 360.

    > zaczynając od procesora.

    Ale czego chcesz od tego procesora?

    > Czy sądzicie, że zmiana procesora na powyższy znacząco przyspieszy kompa
    > jako konsolę do gier?

    Nie wiem jak inni, ja sądzę że to nic nie da. Wąskim gardłem wydaje mi się karta
    graficzna.

    > Kompa zawodowo używam do zastosowań
    > administracyjnych (Virtualbox i dwa trzy systemy odpalone jednocześnie)
    > oraz czasem coś koduję (ale głównie bash + python).

    Zmiana grafiki nic nie zepsuje, a polepszy gry.
    Ale do strzelanek i tak lepiej (taniej) mieć konsolę.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 3. Data: 2009-10-22 13:45:47
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "e-wrobel" <w...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > HDD: 500GB +200GB (sata2)
    > Grafika: Radeon 1650 silent pipe
    > + SB Audigy, karta TV itd....dobry chieftec 400W...

    Sama zmiana procka to juz cos, ale jesli chodzi o gry to przydala by sie
    lepsza grafika, ale wlasnie czy warto w ten zestaw inwestowac??

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://www.virtual-it.pl/

  • 4. Data: 2009-10-22 14:05:08
    Od: "maX" <a...@w...pl>

> [...]
    > administracyjnych (Virtualbox i dwa trzy systemy odpalone jednocześnie)
    > oraz czasem coś koduję (ale głównie bash + python).

    Procek starczy, wymień tylko grafę conajmniej na 4650.
    A CPU możesz swoją drogą podkręcić.