  • 161. Data: 2018-01-07 19:29:45
    Temat: Re: nie. polączenie dróg.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-07 o 19:17, Marek S pisze:

    > Koniec skrzyżowania zawsze zobaczysz bo zawsze widać gdzie schodzą
    > się drogi. No chyba, że śniegu jest metr a Ty jedziesz pługiem. Ale
    > nawet wtedy włączasz pomarańczowego koguta.

    Nie musi być metr śniegu wystarczy kilka cm i czasem nie wiadomo nawet
    gdzie jest pobocze.

    > Znak obowiązuje do końca skrzyżowania, tak ustaliliśmy - a więc do
    > miejsca styku łącznicy z główną drogą. Pasy nie mają tu zastosowania
    > bo są poza skrzyżowaniem, gdzie ten znak i tak już nie obowiązuje.

    No i gdzie jest ten koniec skrzyżowania jak jest śnieg i nie widać nawet
    pobocza?

  • 162. Data: 2018-01-07 19:31:36
    Temat: Re: nie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek S" <p...@s...com> wrote in message

> [...]
    > zajmę, to utrudnię mu życie, trudno.
    >
    > Na tym odcinku 520m, gdy ruszam w kolumnie, to naprawdę ciężko
    > przeskoczyć na prawo - nawet gdy auta jadą 10 czy 30km/h. Włączenie
    > kierunkowskazu zawczasu i miganie nim do upadłego nazywasz brakiem
    > zdecydowania. Owszem, mogę to po zrobić chamsku i wbrew przepisom spychać
    > auto na prawym pasie na pobocze lub ryzować obtarcie boku jeśli nie da się
    > zepchnąć. Wtedy jednak będzie to drogo mnie kosztowało.
    >
    > Moim zdaniem Twoja porada jest delikatnie mówiąc - ryzykowna i raczej
    > skrajnie pirackie zachowanie prezentuje.

    Postaraj się znaleźć na prawym pasie wcześniej niż 520 metrów.

  • 163. Data: 2018-01-07 19:32:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:p2sebl$b60$2@node2.news.atman.pl...

    > Nie wiem gdzie takie zwyczaje bywają, nie znam twojego stylu jazdy, powiem
    > tak: W Warszawie autobusy przegubowe "przebijają" się przez trzy pasy z
    > zatoczki do skrętu w lewo na 50 metrach i nie ma z tym problemów. Czy to w
    > korkach w godzinach szczytu czy normalnie. Jeśli u was pół kilometra na
    > zmianę pasa to mało, to coś jest nie tak albo z tobą albo z kierowcami
    > ogółem.

    Też odnoszę takie wrażenie.

  • 164. Data: 2018-01-07 19:38:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.01.2018 o 18:44, Marek S pisze:

    > Widziałem to na YT i to nie jeden raz. To banalne :-) Narysuję
    > werbalnie. Dojeżdżasz do ronda powiedzmy z 4 odnogami. Auto przed Tobą
    > chce w lewo więc skręca w prawo (bo tak jeździmy po rondach), robi
    > pętelkę i chce zjechać 3cim zjazdem. Ty tymczasem na rondzie skręcasz w
    > lewo (pod prąd) i jesteś przed "frajerem".

    Bez jaj.

    > Ooo! To mnie zaskoczyłeś. Zaryzykuję twierdzenie, że dla większości
    > kierowców tak nie jest.

    Nie wiem. Natomiast w internetach jest hejt na szeryfów, więc słabo
    trafiłeś szukając tu szeryfa.

    > Ok, nie znam okolic więc pass.

    Domyslać się mogę, że chodzi o "rondo" nad trasą AK/Powązkowska, bo
    tylko spełnia wymogi jakiegokolwiek ronda i wiaduktów między Bielanami i
    Zoliborzem. Ale raz, że w czasie rmontu rondem nie było, dwa, że
    zmieniali dyunamicznie ilość pasów (dwa rano w stronę centrum, dwa
    wieczorem "na zadupia"), trzy ze dalej nijak do opisu nie pasuje,
    cztery, że jeździłem prawie codziennie i żadnej afery nie było. Korek
    jak korek, ale bez chamstwa.

    Zapraszamy na szkolenia;)

    Shrek

  • 165. Data: 2018-01-07 19:43:02
    Temat: Re: nie. połączenie dróg.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Witko4" <d...@p...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

    rzypadku/00071UEZ2KPSTTP2-C122-F4.jpg

    > Bo tak jest napisane w definicji skrzyżowania, czyli w tym przypadku
    > " skrzyżowanie jest to połączenie dróg ". Koniec pasa rozbiegowego
    > należy do drogi głównej, bo krawędzie (lewa i prawa) tej drogi już są
    > równoległe.

    Gdzie w kodeksie masz cokolwiek o równoległości napisane?
    A może sam sobie dopowiadasz nienapisane rzeczy?

  • 166. Data: 2018-01-07 19:44:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Niekoniecznie. Opinie można uzyskać u nich wcześniej jeśli trafi się na
    > osoby chętne do ich udzielenia. Jednakże gdy dojdzie do stłuczki, to sąd
    > je zignoruje nawet jeśli będą na piśmie z ilością pieczątek większą niż
    > sama odpowiedź.

    I dlatego istotne są tylko te opinie policjanta które kończą się mandatem.
    Czyli te post factum.

  • 167. Data: 2018-01-07 19:44:30
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 19:31, Pszemol pisze:

    > Postaraj się znaleźć na prawym pasie wcześniej niż 520 metrów.

    Teraz wyrażę swoją opinię popartą cytatami.

    Wiesz o tym, że to co proponujesz jest naganne a niebawem (przed końcem
    2018) będzie uznawane w świetle przepisów za niewłaściwe zachowanie?

    http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/97
    1426,zmiany-na-drogach-jazda-na-suwak-obowiazkowa.ht
    ml

    Naganne bo w/g Gazety Prawnej:

    "Normalnie, zbliżając się do zwężenia, kierowcy starają się jak
    najszybciej zjechać na pas, którym możliwa jest dalsza jazda. W
    rezultacie duża część pasa, który ulega zwężeniu (najczęściej lewego),
    jest pusta, co wydłuża zator. Z kolei kierowcy, którzy jadą do samego
    końca, są niechętnie wpuszczani przez tych, którzy zjechali na niego
    wcześniej."

    Przez zwężeniami powstaną znaki nakazujące jazdę na suwak. Zmieni się
    definicja tego znaku z ostrzegawczego na nakazujący. Znaki będą
    obowiązkowo ustawiane na końcu pasów zwężających.

    Powinno być tak (jeszcze w świetle obecnych przepisów):

    "Oznacza to, że w przypadku, gdy na zwężeniu opatrzonym znakiem jazdy na
    suwak dojdzie do stłuczki, winny będzie ten, kto pojechał niezgodnie z
    kolejnością.
    - Od dawna uczymy kursantów, by dojeżdżali do końca pasa, który się
    kończy, jak również by w myśl metody jazdy na suwak kulturalnie
    wpuszczali kierowców z takiego pasa. Nawet gdy nie ma znaku. Taka
    współpraca kierowców znakomicie się sprawdza, zwłaszcza że zwężenia
    występują nie tylko na skutek remontów, lecz np. stłuczki"

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 168. Data: 2018-01-07 19:45:50
    Temat: Re: nie. NA WSZYSTKICH pasach ruchu.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pszemol, Wiesz co, Ty rzeczywiście idź na ten kurs, bo masz braki.
    > wiedziałbyś (gdybyś uważał na kursie), że :
    >
    > Rozporządzenie o znakach i sygnałach drogowych
    > $ 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej
    > stronie jezdni lub nad jezdnia dotyczy kierujacych
    > znajdujacych się NA WSZYSTKICH pasach ruchu;

    I gdzie zauważyłeś sprzeczność tego z tym co ja napisałem?
    Ja tylko zauważyłem, że znak A-6d był umieszczony na
    trawniku pomiędzy drogami, a więc dotyczył tylko tej
    drogi, dla której był po prawej stronie. Rozumiesz teraz?

  • 169. Data: 2018-01-07 19:46:11
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 18:56, nadir pisze:

    > Wszystko pięknie tylko ten prawy koniec jest tak sobie jednoznaczny.

    Jak wszystko w naszych przepisach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 170. Data: 2018-01-07 19:46:47
    Temat: Re: nie. rozmiary.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Kodeks ogranicza rozmiary skrzyżowania. Tam pisze że jest to przecięcie,
    > połączenie lub rozwidlenie dróg.

    Ale to czy to połączenie ma 1km czy 10km nie ma znaczenia.

    > Tam gdzie lewa i prawa krawędź drogi
    > są równoległe to to jest droga, a nie skrzyżowanie.

    Zacytuj fragment kodeksu w którym masz: