  • 171. Data: 2018-01-07 19:48:04
    Temat: Re: nie. rozmiary.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Witko4" <d...@p...pl> wrote in message
    news:p2t6u7$b9o$1@news.mixmin.net...
    > Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > Takiego przepisu nie ma, ale wynika to z innego przepisu.
    >
    > Znak podporządkowania A-7 dotyczy SKRZYŻOWANIA.
    > (Rozporządzenie o znakach i sygnałach drogowych).
    > W omawianym przypadku koniec pasa rozbiegowego
    > jest poza skrzyżowaniem i jest częścią drogi głównej.
    > Tak wynika z definicji skrzyżowania w PoRD.
    > Piekny rysunek skrzyżowania jest tu :
    > http://i.iplsc.com/obszar-skrzyzowania-w-omawianym-p
    rzypadku/00071UEZ2KPSTTP2-C122-F4.jpg

    To akurat jest błędny rysunek obszaru skrzyżowania.
    Bardzo nielogiczny. Autor był bezmyślny.

  • 172. Data: 2018-01-07 19:48:32
    Temat: Re: nie. wiadomo kto jest winien.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    rzypadku/00071UEZ2KPSTTP2-C122-F4.jpg

    > Jest po to, żeby kierowca wjeżdżający na skrzyżowanie/polączenie dróg
    > wiedział, że na tym skrzyżowaniu/połączeniu dróg nie ma pierwszeństwa
    > i jeżeli dojdzie do zderzenia na tym skrzyżowaniu to wiadomo kto jest
    > winien.

    Jesteś bezmyślny.

  • 173. Data: 2018-01-07 19:49:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > Jeżeli ich tory jazdy nie przecinają się to oznakowanie
    > nie jest im potrzebne.

    Czyli A7 według Ciebie nie jest tam potrzebny? :-))))
    Kompromitujesz się.

    Ten rysunek na jaki się powołujesz z zaznaczeniem obszaru skrzyżowania
    jest błędny.

  • 174. Data: 2018-01-07 19:51:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message

    > Wszystko OK, ale dlaczego tu:
    > http://i.iplsc.com/obszar-skrzyzowania-w-omawianym-p
    rzypadku/00071UEZ2KPSTTP2-C122-F4.jpg
    > ciemniejsze pole jest zaznaczone tak, a nie na przykład więcej lub mniej?
    > Co konkretnie decyduje, że to taki obszar a nie na przykład do końca linii
    > ciągłej albo końca pasa rozbiegowego?

    Co decyduje? Idiotyzm i bezmyślność autora.

  • 175. Data: 2018-01-07 19:53:38
    Temat: Re: nie. polączenie dróg.
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 19:29, nadir pisze:

    > Nie musi być metr śniegu wystarczy kilka cm i czasem nie wiadomo nawet
    > gdzie jest pobocze.

    Wiem o tym ale nie o tym gadamy. Pobocze trudniej dostrzegać.

    > No i gdzie jest ten koniec skrzyżowania jak jest śnieg i nie widać nawet
    > pobocza?

    1. Masz znak A7 - to jest początek i jednocześnie przyjmujesz do
    wiadomości, że zaraz będzie koniec. Nie należy wahać się z używaniem mózgu.

    2. Zauważasz, że w pewnym momencie zaczynasz jechać równolegle do
    głównej drogi. To jest właśnie koniec skrzyżowania.

    Jeżeli nie ma punktów orientacyjnych jak choćby barierki i nie wiesz czy
    w ogóle po drodze jedziesz a dojdzie do kolizji, to zapewne ten
    kierowca, który lepiej wywróżył oznakowanie poziome wygra. Jeśli masz
    lepszych prawników - Ty wygrasz.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 176. Data: 2018-01-07 20:01:14
    Temat: Re: nie
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 16:03, Pszemol pisze:

    > Ja już chyba sobie wyrobiłem zdanie na temat Twojego stylu jazdy...

    Ok, a teraz chciałbym Twój poznać. O niego właśnie pytam. Jeszcze raz:
    jak zachowujesz się kierowców wyprzedzających Cię pasem rozdzielającym?
    Czy należy ustąpić im pierwszeństwa?

    Tak na marginesie: zwróć uwagę na ślady opon na tym pasie. Nierzadko
    widuję jak ktoś na niego zjeżdża i gaz do dechy - wyprzedza jadąc
    pomiędzy pasami ruchu wyprzedzając tych z lewej jak i z prawej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 177. Data: 2018-01-07 20:05:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-07 o 16:11, Witko4 pisze:
    > Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > Jeżeli ich tory jazdy nie przecinają się to oznakowanie
    > nie jest im potrzebne.

    Bo widzicie PoRD ma wiele problematycznych zapisów oraz zapisów
    odstających od rzeczywistości.

    Widząc znak ustąp pierwszeństwa przed pasem rozbiegowym, znak ten
    sugeruje, że dotyczy on całego pasa rozbiegowego i że zjeżdżający z tego
    pasa musi ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu, którzy
    znajdują się na drodze z pierwszeństwem. Pszemol twierdzi, że w opisanej
    sytuacji winnym jest czerwony choć jedzie drogą z pierwszeństwem, a
    zielony miał znak ustąp pierwszeństwa. Później Pszemol twierdzi, że cały
    ten pas rozbiegowy jest skrzyżowaniem co z kolei wyklucza jego
    wcześniejsze twierdzenia, Bo skoro cały pas rozbiegowy jest
    skrzyżowaniem to znak ustąp pierwszeństwa powinien obowiązywać na całej
    długości tego pasa.

    Sprawa jest bardziej zagmatwana, ponieważ rację mają ci co twierdzą, że
    pierwszeństwo należy się zielonemu przed czerwonym, ale także i rację
    mają ci, którzy twierdzą, że pierwszeństwo należy się czerwonemu przed
    zielonym. Otóż wszystko zależy od tego czy są widoczne znaki poziome.
    Jeżeli znaki poziome są widoczne to pas rozbiegowy należy traktować jako
    część drogi z pierwszeństwem, a więc każdy pojazd, który chciałby
    zjechać z drogi z pierwszeństwem na pas rozbiegowy, musi ustąpić
    pierwszeństwa zielonemu. Podobnie też, kiedy dwa samochody jak w tym
    przypadku zielony i czerwony chcą zająć środkowy pas to pierwszeństwo
    należy się temu zielonemu, bo obowiązuje reguła pierwszeństwa z prawej
    strony. Sytuacja się zmienia, kiedy znaki poziome są niewidoczne. Wtedy
    tego zielonego obowiązują znaki pionowe i musi on ustąpić wszystkim,
    którzy jadą drogą z pierwszeństwem.

    Reasumując: Pszemol ma rację, że w tym konkretnym przypadku, gdyby
    doszło do kolizji to winnym będzie czerwony, przy założeniu, że widoczne
    są linie na jezdni.

    A co, kiedy nie są widoczne? Od którego momentu nabierze prawa
    pierwszeństwa ze względu na znajdowanie się z prawej strony, a w którym
    momencie jadący drogą z pierwszeństwem utracą to pierwszeństwo? Przecież
    wjeżdżający, który ma znak ustąp pierwszeństwa powinien ustąpić
    pierwszeństwa.

    Jeżeli linie nie są widoczne to zielony musi ustąpić pierwszeństwa
    wszystkim, którzy jadą drogą z pierwszeństwem.

    Teraz okazuje się, że to co miało zwiększyć bezpieczeństwo, stwarza
    wiele problemów, a kierowcy nie wiedzą jak się zachować.

    Tego typu problematycznych sytuacji i zapisów w PoRD jest wiele. Np.
    zapis, że pieszy na przejściu ma pierwszeństwo, a jednocześnie nie wolno
    mu wchodzić na przejście przed nadjeżdżający pojazd czy też kwestia
    sygnalizowania na rondzie. Z tym sygnalizowaniem też są niezłe jaja, bo
    spora część instruktorów nauki jazdy uczy sygnalizowania prawym przy
    wjeździe na rondo, lewym na rondzie i przy zjeździe z ronda znów prawym
    kierunkowskazem.

  • 178. Data: 2018-01-07 20:05:40
    Temat: Re: Do Pszemola - jeżdżę po Tadżykistanie
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 19:23, nadir pisze:
    > To już nie chodzi o sprawy w sądzie, wypada się podpisać pod artykułami
    > prasowymi, no chyba że ktoś się ich wstydzi?

    Nie znam prawa ale chyba nie ma takiego obowiązku. Skoro o prawie mowa
    to zerknij sobie na Gazetę Prawną - oni tam na nim znają się lepiej niż
    my. Wylosowałem sobie jakiś artykuł - zero podpisów. Jedynie przytaczają
    źródło ... jako własne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 179. Data: 2018-01-07 20:16:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 19:44, Pszemol pisze:

    > I dlatego istotne są tylko te opinie policjanta które kończą się mandatem.
    > Czyli te post factum.

    Pod warunkiem, że kierujący je przyjmie. W sądzie to już takie oczywiste
    nie jest.

    Ale ogólnie zgadzam się, również z samym sobą 1 wypowiedź wyżej: zawsze
    wszystko jest post factum. :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 181. Data: 2018-01-07 20:24:47
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek S <p...@s...com> wrote:

    > Wiem o tym ale nie o tym gadamy. Pobocze trudniej dostrzegać.

    > 1. Masz znak A7 - to jest początek i jednocześnie przyjmujesz do
    > wiadomości, że zaraz będzie koniec. Nie należy wahać się z używaniem mózgu.

    A7 nie stanowi początku skrzyżowania.

    > 2. Zauważasz, że w pewnym momencie zaczynasz jechać równolegle do
    > głównej drogi. To jest właśnie koniec skrzyżowania.

    Nie jest.

> [...]
    > w ogóle po drodze jedziesz a dojdzie do kolizji, to zapewne ten
    > kierowca, który lepiej wywróżył oznakowanie poziome wygra. Jeśli masz

    Winny jest zwykle ten, kto mógł kolizji uniknąć (nawet mając pierwszeństwo)
    a tego nie zrobił.