  • 291. Data: 2018-01-10 20:23:31
    Temat: Re: nie. Ustawodawca.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 Jan 2018 20:05:50 +0100, w <p35o6e$h2d$1@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

> [...]

    Gdy przechodzi w dodatkowy pas, to przechodzi.
    Ale najczęściej nie przechodzi.
    Po to wymyślono linie krawędziowe oddzielające jezdnie drogi głównej.

  • 292. Data: 2018-01-10 22:38:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-01-2018 o 20:22, Uzytkownik pisze:

    > Dorośnij chłopczyku! Nie masz nic do powiedzenia to się nie wpierdalaj w
    > dyskusję, którą prowadzą ludzie dorośli i przestań kłamać.

    Pyskowanie Ci szczylu w niczym nie pomoże, podobnie jak oszczerstwa.
    Jedyne co mozesz zyskać, to pobyt kiblu z innymi ekskrementami.
    PLONK WARNING !!!

  • 293. Data: 2018-01-11 06:30:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-10 o 22:38, Cavallino pisze:

    > Pyskowanie Ci szczylu w niczym nie pomoże, podobnie jak oszczerstwa.
    > Jedyne co mozesz zyskać, to pobyt kiblu z innymi ekskrementami.
    > PLONK WARNING !!!

    Dlaczego warning? Zrób to naprawdę i ukarz mnie. Chyba nie jesteś
    cieniasem?

  • 294. Data: 2018-01-11 08:37:24
    Temat: Re: nie. A-7.
    Od: p...@g...com

    --Czy to znaczy, że zielonego nie dotyczy znak A-7 ustąp pierwszeństwa, gdy krzyżuje
    się z czerwonym ?

    oczywiscie ze obowiazuje dlatego pisalem o zasadach ogolnych

    czerwony zmienia pas mimo ze widzi ostrzegawczy A6d ktory informuje o wlocie z prawej
    strony i nakazuje zachowanie szczegolnej ostroznosci

    PS w DE przy kolizji bedzie wspolwina bo nie obowiazuje ten przepis:

    Zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym:

    "Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić
    pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz
    pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony."

  • 295. Data: 2018-01-11 16:57:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-01-2018 o 20:23, r...@k...pl pisze:

    > Gdy przechodzi w dodatkowy pas, to przechodzi.
    > Ale najczęściej nie przechodzi.

    I co to zmienia w kwestii przepisów?

  • 296. Data: 2018-01-11 16:58:49
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-01-2018 o 06:30, Uzytkownik pisze:

    > Dlaczego warning? Zrób to naprawdę i ukarz mnie. Chyba nie jesteś
    > cieniasem?

    Będzie wina kolejny raz, będzie i reakcja.
    Na razie poczytam czy się dalej ośmieszasz niekończącymi się
    skrzyżowaniami....

  • 297. Data: 2018-01-11 18:54:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-11 o 16:58, Cavallino pisze:

    > Będzie wina kolejny raz, będzie i reakcja.
    > Na razie poczytam czy się dalej ośmieszasz niekończącymi się
    > skrzyżowaniami....

    Czyli jednak jesteś cienias.

  • 298. Data: 2018-01-12 10:06:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 11 Jan 2018 16:57:47 +0100, w <p381hr$o71$1@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > I co to zmienia w kwestii przepisów?

    Włączając się z rozbiegówki musisz ustąpić wszystkim na głównej drodze (również
    wyprzedzającym).
    Jeżeli jesteś już na dodatkowym pasie powstałym z rozbiegówki masz
    pierwszeństwo w zajęciu środkowego pasa przed tym, który chce na ten pas
    wjechać ze skrajnego lewego.

  • 299. Data: 2018-01-12 11:07:59
    Od: p...@g...com

    --Włączając się z rozbiegówki musisz ustąpić wszystkim na głównej drodze (również
    wyprzedzającym).

    nie zapominajmy o obowiazkach wyprzedzajacego:

    Art. 24.

    1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w
    szczególności, czy:
    1.ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia
    komukolwiek ruchu;

    co w polaczeniu z A6d raczej wyczerpuje temat

    Znak A-6d ostrzega kierującego pojazdem przed skrzyżowaniem, na którym droga
    jednokierunkowa podporządkowana łączy się z drogą z pierwszeństwem przejazdu wlotem
    jednokierunkowym z prawej strony. Informuje użytkownika ruchu, że znajduje się on na
    drodze z pierwszeństwem przejazdu, gdyż właśnie tam jest umieszczony, ale uczula go
    na zachowanie szczególnej ostrożności względem włączających się do ruchu z prawej
    strony. Na drodze podporządkowanej ustawiony jest znak A-7, czyli ustąp pierwszeństwa
    przejazdu

    mozliwe opcje zeznan w razie kolizji:
    - nie miales widocznosci a mimo to zdecydowales sie na wyprzedzanie
    - miales widocznosc ale postanowiles wykonac manewr mimo to bo jechales droga z
    pierwszenstwem
    obie prowadza do tego samego :-)

    PS sytuacja zmienia sie dopiero kiedy pojazd z lewej nie *wyprzedza* a jedynie
    zmienia pas wtedy podpada tylko pod A6d czyli niezachowanie szczegolnej ostroznosci

  • 300. Data: 2018-01-12 12:14:26
    Temat: Re: nie. Linia krawędziowa.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Gdy przechodzi w dodatkowy pas, to przechodzi.

    Gdy nie przechodzi w dodatkowy pas, to nie przechodzi.

    > Ale najczęściej nie przechodzi.

    Ale czasami przechodzi.

    > Po to wymyślono linie krawędziowe oddzielające jezdnie drogi głównej.

    Linia krawędziowa nie ma funkcji oddzielania jezdni.
    Przeczytaj co pisze o linii krawędziowej w Rozporządzeniu.
    W PoRD nie ma takiego tworu jak dwie lub więcej jezdni,
    przylegających do siebie. Przylegają do siebie tylko pasy ruchu.

    Linia krawędziowa jest umieszczana PRZY KRAWĘDZI JEZDNI.
    Linia krawędziowa nie jest umieszczana NA KRAWĘDZI jezdni.