  • 21. Data: 2011-04-20 08:32:11
    Temat: Re: nettopy a 1080p
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Q <n...@s...pl> wrote:
    > hehe, przeczytalem kolejnego posta
    > i zrozumialem, ze nie kazdy wie co to dxva;
    > rozumiem, ze Ty tez a wiec:

    Rozumiem, że jeżeli ktoś ci nie napisze czarno na białym to źle rozumiesz ;)
    Otóż oczywistym wydawało mi się, że chodzi o odtwarzanie przez DXVA,
    próbowałeś kiedykolwiek odpalać na takim sprzęcie 1080p50 bez DXVA? Myślisz,
    że by było 40fps? Na wszelki wypadek napiszę jeszcze, że chodzi o wyjście
    HDMI a nie oglądanie na ekranie netbooka, ma to znaczenie bo wtedy obraz nie
    jest przesyłany ION->GMA po PCIEx1.

    wit

  • 22. Data: 2011-04-20 08:51:20
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 08:51:39 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Czy jest jakis soft, ktory by to wykorzystywal do _kompersji_
    > a nie odtwarzania h.264? Najlepiej jakby to byl kodek
    > widoczny po prostu w systemie do uzycia przez rozne aplikacje...

    PureVideo nie może być użyte do kompresji, to tylko dekoder. Natomiast CUDA
    można użyć również do kompresji, korzysta z tego konwerter Badaboom OIDP

    http://www.badaboomit.com/

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    God created Arrakis to train the faithful.

  • 23. Data: 2011-04-20 11:15:14
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > HDMI a nie oglądanie na ekranie netbooka, ma to znaczenie bo wtedy obraz

    ups :),
    blednie wywnioskowalem po kolejnych mailach (nie Twoich);

    htpc, ktorego zlozylem na starym sempronie 1.4GHz
    odtwarzal 1 klatke na 1-2 sekundy przy obciazeniu proca 100%;
    (material H.264/AVC @ 1920x1040 @ 25 fps)

    potem wlozylem starego 9500gt i puscilem przez dxva/purevideo
    i material odtwarzany byl plynnie z obciazeniem proca 10%-20%
    i obciazeniem gpu kart graficznej na poziomie 6%-10%;

    niestety, filmow 50-60 fps nie mialem - mozesz dac jakiegos linka
    do testowego materialu?

  • 24. Data: 2011-04-20 11:28:33
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Przetestowałem sobie w domu Asusa Eee PC 1215N który jest na "NVIDIA
    > ION2 z technologią Optimus" i dwurdzeniowym atomem. Na w/w netbooku film
    > w 1080p, 24klatki/s działa bez najmniejszych zacięć pod windows 7 i

    wit dal znac, ze powyzej 40 fps na tym nie pociagniesz;
    znajdz porownanie mozliwosci VP4 (ion2) vs UVD 3 (radeon 6xxx);
    moze warto jednak wziac ta nowinke z amd?

  • 25. Data: 2011-04-20 12:14:05
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-19 09:39, Jarek pisze:
    > Chcę sobie kupić nettopa wyłącznie dla celów multimedialnych, tz.
    > oglądanie wszelkiej maści filmów w tym HD(1080p) na ekranie TV.
    > Wynalazłem w sieci ZOTAC ZBOX HD-ID11 w cenie 950zł o takiej oto
    > specyfikacji:
    > CPU Intel Atom D510 (dual core)
    > Procesor graficzny ION2 (2ga generacja)
    > Akceleracja H.264, DivX, Adobe Flash 10.1
    > 3D API DirectX 10.1 OpenGL 3.2
    > Karta SD z zainstalowanym XBMC (2GB) czyli bez dysku
    Posiadam takowy, aczkolwiek startowanie systemu z karty SD (sdhc class
    6) to pomyłka, szybciej bym skonwertował i nagrał film na dvd i
    odtworzył go na zwykłym odtwarzaczu ;)

    Pod windows 7 32bit, media player clasic home cinema, podłączony po hdmi
    tv full-hd 1080p (samsung). Dźwięk idzie po hdmi do tv, nie używam
    wbudowanej karty.
    Odtwarzanie full-hd jest bezproblemowe (również z sieci, po smb), ale
    pod jednym warunkiem - trzeba przełączać odświeżanie. Zależnie jak film
    jest nagrany - jeśli film na 25fps a tv ustawiony na 60Hz to się
    "skacze" co kilka sekund, przestawienie odświeżania na 50Hz - przycięcia
    znikają.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 26. Data: 2011-04-20 15:28:36
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Q <n...@s...pl> wrote:
    > niestety, filmow 50-60 fps nie mialem - mozesz dac jakiegos linka
    > do testowego materialu?

    Takie coś kiedyś wygooglałem:

    http://hdcam.web-pda.info/

    Testuję na dwóch filmikach:

    60p-orsche - 10643698 - 18470335.mts
    on way to washington - 18857458.m2t

    Natomiast, co dziwne, właśnie sprawdziłem na starszych sterownikach i...
    ION daje radę, filmy chodzą 60fps. Jakieś dziwo, jestem pewien, że szarpały.

    Ok, na razie mam dość żonglerki ;)

    wit

  • 27. Data: 2011-04-20 17:56:14
    Od: Salata <s...@n...interia.pl>

    Jarek <j...@f...address.from.pl> wrote:
> [...]
    > w zestawie, design niezbyt, ale nic o DLNA nie wspominają.
    >
    > Trzecia opcja to wymiana tv, ale to zdecydowanie najdroższa opcja -
    > teraz mam 32" LCD, hdready i w sumie wystarcza (sprzedać i tak będzie
    > ciężko, a dać nie mam komu z rodziny). Myślałem nad 40", full hd,
    > UE40C6000 od samsunga - jakieś 2700zł.
    >
    > Opcja czwarta - może mogą mi Państwo polecić coś zupełnie innego, co
    > będzie małe, będzie miało HDMI (1.3a), optycznego SPDIF-a, sieć lan,
    > kilka USB i będzie widziało zewnętrzne dyski z kilkoma partycjami w
    > NTFS-ie, no i bez problemu poradzi sobie z 1080p.

    Ja mam nettopa na ION1 i filmy full HD smigaja mi bez problemu. Dla mnie
    istotne bylo miec maszyne pod xbmc. Jezeli ma sluzyc przede wszystkim do
    filmow to polecam openelec.tv. Rewelacyjna dystrybucja z xbmc o minimalnym
    czasie ladowanua systemu.

    --
    Regards
    Marcin

  • 28. Data: 2011-04-20 17:58:28
    Od: Salata <s...@n...interia.pl>

    wit <w...@m...aei.polsl.pl> wrote:

    > Mam netbooka Asus 1215N, siedzi w nim Intel Atom D525 i ION2. Filmy
    > 1080p50/60 nie dają rady (odtwarzają się w okolicach jakieś 40fps według
    > MPC, zresztą na oko też widać, że potrafi na tym przyszarpać). Inna sprawa,
    > że takie filmy to chyba rzadkość, mam tylko jakieś testowe.
    >
    > wit

    Jak filmy 24p moze szarpac na 40 fps. Polecam w takim razie ubuntu i
    mplayera z vdpau od nvidii.

    --
    Regards Marcin

  • 29. Data: 2011-04-20 19:18:41
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Salata <s...@n...interia.pl> wrote:
    > Jak filmy 24p moze szarpac na 40 fps. Polecam w takim razie ubuntu i
    > mplayera z vdpau od nvidii.

    A czy ja pisałem o 24p?

    wit

  • 30. Data: 2011-04-20 21:17:11
    Od: Salata <s...@n...interia.pl>

    wit <w...@m...aei.polsl.pl> wrote:

    > A czy ja pisałem o 24p?
    >
    > wit

    Pozniej doczytalem, ze chodzi o filmy z kamery. Z nimi tez nia ma problemu
    na ionie.
    Zalozylem, ze filmy hd = bluray.

    --
    Regards