  • 1. Data: 2011-04-19 05:06:04
    Temat: Wbudowany Realtek ALC850 6-kanałowy czy SB Live! 5.1 SB0100
    Od: "Taz" <t...@i...pl>

    Co byście wybrali, zakładając, że korzysta się tylko z wyjść
    analogowych
    Przeważnie 2 głośniki lub słuchawki?
    Mnie by zależało, na podłaczeniu przedniego panelu, a przez
    SB0100 nie podłącze,
    ale jeśli mam tracić na jakości dźwieku to może nie ma
    sensu.

    --
    Dziękuję z góry
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-04-19 06:31:43
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Co byście wybrali, zakładając, że korzysta się tylko
    > z wyjść analogowych

    Smiem twierdzic, ze wiecej zalezy od przetwornikow D/A
    i toru analogowego na plycie glownej, niz od samego ukladu.

    Czytaj - czesto to kwestia osobnicza danego modelu.

    > Przeważnie 2 głośniki lub słuchawki?

    Nie wiem jaki masz sluch, nie wiem jakie masz sluchawki.
    Wniosek: nie sprawdzisz sam - nie dowiesz sie niczego. :)

    > Mnie by zależało, na podłaczeniu przedniego panelu,
    > a przez SB0100 nie podłącze,

    A na co Ci panel przedni? Z ciekawosci pytam.
    Calosc zapiac na stale z tylu i po sprawie.
    Moze nawet sluchawki do jednej a glosniczki
    do drugiej "dzwiekowki".

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2011-04-19 07:48:52
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Taz pisze:
> [...]
    > podłącze,
    > ale jeśli mam tracić na jakości dźwieku to może nie ma sensu.

    Układ ALC850 to jakiś totalny szajs... Układy serii ALC zostały
    poprawione od wersji 888. Także inne to jedynie pierdziawki zapewniające
    w ogóle dzwięk w systemie. Osobiście wolałbym SBLive! 5.1 SB0060 albo
    SB010x, do tego (TYLKO i WYŁACZNIE!) sterowniki kx. Tam na dzień dobry
    zamieniony jest output kodera AC'97 z I2S (obsługujący subwoofer) który
    zapewnia dużo lepszą jakość dźwięku:

    "On most 10kX boards, the "front" channel analog output is generated by
    the AC97 codec whereas the rear channel is done by an I2S codec. For
    this reason (I2S output is generally superior to AC97 output), kX Audio
    Driver swaps the 'Front' and 'Rear' connections by default. Note that in
    the case of Audigy and Audigy2 boards, an I2S codec is used for front
    output, and the AC97 codec is used for recording from onboard analog
    connectors only. However, it is still recommended to swap the Front and
    Rear connections because the output signals from the AC97 codec (even
    muted) are still connected to the 'Front' output of the card (and this
    impacts sound quality)."

    Pzdr, OMSON

    P.S. Mam własny routing DSP dla Win7 i WinXP - służę gotowymi presetami
    jakby co.

  • 4. Data: 2011-04-19 07:53:31
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    BTW - jak Cię drażni sięganie z tyłu za kompa, kup sobie przedłużacz
    audio (taki niby HUB).

    Pzdr, OMSON