  • 1. Data: 2011-04-19 06:04:46
    Temat: Re: zasilanie płyty głównej
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 12:54:12 +0200, Skylla napisał(a):

    > Widzę, że nowsze płyty Gigabyte, np:
    > http://www.proline.pl/?p=GIGA+GA-880GMA-UD2H
    > mają dodatkowe zasilanie na 8 pinów zamiast na 4 (wtyczka 2x2 z
    > żólto-czarnymi kabelkami).
    > Czy gniazdo to wymaga specjalnej wtyczki czy można tam wpiąć w połowę
    > pinów starą wtyczkę 2x2?
    > S.

    4 jak najbardziej. Tylko nie wkładaj 6-pinowej (też pasuje).

  • 3. Data: 2011-04-19 11:02:04
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-04-19 12:54, Skylla pisze:
> [...]
    > żólto-czarnymi kabelkami).
    > Czy gniazdo to wymaga specjalnej wtyczki czy można tam wpiąć w połowę

    Można wpiąć 2x2, pasuje bez przeróbek.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek

  • 4. Data: 2011-04-19 16:51:28
    Od: prourug <p...@g...pl>

    > 4 jak najbardziej. Tylko nie wkładaj 6-pinowej (też pasuje).

    A co się stanie jak włoży tą 6-pinową, pytam z czystej ciekawości
    ostatnio taki zestaw składaliśmy z bratem na i5, płyta asusa i użyliśmy
    tej 4 pinowej - jestem ciekaw konsekwencji błędu którego uniknąłem.

  • 5. Data: 2011-04-19 21:18:44
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 18:51:28 +0200, prourug napisał(a):

    > A co się stanie jak włoży tą 6-pinową, pytam z czystej ciekawości
    > ostatnio taki zestaw składaliśmy z bratem na i5, płyta asusa i użyliśmy
    > tej 4 pinowej - jestem ciekaw konsekwencji błędu którego uniknąłem.

    W sumie nic groźnego. Zasilacz nie wstaje.

  • 6. Data: 2011-04-20 10:11:31
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 19-04-2011 o 23:18 Leszek K. napisał na pl.comp.pecet:

    > W sumie nic groźnego. Zasilacz nie wstaje.

    W sumie trzeba być nieźle zdeterminowanym, aby wcisnąć w gniazdo EPS12V
    wtyczkę PCI-E 6 czy 8 pin. To się udaje tylko wyjątkowym fachowcom :)

    http://i51.tinypic.com/30if51c.jpg

    Nie dość, że ustawienie pinów nie pozwala w żaden sposób dopasować ich do
    siebie, to na dodatek złącza posiadają inną polaryzację.

    http://i51.tinypic.com/r1ix3q.jpg

    A co się stanie? Zapewne zależy od kondycji zasilacza i płyty :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 7. Data: 2011-04-20 11:04:44
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 12:11:31 +0200, WiesłaW napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie dość, że ustawienie pinów nie pozwala w żaden sposób dopasować ich do
    > siebie, to na dodatek złącza posiadają inną polaryzację.

    Przyjrzyj się dokładnie. Kształtki dokładnie pasują (zostawiając lewy rząd
    wolny). A to, że inna polaryzacja to wiem.