  • 1. Data: 2011-04-19 07:39:43
    Temat: nettopy a 1080p
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    Witam

    Chcę sobie kupić nettopa wyłącznie dla celów multimedialnych, tz.
    oglądanie wszelkiej maści filmów w tym HD(1080p) na ekranie TV.
    Wynalazłem w sieci ZOTAC ZBOX HD-ID11 w cenie 950zł o takiej oto
    specyfikacji:
    CPU Intel Atom D510 (dual core)
    Procesor graficzny ION2 (2ga generacja)
    Akceleracja H.264, DivX, Adobe Flash 10.1
    3D API DirectX 10.1 OpenGL 3.2
    Karta SD z zainstalowanym XBMC (2GB) czyli bez dysku, no i 1GB ramu na
    pokładzie. Ważne dla mnie by miało to lan i wspierało DLNA co bym mógł
    wideo/audio z komórki na tv/amplitunerze oglądać/słuchać.

    Pytanie mam takie, czy ktoś z Państwa ma coś z ION2 na pokładzie i jak
    faktycznie ma się wydajność tej karty do dostępnych w sieci filmów w HD?
    Czy H.264 to jedyny kodek dla HD, jeżeli nie to jaki procent udziału
    mają pozostałe.

    Myślałem jeszcze nad Boxee Box z dlinka, cena podobna, fajna klawiaturka
    w zestawie, design niezbyt, ale nic o DLNA nie wspominają.

    Trzecia opcja to wymiana tv, ale to zdecydowanie najdroższa opcja -
    teraz mam 32" LCD, hdready i w sumie wystarcza (sprzedać i tak będzie
    ciężko, a dać nie mam komu z rodziny). Myślałem nad 40", full hd,
    UE40C6000 od samsunga - jakieś 2700zł.

    Opcja czwarta - może mogą mi Państwo polecić coś zupełnie innego, co
    będzie małe, będzie miało HDMI (1.3a), optycznego SPDIF-a, sieć lan,
    kilka USB i będzie widziało zewnętrzne dyski z kilkoma partycjami w
    NTFS-ie, no i bez problemu poradzi sobie z 1080p.

    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2011-04-19 07:52:09
    Temat: Re: nettopy a 1080p
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-04-19 09:39, Jarek pisze:

    > Czy H.264 to jedyny kodek dla HD,

    nie

    >jeżeli nie to jaki procent udziału
    > mają pozostałe.

    U jednych 1% u innych 99%, chyba nie myślisz że ktos analizuje kilka
    milionów plików pojawiających się w sieci gdzie

> [...]
    > kilka USB i będzie widziało zewnętrzne dyski z kilkoma partycjami w
    > NTFS-ie, no i bez problemu poradzi sobie z 1080p.

    mój tv tak ma, ma też cała masa innych tv dostepnych w sklepach.

    Ja nie ogladam przesadnie dużo i uznałem że lepiej kupić za 2 tys. tv z
    mkv, dlna etc i nie zagracać mieszkania kolejnym pudełkiem.

  • 3. Data: 2011-04-19 08:32:32
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Jarek <j...@f...address.from.pl> wrote:
    > Pytanie mam takie, czy ktoś z Państwa ma coś z ION2 na pokładzie i jak
    > faktycznie ma się wydajność tej karty do dostępnych w sieci filmów w HD?

    Mam netbooka Asus 1215N, siedzi w nim Intel Atom D525 i ION2. Filmy
    1080p50/60 nie dają rady (odtwarzają się w okolicach jakieś 40fps według
    MPC, zresztą na oko też widać, że potrafi na tym przyszarpać). Inna sprawa,
    że takie filmy to chyba rzadkość, mam tylko jakieś testowe.

    wit

  • 4. Data: 2011-04-19 08:35:44
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-19 09:39, Jarek wrote:
    > Witam
    >
    > Chcę sobie kupić nettopa wyłącznie dla celów multimedialnych, tz.
    > oglądanie wszelkiej maści filmów w tym HD(1080p) na ekranie TV.

    Jeżeli wyłącznie do celów multimedialnych, polecam któryś z popcornów:
    http://www.popcornhour.com/onlinestore/ (są sprzedawane w PL)

    Zdecydowanie mniej problemów z konfiguracją, konserwacją niż PC. Pilot w
    zestawie, odtwarza praktycznie wszystko z 1080p włącznie.
    - posiada porty USB (pen drive, dyski HDD, nie wiem obsługuje NTFS)
    - ma możliwośc odtwarzania multimediów przez sieć
    - SPDIF, Component, HDMI1.3 itp

  • 5. Data: 2011-04-19 09:19:08
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-04-19 09:39, Jarek pisze:
    > Witam
    >
    > Chcę sobie kupić nettopa wyłącznie dla celów multimedialnych, tz.
    > oglądanie wszelkiej maści filmów w tym HD(1080p) na ekranie TV.

    Xtreamer Ultra
    http://xtreamer.net/Ultra/

    W preorder do 30.04: klawiatura + mysz bluetooth + antena WiFi + 16GB
    USB gratis

    Mam Xtreamera pierwszej generacji, działa stabilnie, odtwarza wszystko,
    co jest dostępne w sieci, jest małe i energooszczędne.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek

  • 6. Data: 2011-04-19 14:36:39
    Od: akanid <a...@f...email>

    W dniu 2011-04-19 09:39, Jarek pisze:
    > Wynalazłem w sieci ZOTAC ZBOX HD-ID11 w cenie 950zł o takiej oto
    > specyfikacji:
    > CPU Intel Atom D510 (dual core)
    > Procesor graficzny ION2 (2ga generacja)

    Miałem dokładnie takiego kompa przez 4 dni do dokładnie takich
    zastosowań o jakich piszesz. Nie dał rady. Mimo szybkiego dysku SSD Full
    HD się cięło. 720p szło ok ale 1080p już nie. Po 4 dniach użerania się z
    linuxami, xbmc-ami, i takimi tam oddałem tatałajstwo do sklepu

    akanid

  • 7. Data: 2011-04-19 17:05:26
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-19 16:36, akanid wrote:

> [...]
    > HD się cięło. 720p szło ok ale 1080p już nie. Po 4 dniach użerania się z
    > linuxami, xbmc-ami, i takimi tam oddałem tatałajstwo do sklepu

    Na standardowych dekoderach grafiki nie pojdzie. Musisz wykorzystac
    *wspomaganie CUDA* - w ten sposob bez problemu odtwarzalem 1080p na ION v.1

  • 8. Data: 2011-04-19 17:20:16
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2011-04-19 19:05, Rafał Łukawski pisze:

    > Na standardowych dekoderach grafiki nie pojdzie. Musisz wykorzystac
    > *wspomaganie CUDA* - w ten sposob bez problemu odtwarzalem 1080p na ION v.1

    Dobrze to widać na tym obrazku:
    http://www.youtube.com/watch?v=xCXLs18D7s8&feature=r
    elated

    miab

  • 9. Data: 2011-04-19 17:22:53
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 19:05:26 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Na standardowych dekoderach grafiki nie pojdzie. Musisz wykorzystac
    > *wspomaganie CUDA* - w ten sposob bez problemu odtwarzalem 1080p na ION v.1

    Nie CUDA tylko PureVideoHD.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."

  • 10. Data: 2011-04-19 19:39:14
    Od: Simon <s...@A...onet.pl>

    W dniu 2011-04-19 16:36, akanid pisze:

    > Miałem dokładnie takiego kompa przez 4 dni do dokładnie takich
    > Mimo szybkiego dysku SSD Full
    No faktycznie jeśli uzależniasz wydajność w odtwarzaniu FullHD od
    prędkości dysku to nie dziwne, że oddałeś sprzęt po 4 dniach

    --
    Pozdro
    Simon