  • 31. Data: 2014-05-20 14:49:19
    Temat: Re: navteq
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2014-05-19 20:10, J.F pisze:

    >Ja osobiście nie widziałem, nawet w miastach.

    http://www.openstreetmap.org/relation/2805690#map=18
    /51.15016/16.93603

    Co jest na domkach ?

    Inne przyklady
    http://www.openstreetmap.org/relation/2690055#map=19
    /51.61463/16.86321
    http://www.openstreetmap.org/relation/1514212#map=19
    /51.98712/17.06417

    >No nie wiem. Miałem tą mapę w poprzednim telefonie, w programie
    >CoPilot, zarówno do programu, jak i mapy nie miałem żadnych
    >zastrzeżeń. Nawet w recenzjach na stronie Google Play napisałem że
    >jest to najlepsza nawigacja dostępna w tym serwisie. Jeżeli zmieniło
    >się coś na niekorzyść, to musiało się to stać w ostatnim czasie.

    Ostatnim to nie - juz ze dwa lata temu nokia mnie wyprowadzila na
    nieistniejacy odcinek S11.
    Do dzis chyba nawet nie zaczety.
    Rok usuwali blad, a jak usuneli to razem z istniejacym odcinkiem ..

    Teraz drugi kontakt i lekka powtorka z rozrywki.

    J.

  • 32. Data: 2014-05-20 15:41:53
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 14:49, J.F pisze:

    > http://www.openstreetmap.org/relation/2805690#map=18
> [...]

    No, ładnie ktoś się postarał i na paru osiedlach porobił numerację, ale
    czy takie przypadki to reguła? W UMP porobiłem numerację na paru
    okolicznych wsiach, czy wobec tego można powiedzieć że w UMP jest
    numeracja nawet na wsiach?

> [...]
    > Rok usuwali blad, a jak usuneli to razem z istniejacym odcinkiem ..
    >
    > Teraz drugi kontakt i lekka powtorka z rozrywki.

    No niedobrze, widzę że zakup Lumii 625 bedę musiał jeszcze przemyśleć.
    Chciałem ją kupić m.in. ze wzgledu na dobrą nawigację, a tu takie byki..

  • 33. Data: 2014-05-20 15:42:39
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 10:44, masti pisze:

    > faktycznie 1/3 dróg w kraju nie ma.

    A jest mniej? Myślisz że rejon Suszewo-Anastazewo-Wilczyn to wyjątek,
    gdzie indziej są wszystkie drogi? W łatwy sposób możesz na stronie
    www.ump.pl porównać gęstość dróg na terenie całego kraju, różnych
    dostawców (nie tylko UMP) względem OSM.

  • 34. Data: 2014-05-20 15:46:13
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 11:13, masti pisze:

    > wieś Zygmuntowo (4 chałupy) jest na mapie od 10 lipca 2007.
    > to, że nie są wrycoswane pojedyncze chałupy to tylko to, że nie było
    > pokrycia zdjęciami satelitarnymi.

    No faktycznie Zygmuntowo jest już widoczne, ale dlaczego nie było go
    kilka miesięcy temu, skoro piszesz że dane wprowadzono w 2007 roku?
    Podobno było jakieś zawirowania z tym projektem, i w wyniku tego dane
    poznikały?

  • 35. Data: 2014-05-20 15:47:11
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 14:16, J.F pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/shortlink.php?url=htt
    p%3A%2F%2Fmapa.ump.waw.pl%2Fump-www%2F%3Fzoom%3D15%2
    6lat%3D52.47064%26lon%3D18.07201%26layers%3DB000000F
    FTFF

    > http://umapa.pl/BSs2S

    > Na warstwie satelitarnej google wyglada raczej jak waska sciezka a nie
    > szeroka droga, bo jej wcale nie widac.
    > Chyba ze masz na mysli jakas inna droge, a nie ta na polnoc od
    > polnocnego skraju jeziora, przez ten trojkacik lasu.

    Spokojnie dwa samochody się wyminą, czyli nie taka wąska, żeby jej nie
    nanosić.

    > No jak nie ma, jak jest ?
    > Ba, nawet wyszukac mozna (druga pozycja na liscie).
    >
    > J.

    Mam na tablecie jeszcze program MapFactor, jakiś 10 miesięcy temu
    instalowałem, na OSM w tym programie jeszcze nie ma Zygmuntowa, a także
    Bud, Trębów Starych i jeszcze kilku innych miejscowości w tym rejonie,
    tak więc widać że ktoś w ostatnim czasie powprowadzał nowe dane dla tego
    terenu. I co ja jeszcze widzę - jest droga z Giewartowa (w Giewartowie
    rondo!) na Kosewo i dalej przez Lipnicę do Anastazewa. Jeszcze trochę
    czasu i zacznę ją postrzegać jako alternatywę dla UPM.

  • 36. Data: 2014-05-20 15:47:26
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 10:44, masti pisze:

    > bo nie aktualizowałeś mapy? zresztą nie wiadomo której. bo na mojej w
    > nawigacji aktualizacje są co 3-4 dni najpóźniej i to jak uzywam map
    > offline. w online są o dziwo online :(

    W przeglądarce www sama się aktualizuje, wystarczy kliknąć na "odśwież".
    Jednak próżno było szukać na OSM tego ronda przed miesiącem.

    > ja teoretyzuję podając daty aktualizacji poszczególnych punktów w bazie?

    Tak. bo nie sprawdzałeś, nie widziałeś jej a gardłujesz za tym że była.

  • 37. Data: 2014-05-20 15:47:47
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 14:46, J.F pisze:

    > No zaraz - my wszyscy widzimy, a ty nie, wiec jak to z ta prawda jest ?
    >
    > J.

    Co widzisz? Masz jakieś urządzenie z mapą OSM sprzed miesiąca-dwu,
    jeżeli tak to zostaniesz uświadomiony że to rondo jest widoczne od
    bardzo niedawna.

  • 38. Data: 2014-05-20 15:48:44
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 12:20, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 20 May 2014 10:11:23 +0200, w
    > <537b0e21$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <I...@j...com>

    > Kiedyś chyba tak samo się burzyłeś, a wyszło, że pie******.
    >
    > No, ale jak się używa map sprzed 2008...

    Miałem powody, teraz taż mam, ale muszę przyznać że dzisiejszy widok
    mapy OSM mnie wręcz zaszokował, ktoś w stosunkowo krótkim czasie odwalił
    kawał dobrej roboty, no, przynajmniej dla mojego rejonu. Wcześniej
    używając jej do nawigacji pokazywała prawie cały czas że jestem w
    szczerym polu. Poza brakiem dróg nie było również naniesionych
    wszystkich rond, itd.

  • 39. Data: 2014-05-20 15:49:15
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 14:24, J.F pisze:

    > Ale kiedy to bylo ? Bo rozmawiamy teraz, OSM sie przez ten czas
    > rozwijal, potem byla zmiana licencji i kasowanie danych, potem sie
    > odbudowal ...

    Słuszna uwaga. Moje wiadomości nt. tej mapy pochodzą z przeszłości.
    Gdybym ja widział na krótko przed napisaniem posta krytykującego to
    raczej inna by była jego treść.

    > Zaraz - a Osmand to niby z jakiej mapy korzysta ?
    >
    > Be-On-Road ma teraz mape OSM 2014Q1 - i o takiej badz laskaw sie
    > wypowiadac.
    >
    > J.

    Domyślnie OsmAnd korzysta z map OSM (offline). Ja jednak nie pobieram
    tej mapy na urządzenie, a instaluje z innego serwisu mapę UMP.

    Skoro tak piszesz, ja już jakiś czas temu odinstalowałem ten program.

  • 40. Data: 2014-05-20 16:13:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 20 May 2014 15:46:13 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

> [...]
    > kilka miesięcy temu, skoro piszesz że dane wprowadzono w 2007 roku?
    > Podobno było jakieś zawirowania z tym projektem, i w wyniku tego dane

    zawirowania polegały na zmianie licencji i usunięciu danych, których
    autorzy nie zgodzili się na tę zmianę. Odtworzenie danych było bardzo
    szybkie zwłaszcza, że w tej chwili projekt uzyskuje sporo danych z
    urzędów ze względu na zmiany prawne. Co nie znaczy, że nie było.
    Daty, które Ci podawałem dotyczą punktów, które nie były usuwane.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?